دبیر فدراسیون فوتبال می گوید از ترس دخالت رقیبان موضوع محرومیت کارلوس کروش را پنهان کرده بودند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ تقریبا بعد از بازی کره بود که فیفا در نامه ای به ایران اعلام کرد ، پرونده کارلوس کروش به کمیته انضباطی رفته و احتمال افزایش محرومیت این سرمربی وجود دارد. همان زمان بود که کارلوس کروش در گفت و گویی با رسانه ها با انتقاد از فدراسیون خواستار پیگیری قصه محرومیتش شد. آن زمان حرفی از محرومیت دو جلسه ای در میان نبود و خیلی ها با تعجب از هم می پرسیدند فدراسیون چطور باید کارت قرمز سرمربی تیم ملی را پاک کند اما این در شرایطی بوده که سرمربی تیم ملی از همان زمان به فکر محرومیت بعدی اش بوده است. حکم بدوی محرومیت کروش از سوی فیفا تقریبا دو ماه قبل به ایران رسیده بود و حتی جواد نکونام در تماسی با یکی از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره پرسیده بود اما همچنان فدراسیون این حکم را مخفی نگه داشته بود تا اینکه در پایان خبر از همان کانال فدراسیون لو رفت تا همه در این تشکیلات به دنبال کنال لو رفتن خبر باشند.

بعد از انتشار خبر ، سرانجام فدراسیون مجبور به تائیدش شد و از استخدام وکیل برای حل مشکل سخن به میان آمد. مهدی محمد نبی حالا در گفت و گو با خبرآنلاین به تشریح دلایل فدراسیون برای این سکوت به قول امیر قلعه نویی(رادیویی) سخن می گوید:« راستش بیشتر از دو ماه است که حکم اولیه این پرونده صادر شده. قبل از این البته فیفا در نامه ای از ما خواست که توضیحات مان را ارائه کنیم. در توضیحات مان ، برای شان نامه ای نوشتیم که لایحه دفاعیه خود آقای کروش بود . اما انها این حکم را صادر کردند. بعدش بلافاصله ما وکیلی سوئیسی گرفتیم و پرونده الان در مرحله تجدید نظر است . ما فیلم بازی را همراه با توضیحات مان برای فیفا فرستادیم و این بار وکیل مان پیگیر پرونده است.»

اما چرا فدراسیون فوتبال این قدر دیر خبر را تائید می کند ، درست بعد از اینکه رسانه ها منتشرش می کنند؟ او می گوید:« راستش ما ترس مان این بود که این خبر اگر منتشر شود ، تیم های رقیب مان از ان سوء استفاده کنند و مراحل بررسی و تجدید نظر را برای مان دشوار کنند. به همین دلیل بود که سعی کردیم کارمان را در سکوت پیش ببریم.»

کارلوس کروش یکی از سرشناس ترین منتقدان فیفا در میان مربیان بزرگ دنیاست . او در 3 سال گذشته دو بار به خاطر همین عقایدش از سوی فیفا جریمه شده و شاید سرمربی تیم ملی چوب انتقاداتش از فیفا را می خورد؟ پرسشی که نبی درباره اش می گوید:« راستش نمی توانم بگویم بله یا خیر. به هر حال چیزی که مهم است ، نحوه برخورد در صدور حکم است. داور بازی گزارش داده که کارلوس به کاپیتان کره توهین کرده درحالی که کمک داور او که همان کنار ایستاده چنین نظری نداشته. حتی خود کارلوس بارها گفته که بازیکن کره ای به او توهین کرد ولی این حکمی بود که صادر شده ، حالا ما به آن اعتراض داریم. باید ببینیم چه می شود. وکیل مان که می گوید شانس مان 50 ، 50 است.»

دبیر فدراسیون فوتبال درباره اضافه شدن دانیال داوری در سکوت به تیم ملی هم می گوید:« ما پیگیر کار این بازیکن بودیم. با توجه به تجربه ای که از آمدن دژاگه و قوچان نژاد داشتیم این بار کارها را سریعتر و در سکوت و یواشکی پیش بردیم. این بازیکن الان وارد لیست تیم ملی شده و باید کارت بازی او صادر شود که خیلی طول نخواهد کشید.»

سرپرست موقت تیم ملی درباره سوریه و حضورش در تهران هم می گوید:«آنها از ما خواستند که بازی های شان تهران باشد که پذیرفتیم. بازی های شان قرار است در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار شود. »

این تیم درخواست بازی دوستانه ای با ایران داشت اما کارلوس آن را رد کرد ؛« آنها زمانی را برای انجام بازی درخواست کردند که با لیگ تداخل داشت. به همین دلیل کروش تصمیم گرفت قبل از بازی با لبنان ، مسابقه ای برگزار نشود.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =