علی شیخ‌الاسلامی

حس همکاری تیم ملی با باشگاه ها بسیار کمرنگ است. این در حالی است که همه باشگاه ها از منابع دولتی ارتزاق می کنند و دولت این همه هزینه می کند تا در نهایت منجر به موفقیت تیم ملی در تورنمنت بین المللی شود.
البته در ممالکی که فوتبال خصوصی است باز هم این حس همکاری وجود دارد و بی تعارف باشگاه ها خود را ملزم به همکاری با تیم ملی می دانند و پشت پا زدن به تیم ملی به نوعی عبور از خط قرمز است. حتما به دفعات سرنوشت تیم ملی امید را دیده و خوانده اید. همواره تیم ملی امید با فقر بازیکن در تمرینات همراه بوده و همین مسئله به دفعات سبب شد که از صعود باز بماند. به نظر می رسد این حس عدم همکاری در حال سرایت به باشگاه های لیگ برتری است و بعد از امیدها حال بزرگسالان می روند که از عدم همکاری باشگاه ها ضربه ببینند.
صد البته برگزاری منظم لیگ برتر در فوتبال باید نهادینه شود اما در این بین باید خواسته های کروش هم مورد توجه قرار گیرد چون پای تیم ملی در میان است. آیا اینکه سرمربی تیم ملی مانع از حضور بازیکنان مصدوم در تمرینات باشگاهی می شود دخالت در امور باشگاه ها یا کار اشتباهی است؟ اگر به توصیه های کروش و پزشک تیم ملی توجه می شد خسرو حیدری و مجتبی جباری برخی از بازی های حساس تیم ملی را از دست نمی دادند.
اکنون و با توجه به اینکه صعود تیم ملی به جام جهانی سخت شده کروش درخواست های جدیدی داشته از جمله اینکه همه با هم متحد شویم. او هم چنین خواسته که سپاهان و ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با توجه به بازی تیم ملی با لبنان از وجود ملی پوشان خود سود نبرند و هم چنین تاکید داشته که تیم ملی دو هفته پیش از شروع بازی های خرداد ماه به اردو برود...
شاید درخواست کروش مبنی بر اینکه تیم های استقلال و سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از وجود ملی پوشان سود نبرند کمی غیر منطقی باشد اما تاکید او مبنی بر برپایی اردوی تدارکاتی دو هفته پیش از شروع بازی های خرداد ماه دور از منطق نیست. در این بین ما همواره شرایط فوتبال ایران را با اروپا مقایسه می کنیم و اذعان می داریم آیا کروش می توانست در اروپا هم این مدت زمان اردوی تدارکاتی برپا کند و سبب تعطیلی لیگ شود؟ این در حالی است که فوتبال ایران با فوتبال اروپا تفاوت های زیادی دارد و شرایط کار در قاره سبز به گونه ای مهیاست که هیچ مربی ملی نیاز به برپایی این اردوها ندارد.
ما زمانی می توانیم از کروش انتظار برخورد اروپایی با فوتبال ایران را داشته باشیم که فوتبالمان حرفه ای شده باشد... کروش برای القای تفکرات خود به ملی پوشان نیاز به زمان دارد و نمی بایست مانع از شکل گیری این زمان برای او شویم. بد نیست بدانیم که همه این تلاش ها برای موفقیت تیم ملی است و اگر ایران به جام جهانی صعود نکند این فوتبال ایران و به تبعیت از آن باشگاه هااند که ضربه می بینند در حالی که کروش راه خود را می گیرد و می رود.
کروش از فدراسیون فوتبال خواسته کادر پزشکی هفته به هفته وضعیت سلامتی بازیکنان تیم ملی را چک کنند! این ها درخواست زیادی نیست. این روزها مهمتر از پرداخت به مصاحبه کروش با بی بی سی که البته خیلی بهتر از افشین قطبی صحبت کرد مهم نیست و مهم این است که در فرصت باقی مانده با هم متحد شویم تا در نهایت تیم ملی به جام جهانی صعود کند.
البته شاید هیچ گاه این اتحاد شکل نگیرد چون بعد از صحبت های کروش بود که رویانیان به او تاخت و سید مهدی رحمتی هم پیش از این از تیم ملی خداحافظی کرد.
کروش آمده بود فوتبال ایران را تغییر دهد اما به نظر می رسد خودش در حال تغییر است. این را خودش گفته، با این حال برای تغییر هنوز دیر نیست.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قشم آبی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    18 2
    ممنون از مطلب خوبتون
  • i IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    22 6
    گل گفتی
  • امید RU ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    15 18
    یکی به من میگه این آقای کارلوس کیروش چه کرده تو این مدت با فوتبال ما؟!!! اون از اون بازی مرحله رفت که با چه مسخره بازیو و ناداوری و گل خلعتبری ازبکستانو زده. اونم از بازی با کره که 1 توپ اومد روی پای نکونام رفت تو گل!!! تو بیروت به لبنان باخته!!!!!!!!!! تو آزادی به ازبکستان!!!!!!!!! اونوقت میخواد تو سئول کررو بزنه و توی دوحه قطرو!! من که بعید میدونم هیچ کاری به رحمتی،کریمی و نکونام ندارم اینا حرفایی بود که باید میگفتم. . منم مثل همتون میدونم که مشکله اصلی سیستم مدیریتیه ولی تا کجا......
    • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      23 2
      تا اونجایی که نخواهیم ضعفهای شدید مدیریتی خودمون رو پشت یک اسم بزرگ پنهان کنیم...دنیا و مخصوصا فوتبال بی حساب و کتاب نیست که 3 سال بخوری و بخوابی و بودجه ها رو هدر بدی بعد سال اخر که مقدماتی جام جهانی شروع میشه بری یه مربی بزرگ بیاری و از بخوای تمام گندکاریها و سوء مدیریتها رو لاپوشونی کنه!!جالبه که نه بازیکنهای ملی پوش رو در اختیارش میذارند نه اردوهایی رو که درخواست میکنه براش برگزار میکنند نه بازیکنهایی رو که میگه مصدوم هستند و نباید بازی کنند بهشون استراحت میدند!!خواسته هاش هم هر روز از سوی رسانه ها مورد تمسخر قرار میگیره اونوقا بعضی اقایون میگن چرا کیروش کاری واسه فوتبال ما نکرده!!