مسئولان امریکایی به مسعود بارزانی هشدارهای شدیداللحنی داده‌اند که بر سر تعیین جانشین جلال طالبانی به هیچ عنوان دخالت نکند.

منابع بارز دیپلماتیک اعلام کردند که مسئولان امریکایی به مسعود بارزانی، رهبر اقلیم کردستان عراق هشدارهای شدیداللحنی داده‌اند که بر سر جانشینی جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق به هیچ عنوان دخالت نکند.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری اورنیوز، منابع آگاه می‌گویند که مسئولان امریکایی به شدت و با قدرت تمام از انتخاب کسی به جای جلال طالبانی از حزب اتحاد میهنی کردستان حمایت می‌کنند و می‌گویند که این مساله از حق حزب طالبانی بر اساس توافقات دو حزب بارز کردی است و معتقدند که رئیس جمهوری بعدی نیز باید از میان حزب اتحاد میهنی کردستان انتخاب شود.
به گفته این منابع پیامی که یکی از مذاکره کنندگان امریکایی به اطلاع مسعود بارزانی رسانده این است که سیاسی‌بازی‌هایی که اخیرا وی علیه حزب طالبانی آغاز کرده و تلاش می‌کند تا برخی از اعضای آن را بخرد به هیچ وجه قابل قبول امریکا نیست و واشنگتن حق خود می‌داند که در صورت لزوم نسبت به توقف این تحرکات راسا وارد شود. این مذاکره کننده امریکایی همچنین به بارزانی یادآوری کرده است که بر اساس معادله سیاسی‌ای که در سال 2003 میان کردها با اشراف امریکایی‌ها توافق شده، پست ریاست اقلیم کردستان و وزارت امور خارجه به حزب دموکراتیک کردستان به ریاست مسعود بارزانی می رسد و ریاست جمهوری نیز از آن حزب اتحاد میهنی کردستان است. امریکا به این توافق کاملا پایبند است و به حفظ آن اصرار دارد و به هیچ وجه نمی‌پذیرد که این توافق به هم بخورد. ‌
49262
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    32 11
    پس لطفا آمریکا به معاهده بازگشت کرکوک به کردستان هم پایبند باشد و راسا وارد شود تا همه پرسی انجام پذیرد
  • منبع آگاه تر IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    19 4
    این گزارش خبری شما که بدون ذکر منبع هم هست کاملاً کذب و اشتباه هستش چرا که هیچ تلاشی از سوی بارزانی برای انتخاب فردی غیر از حزب اتحادیه میهنی دیده نشده و فرد منتخب از همین حزب خواهد بود