برخی از خوانندگان خبرآنلاین طی ماه های گذشته جویای زمان برگزاری آزمون استخدامی نفت شده بودند.


برهمین اساس معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت از برگزاری آزمون استخدامی سال 91 در بهمن امسال خبر داد و افزود: امسال برای 2 هزار و 676 نفر مجوز استخدام کسب شده است.
کریم سلحشور گفت: کار اقماری، عدم تامین به موقع نیروی انسانی به دلیل فرآیند طولانی جذب، عدم علاقه نیروی غیر بومی به کار در مناطق کمترتوسعه یافته و توسعه نیافته، جاذبه کاذب ایجاد شده در کشورهای همسایه و کمبود نیروی متخصص به دلیل عدم استمرار در سیستم جذب نیرو از دیگر چالش‌های صنعت حفاری در کشور است.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت درباره راهکارهای برون رفت از این چالش‌ اظهار کرد: به کارگیری نیروی‌های بومی، کاهش سن بازنشستگی به دلیل وجود فرسودگی‌های بالای شغلی و بازنگری در حقوق و مزایا از جمله این راهکارهاست.
به گفته او روند جذب و استخدام نیروهای بومی بیش از گذشته در برنامه‌های وزارت نفت قرار گرفته است به نحوی که برنامه شده در استان‌های بوشهر و خوزستان، در مقطع کاردانی 70 درصد، در مقطع کارشناسی 60 درصد و در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر 50 درصد از نیروها بومی باشند.
سلحشور افزود: از سوی دیگر تعداد مجوزهایی که برای کار به صورت اقماری داده می‌شود، رفته رفته کاهش می‌یابد و شرکت‌ها موظف به تامین امکانات رفاهی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها در مناطق عملیاتی می‌شوند.

 45221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    9 6
    ما بومی های شهرستان کنگان و عسلویه و شهر های مجاور هرچی میکشیم از این غیر بومی هاست... مردمان بومی این شهرستانان ها که همسایه های دیوار به دیوار پارس جنوبی و تاسیسات نفتی و گازی و پتروشیمی هستند کمترین امکانات را در اختیار دارند. طبعات و عوارض ضرر و زیان هایی نظیر ایجاد اختلال در سیستم خدمات رسانی موسسات و نهادها و ادارات مختلف مانند ، ایجاد مشکلات امنیتی و قرار گرفتن کنگان در رتبه سوم وقوع بزه و ضرب و جرح عمدی و رتبه ی چهارم سرقت و افزایش پرونده های طلاق.ورود فرهنگهای مختلف به شهر و شهرستان که اغلب سنخیتی با فرهنگ بومی این منطقه ندارند .ترافیک جمعیتی و وسایل نقلیه در سطح شهر.کاهش توان نیروهای خدماتی به دلیل کار بیش از حد..حال نباید این بومی های محروم در اولویت باشند؟!!
  • یوسف US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    19 3
    زمان ثبت نام در این آزمون چه تاریخی است؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    13 2
    من مرده شما زنده اگر بهمن خبری شد !!!!!!! از ماه دوم سال دارند عقب می اندازند همین ترافیک بسیار سنگین داوطلب ها رو داره من که دیگه ناامید شدم منتشر کنید خسته شدم اینقدر نوشتم و شما چاپ نکردید شما هم شدید سوهان روح ما ؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    10 1
    ماكه چيزي از ثبت نام يا چگونگي آزمون توي اين خبر نخوانديم از كجا متوجه نحوه استخدام بشويم
  • مازیار US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    2 3
    بسم الله الرحمن الرحیم اینجانب اسماعیل رستگار نسب متولد 20/3/1362 دانشجوی مهندسی عمران - خوانده پرونده 8809985220100404 و شماره دادنامه 8909975220100528 تاریخ تنظیم : 19/3/1389 در اثر صانحه تصادف مورخ 10/1/1388 در جاده بین شهری کوچصفهان به آستانه در ساعت 11 شب بارانی مقصر حادثه شناخته شده و محکوم به پرداخت دیه کامل و یکسال حبس تعزیری گردیدم. ولی بدلیل دیر اقدام نمودن آسیب دیدگان حادثه برای دریافت مبلغ دیه از شرکت بیمه آسیا، به ناچار آن شرکت دیه مرحومان حادثه که مبلغ 90میلیون تومان بوده است رادر تاریخ 19/3/1391 به حساب اجرای احکام کوچصفهان واریز نمود.ولی متاسفانه در ازای پرداخت دیه از وراث مرحومان رضایت نامه ای دریافت نکرد. اینجانب بعد از پرداخت دیه توسط بیمه در خواست تخفیف مجازات نمودم و
  • مژگان IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    7 1
    با سلام .............چه رشته هایی رو می خوان
  • علي IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    4 1
    استان كهگيلويه وبويراحمد 1/3نفت كشور از ان استخراج ميشود چرا نيروهاي شركت نفتي غيربومي واز استانهاي ديگر هستن درصورتي كه گچساران وياسوج ودهدشت بيشترين بيكار را دارند كوفريادرس
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    2 2
    باسلام بنده از کسانی هستم که در سایت وزارت نفت و در قسمت ثبت نام نخبگان هم اسمم ثبت شده و چندین سال هست که منتظر تماس جهت معرفی به کار هستم و هنوز خبری نشده !! طی تماس با کارگزینی شرکت نفت ایشان عنوان می کنند که فعلا استخدامی ندارند و دو سال هست که همیشه این جواب را به من می دهند !! اگر قرار بود که با این حرفایی که ایشون زدند کسی استخدام بشه اولویت با من بوده که معدل کارشناسی ارشدم 19 بوده و در طرح نخبگان وزارت نفت هم ثبت نام کرده ام ! ولی از این خبرا نیست و همه این مصاحبه ها و قولها سرکاریه !! اونوقت کشورهای حوزه خلیج فارس دارند التماس می کنند که امثال بنده برن اونجا و با بهترین امکانات و درامد کارکنند !
  • دشتی EU ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    4 1
    بچه های ارشد نفت بومی رو بدون ازمون کنید چون واقعا در هیچ جا به جز شرکت ملی نفت کار گیرشون نمیات
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    1 0
    ما چه گناهی کردیم که دختریم؟خب اگه از اول قرار نیس تو مشاغل مهندسی دختر استخدام کنید چرا تو دانشگاه این رشته ها فقط پذیرش مرد نمیکنید که ما نریم 4سال با بدبختی این رشته ها رو از دانشگاهای معتبر دولتی بگیریم بعد بیایم هر استخدامی که میبینیم برا رشته ما صرفا پسر میخوان خب تکلیف ما چیه؟