همایش جبهه پایداری با حضور آیت الله مصباح یزدی و اعضای جبهه پایداری برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، روح الله حسینیان، کامران باقری لنکرانی، صادق محصولی، روانبخش، زارعی، کوچک‌زاده، جلالی و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در این همایش حضور داشتند.
 آیت‌الله مصباح یزدی در این همایش بزرگداشت 9 دی را یک وظیفه شرعی و عقلی دانست و گفت: اگر پذیرفتیم که 9 دی‌ماه میلاد جدید انقلاب است، باید بدانیم که اهمیتش به اندازه اهمیت انقلاب است و اهمیت انقلاب که در سال 57 به پیروزی رسید به اسلامی بودن آن است؛ چرا که انقلاب‌های بسیاری در راستای اهدافی چون عدالتخواهی رخ داده است، اما آنچه انقلاب ما را متفاوت از سایر انقلاب‌ها کرده است، اسلامی بودن آن است.
اهم سخنان رییس موسسه پژوهشی امام خمینی در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
 انقلاب ما نمادی از انقلاب عصر اسلام بود، ظهور اسلام به عنوان یک انقلابی بود که 14 قرن پیش رخ داده و تمام نهادهای جامعه آن عصر را تحت‌الشعاع قرار داد.
بهترین نامی که برای حرکت علیه باورها و فرهنگ یک جامعه انجام می‌شود، حرکت فرهنگی است، اسلام نیز در عصر حضور خود از بعد فرهنگی آغاز شد و پس از آن ابعادی دیگر چون سیاسی، اقتصادی و نظامی پیدا کرد.
ایمان مردم به باورهای اسلامی در ابتدای ظهور اسلام نیز در یک سطح نبود، رها کردن اندیشه‌های جاهلی و عمل به اصول و احکام اسلامی در میان مردم یکسان نبود، عامل پیشرفت اسلام را باید همانگونه که قرآن خود می فرماید در اصل اسلام و پذیرش مردم و تبیعت از این باورها دانست و هرجا کاستی و انحرافی دیده می‌شود، در تخلف از احکام قواعد و اصول اسلام است.
یکی از آثار ایمان واقعی این است که شما می‌دانید که چه باید بکنید و این تدبیر مقام معظم رهبری همان بصیرت را دارد.
تنها راه برای معضل سیاست مردمی کردن آن است
آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش کرده است در ابتدای این مراسم کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری طی سخنانی گفت: مشارکت مردم در مجلس نهم که خیلی ها فکر می کردند با مشارکت پایین صورت گیرد صحنه ای بود که آگاهی مردم همراهی با ولایت و تبری و تولی آنها را نشان داد.
وی گفت: کلید آینده انقلاب در ارتباط با مردم است و ما نباید خودمان را به تئوری های اقتصادی مجلس متکی کنیم بلکه باید اقتصاد را با استفاده از دین مردمی کرد نه اینکه ترویج سرمایه داری غربی کنیم. لنکرانی تصریح کرد: ما در عرصه سیاست اگر دچار معضل هستیم تنها راه آن مردمی کردن سیاست است.
وی گفت: عده ای می خواهند سیاست را در قالب احزاب خلاصه کنند و در این خصوص مصوباتی را هم داشتند که برخی از آنها تصویب و برخی از آنها تصویب نشد. این افراد به دنبال کمرنگ کردن مردمی شدن سیاست هستند.
وزیر بهداشت دولت احمدی نژاد در پایان گفت: جبهه پایداری وظیفه دارد در مسیر مردمی کردن صحنه سیاست و اقتصاد و پیشبرد اهداف انقلاب تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای قدم بردارد.
رجبی: علامه مصباح یزدی این جبهه را هدایت می‌کند
همچنین رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) یکی دیگر از سخنرانان این همایش بر این نکته که باید بر اساس موازین اسلامی در انتخابات فکر و بررسی کرده و فرد اصلح را انتخاب کنیم، تاکید کرد.
رجبی اظهار داشت: در دوران اصلاحات، تئوریسین‌های غربی گفتند که خیال ما از انقلاب راحت شده است و استحاله فرهنگی در سایه تهاجم فرهنگی رخ داده است، ولی ما دیدیم که این تصور آنها محقق نشد و خداوند نخواست که خون پاک شهیدان این انقلاب لگدمال شود،‌ فداکاری‌ها و اخلاص‌هایی که وجود داشت از بین برود.
رجبی همچنین با اشاره به حمایت معنوی آیت‌الله مصباح‌یزدی از جبهه پایداری،‌گفت: شخصیتی مثل علامه مصباح‌یزدی این جبهه را هدایت، حمایت و راهبری می‌کند و ما همان اخلاص عظیم را در وجود ایشان می‌بینیم، تمام برکات وجود ایشان مرهون این اخلاص است.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    1 2
    ما در عرصه سیاست اگر دچار معضل هستیم تنها راه آن مردمی کردن سیاست است یک راه دیگر هم هست آن هم مخلوط کردن یک انتخابات سیاسی با یک انتخابات قومی قبیله ای مثل شوراها.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    4 22
    ما همان اخلاص عظیم را در وجود ایشان می‌بینیم، تمام برکات وجود ایشان مرهون این اخلاص است.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    4 2
    اهمیت انقلاب که در سال 57 به پیروزی رسید به اسلامی بودن آن است؛ چرا که انقلاب‌های بسیاری در راستای اهدافی چون عدالتخواهی رخ داده است، اما آنچه انقلاب ما را متفاوت از سایر انقلاب‌ها کرده است، اسلامی بودن آن است. جناب آقای مصباح ؛خوانندگان گرامی، هر انقلابی با شعار هایش شناخته میشود و شعارها ماهیت و تفکر و اهداف انقلابیون را بیان میکنند انقلاب فاقد شعار در سطح دنیا ناشناخته می ماند و آیندگان برای قضاوت در مورد انقلاب های دنیا به شعار های انقلابی آن رجوع میکنند. انقلاب اسلامی ایران با شعار محوری استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پا گرفت این خود اساس چهارگانه و اولویت بندی آن را مشخص مینماید.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    6 2
    انقلاب‌های بسیاری در راستای اهدافی چون عدالتخواهی رخ داده است، اما آنچه انقلاب ما را متفاوت از سایر انقلاب‌ها کرده است، اسلامی بودن آن است یعنی انقلاب ما انقلاب عدالتخواهانه نبود؟ یعنی در رژیم گذشته عدالت بیشتری از امروز بوده ؟ پس مرحمت فرموده ما را مس کنید!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    13 5
    البته برای این آقا می تواند یکی از بهترین روزها روز تولد نوه اش باشد یا هر روزی که خودبخواهد!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    7 3
    کاش جناب مصباح يکم هم درمورد وضعيت معيشت مردم صحبت ميکردن
  • دوستار شما IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    7 3
    همیشه فکر می کردم به این سایت آدم های فهمیده ای سر می زنن از نوع قضاوتشون در مورد آیت الله مصباح یزدی که هم چون نوز برای ما جوانان می درخشد و خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر نموده است متاسف و متااثر شدم! خدا هم ما را عاقبت به خیر کنه