نماینده ساری با استقبال از حضور رییس جمهور در مجلس، تاکید کرد: کاش احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته هم با استناد به اصل ۷۰ در مجلس حضور می‌یافت.

به گزارش خبرآنلاین، سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری در نطق میان دستور خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینک که در آستانه یکی از بزرگترین رویدادهای کشور هستیم بایستی با رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری هرگونه القائات تحت عنوان انتخابات آزاد که به گفته ایشان کلید فتنه جدید است را خنثی کرد.
وی با تاکید براینکه نباید طوری رفتار کرد که زمینه سوء استفاده دشمنان پیش بیاید و خوراکی برای رسانه‌های بیگانه فراهم شود، افزود: تمامی دایه داران ولایت بایستی تعهد و دلبستگی خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه عمل به ظهور و بروز برسانند و توجه به فرمایشات رهبری نباید در کلام آنها دیده شود. نباید افرادی از سخنان و بیانات مقام معظم رهبری در راستای کسب قدرت یا رسیدن به امیال شخصی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه اصولگرایی دولت و مجلس باید در عمل معنا پیدا کند و نه فقط در شعار، خاطرنشان ساخت: امروز باید همه با هم با درک صحیح از رهنمودهای مقام معظم رهبری و فهم مشترک مسیر راه را تسهیل نموده و با ایجاد هرنوع دغدغه بخصوص از سوی خواص پرهیز کرده و زمینه خدمت بیشتر به مردم را با تعامل و رفاه و همدلی فراهم آوریم.
شجاعی کیاسری با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در جلسه فردای مجلس بابت این حضور به احمدی نژاد خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: ای کاش استفاده از اصل 70 از مدت‌ها پیش تحت عنوان گزارش سالانه به مجلس عملی می‌شد تا برخی ذهنیت‌ها برای نمایندگان بوجود نیاید.امیدواریم که احمدی نژاد با سخنان امیدبخش و اغنایی در جلسه فردا گامهای مثبتی در این زمینه برداشت.
رضا صابری نماینده رامیان و آزادشهر دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه امروز دشمن از حمله به کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملا مایوس شده است، تصریح کرد: امروزه تحریم های اقتصادی علیه ایران با هدف ایجاد اختلال در اجزای سیستم های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... با راهبرد سیاسی هدف قرار گرفته است که با مدیریت داخلی قابل کنترل است.
وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دولت تصریح کرد: این اقدام دولت بسیار ارزشمند بوده و توانست مشکلات اقتصادی را تاحدودی برطرف کند اما ادامه پرداخت نقدی یارانه ها و افزایش آن به صلاح نبوده و به آسیب پذیری بیشتر طبقات پایین جامعه منجر خواهد شد.
نماینده رامیان تاکید کرد: هدفمندی یارانه ها به عنوان یک جراحی بزرگ اقتصادی لازم است به سمت حمایت از تولید ملی و ارتقای نظام خدمات و رفاه عمومی جامعه هدایت شود.
مهاجرت جوانان موضوع تاسف‌باری است
محمد اسماعیل‌نیا نماینده کاشمر در نطق میان دستور خود با اشاره به بالا بودن آمار مهاجرت جوانان در حوزه انتخابیه خود، گفت:مهمترین علت این اتفاق مدیریت، سیاست‌زدگی ، تفرقه و اختلاف و دامن‌زدن به مسائل منفی و عدم بکارگیری ظرفیت‌های موجود منطقه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل سوریه تصریح کرد: ما در شرایط کنونی تاریخ شاهد مظلومیت ملت سوریه هستیم ، سوریه همچنان بر مواضع ضد اسراییلی خود که ریشه در تاریخ اعراب دارد باقی مانده در حالی که برخی از سران عرب با اسراییل سازش کردند و اکنون سوریه مظلومانه و مردانه به راه خود ادامه می‌دهند و با کمال تاسف برخی از سران کشورهای مسلمان با عدم بصیرت و با عوام فریبی با استکبار جهانی همراهی می‌کنند.
وی افزود: شرایط کنونی بهترین فرصت است که تمام مسلمین جهان و تمام ادیان الهی و تمام حق طلبان و عدالت خواهان جهان، علیه مستکبرین و زورگویان ضد عدالت بسیج می‌شوند و همه از سوریه و مواضع اردوگاه حق دفاع کنند تا زمینه‌ی عدالت گستری ، صفا و صمیمیت در منطقه و در جهان گسترش یابد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی بهترین فرصت برای تبدیل تهدید به فرصت است و اگر این فرصت را از دست بدهیم شاید گناهی نابخشودنی مرتکب شده باشیم؛ همانطور که در دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید کردند که ما به 3 فاز سانتریفیوژ در ایران راضی شده‌ بودیم اما دشمن نداد و ما توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و الان 11 هزار سانتریفیوژ داریم.
اسماعیل‌نیا خاطر نشان کرد: در همه سختی‌ها و شرایط و مشکلات جنگ موفقیت‌های زیادی به دست آمد و غیرممکن‌ها را ممکن کردیم، در شرایط امروزی می‌توانیم این تهدیدها را به فرصتی در حوزه‌ی اقتصاد و به یک انقلاب تاریخی تبدیل کنیم و الزام اقتصاد مقاومتی هم استفاده از ظرفیت‌ها و نقد پذیری برنامه‌ریزی است.

دلارهای نفتی خوزستان را آباد نکرده است

محمدباقر شریعتی، نماینده بهبهان نیز در نطق میان دستور خود با تاکید بر اینکه خوزستان مدت‌هاست که از ریل توسعه خارج شده است، گفت: متاسفانه توسعه نامتوازن و بی‌تدبیری‌ها منجر شده است که مردم استان خوزستان گله‌مند از گذشته، ناامید به امروز و نگران آینده باشند. خوزستان 90 درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند و در تمام هشت سال جنگ تحمیلی بار این جنگ را به دوش کشیده است، اما این همه دارایی در برابر محرومیت این استان دردآور است.
نماینده مردم بهبهان در مجلس ادامه داد: دولت‌های سازندگی، اصلاحات و مهرورزی در برابر وضع موجود در استان خوزستان مسئول هستند. دلارهای نفتی، استان خوزستان را آباد نکرده است، حالا امید است که با توسعه دامپروری و کشاورزی، بخشی از مشکلات منطقه حل شود، اما این هم تنها و تنها با اعلام جهاد ساختن و آبادانی صورت می‌گیرد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =