ایسنا نوشت:

 سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه در حال حاضر جریان و گروه مرجعی در کشور برای راهنمایی مردم جهت انتخاب اصلح کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، گفت: در صورت وجود جریان مرجع اصولگرایان به چند شاخه تقسیم نمی‌شدند. 
سیدرمضان شجاعی‌کیاسری اظهار کرد: در حال حاضر گروهی که بتواند در جریان کل کشور اثرگذار باشد، وجود ندارد و به تعبیر دیگر اکنون جریان مرجعی در کشور نداریم، شاید دلیل این موضوع نبود اعتماد لازم مردم به احزاب و گروه‌ها آن هم به دلیل عملکرد گذشته‌شان است. 
وی ادامه داد: شاید بعد از ایجاد اعتماد لازم و فراهم شدن فضای سالم برای فعالیت‌های حزبی مردم اعتماد لازم به احزاب و گروه‌ها را پیدا کند که مطمئنا بعد از این اتفاق شاهد بروز و ظهور احزاب مرجع در کشور خواهیم بود. 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه نگاه اعتمادی به احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در کشور کمتر از 10 درصد است، گفت: با وجودی که مردم به دلیل داشتن فهم عمیق سیاسی می‌توانند به خوبی انتخاب اصلح را در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری داشته باشند ولی مطمئنا در صورت ایجاد زمینه‌های اعتمادسازی احزاب و گروه‌ها می‌توان امیدوار بود که در آینده این جریانات در تصمیم‌گیری و سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشند. 
شجاعی‌کیاسری با بیان اینکه نبود جریان مرجع در بین اصولگرایان نیز مشهود است، گفت: تعدد جریان‌های اصولگرا گواه نبود جریان مرجع است چه اینکه اگر جریانی مرجع در بین اصولگرایان وجود داشت، همه به آن تمسک می‌کردند و شاهد بروز و ظهور کاندیداهای مختلف در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نبودیم. 
وی در عین حال گفت: البته همین جریان‌های متعدد اصولگرا در صورتی که اصلاح‌طلبان وارد عرصه انتخابات شوند، مجبور به وحدت خواهند شد و آن زمان است که یک جریان واحد اصولگرا در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد. 
نماینده مردم ساری با بیان اینکه خلاء نبود جریان مرجع بین اصولگرایان به وضوح مشاهده می‌شود، گفت: اصولگرایان به صورت پراکنده به فعالیت می‌پردازند که در عرصه‌ای همچون انتخابات در صورتی که آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله یزدی ورود پیدا کنند، آنها ممکن است به یک اجماعی دست پیدا کنند. 
شجاعی‌کیاسری در ادامه در مورد چگونگی ایجاد زمینه‌های لازم برای به وجود آمدن جریان مرجع گفت: باید در وهله اول قانون احزاب قانونمند شود به طوری که تعداد احزاب کاهش پیدا کرده و تنها چند حزب مجوز فعالیت داشته باشند تا بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند. 
وی همچنین در توضیح ویژگی‌های جریان مرجع گفت: جریانی را می‌توان مرجع نامید که در کنار ایجاد اتحاد، مرجعی برای مردم به حساب آید بدان معنا که موثق و قابل اعتماد باشد. جریانی که تاکنون در کشور وجود نداشته است.
 همچنین یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان این که اصولگرایان با بررسی و مطالعه، خودشان برای انتخابات پرشور آماده می‌کنند، گفت: جامعتین نیز در حال مطالعه و بررسی شرایط هستند. 

فرهاد بشیری با اشاره به ویژگی‌های جریان‌های مرجع برای انتخابات اظهار کرد: گروه‌های مرجع در هرجامعه‌ای باید با توجه به جایگاه و شان متناسب با فرهنگ‌ها، ارزش‌ها، باورها و اعتقادات مردم و نیز سطح مطالبات آنها بتوانند به مسائل ورود پیدا کنند و تاثیرگذار باشند. 

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه مردم با ظرافت‌ به مسائل جامعه توجه دارند، گفت: از گروه‌های مرجع نیز انتظار می‌رود که مولفه‌ها و پارامتر‌هایی را که جامعه بر آن‌ها تاکید دارد، مورد توجه قرار دهند. 

وی تصریح کرد: ایام انتخابات در کشور از شرایط خاصی برخوردار است و مردم نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند، در نتیجه حضور مردم درانتخابات نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی آنها ادارد. 

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم درانتخابات‌های کشور نشانگر شرایط ممتازی است که ضرورت دارد گروه‌ها وجریان‌های مرجع با حضور خود به عنوان راهنما در ایجاد نشاط در فضای انتخاباتی کشور تاثیر خود را بر جای بگذارد. 

بشیری در ادامه افزود: همچنین جریان‌های مرجع می‌توانند با برگزاری جلسات، محافل و یا ارتباط حضوری با مردم و حتی وسایل ارتباط جمعی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند و در تعامل و تعادلی گسترده بین مردم و خودشان با پختگی شرایط حضور مردم در انتخابات را بیش از پیش فراهم‌ کنند. 

وی درباره این که تا چه اندازه ضرورت دارد جریانات مرجع و نخبگان از انفعال و سکوت پرهیز کنند، گفت: نخبگان باید نقش خاص خود را در ایام انتخابات ایفا کرده و همراه مردم باشند، البته نخبگانی که با ارزش‌ها و اعتقادات و دیانت مردم تعاریف مشترک و یکسانی دارند می‌توانند به مولفه‌های مورد نظر مردم توجه کنند. 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد این که جریان‌ اصولگرای مرجع چه گروه‌هایی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: گروه‌های مرجع همان‌هایی هستند که ایفای نقش می‌کنند، به ویژه این که الان جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) در حال مطالعه و بررسی هستند یعنی فضای انتخاباتی کشور برای برگزاری انتخابات در حال آماده شدن است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد مجموعه اصولگرایان بایک بررسی و مطالعه، در حال آماده کردن برنامه‌هایشان هستند و خودشان را برای انتخابات پرشور در کشور‌آماده می‌کنند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =