احسان حدادی پس از سه ماه تمرین در آمریکا به تهران برگشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ پرتابگر نقره‌ای دیسک المپیک بعد از سه ماه تمرین در ینگه‌دنیا با دلتنگی تمام برگشت؛ برگشت تا با مذاکره با فدراسیون و کمیته ملی المپیک تکلیف مربی جدیدش را مشخص کند. او که حالا از رسیدن به تهران خیلی خوشحال است، می‌گوید: «نه تا‌ به حال این‌قدر دور از ایران بوده‌ام و نه این‌قدر دلم برای تهران تنگ شده بود (با خنده).» حدادی از اقامت سه ماه‌اش در آمریکا راضی است: «من در این مدت اصلاً از برنامه‌های تمرینی سال‌های قبلم عقب نیفتادم، برعکس در این مدت تمرینات دو، پرش، ماساژ، فیزیوتراپی، شنا را انجام دادم. تمریناتی که قبلاً به خاطر مسابقه‌ها فرصت انجام آنها را نداشتم. سه‌ ماه ونیم دوری از ایران برایم خیلی مفید بود، البته کمی هم وزن کم کردم.»
او البته هم با ولفگانگ اشمیت، مربی آلمانی‌اش یک ماه و‌نیم تمرین کرد و هم با دو مربی آمریکایی دیگرش. با این حال هنوز معلوم نیست با کدام مربی کار کند، خودش می‌گوید: «در این مدت هم با اشمیت تمرین کردم و هم با دو مربی آمریکایی دیگر اما هنوز تصمیم نگرفته‌ام. بعد از سبک و سنگین کردن تا یک هفته، 10 روز دیگر مربی‌ام را انتخاب می‌کنم، البته انتخاب مربی‌ام بستگی به‌نظر کمیته ملی المپیک و فدراسیون هم دارد.»
حدادی که در این مدت به قول خودش از جیب خرج کرده، می‌گوید: «برای یک ماه و ‌نیم تمرین با اشمیت 7 هزار و پانصد دلار دستمزد به او دادم، البته با پول ماساژ یک روز درمیان، بدنسازی، فیزیوتراپی، تغذیه و... در مجموع 37 هزار دلار هزینه کردم. من همه هزینه‌ها را از جیب دادم و کسی هم کمکم نکرد در حالی که اگر مسئولان مدال می‌خواهند باید این مبالغ را بپردازند.» پرتابگر نقره‌ای پرتاب دیسک المپیک با برگشت به تهران، ماساژور قبلی‌اش را دوباره برمی‌گرداند: «حالا که برگشته‌ام دوباره ماساژورم را برمی‌گردانم، خیلی با او راحتم. در آمریکا متوجه شدم چقدر به ماساژ نیاز دارم، حالا هنوز برنامه‌ام مشخص نیست اما تصمیم می‌گیرم اگر قرار شد به آمریکا بروم، می‌روم وگرنه در ایران کار می‌کنم اما همه‌چیز باید مثل قبل از المپیک باشد. همه امکانات را مثل بقیه ورزشکاران می‌خواهم.»
رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا توقع دارد تا همه امکانات برایش جور شود وگرنه: «من تنهایی تمرین نمی‌کنم. من همان گروه مربی، ماساژور و... را می‌خواهم چرا که حالا مردم از من توقع دارند، نمی‌خواهم در مسابقه‌های قهرمانی جهان پنجم شوم. اگر شرایط جور نباشد در قهرمانی آسیا و جهان شرکت نمی‌کنم، فقط در دایموند لیگ‌ها برای خودم حاضر می‌شوم.» او معتقد است هزینه آمادگی‌اش بیشتر از بقیه ورزشکاران نیست: «من چیز زیادی نمی‌خواهم، تنها امکاناتی که کشتی‌گیران و بقیه ورزشکاران دارند را می‌خواهم. بقیه تیم‌ها هم همین‌قدر خرج می‌کنند، من چه‌کار کنم که پرتاب دیسک مثل کشتی تیمی نیست؟ پرتاب دیسک یک نفره است، به همین خاطر هزینه‌های من بیشتر به‌چشم می‌آید. من هیچ مشکلی ندارم که بقیه پرتابگران هم با مربی من تمرین کنند.» با اینکه مربی پیر حدادی بعد از نایب‌قهرمانی شاگرد ایرانی‌اش، خودش را بازنشسته کرده اما هنوز به او مشاوره می‌دهد: «من با کیم صحبت کردم، او می‌گوید هرمربی را انتخاب کردی، بگو من اطلاعاتم را به او بدهم، حتی خودش هم گفت تا هر وقت زنده باشم به تو کمک می‌کنم. هر مربی بیاید، باید کیم در کنارش باشد، او مشاور خوبی است.»
 
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =