ایرنا نوشت:

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کسی که زمینه تغییر در شناخت درست و اصولی از مسائل را فراهم می آورد، بزرگترین خیانت را به مردم و جامعه روا داشته است.
آیت اللهˈمحمد تقی مصباح یزدی هارشنبه شب در درس اخلاق خود در دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: میزان درک و شناخت انسان نسبت به مسائل بر اساس معیارها و شاخص ها، سعادت و شقاوت او را رقم می زند و کسی که شناخت او نسبت به مسائل غلط و ناصحیح باشد، به گمراهی و ضلالت دچار می شود.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی همراه با عقل و فهم معیارهای حق و باطل، شناخت انسان را کامل و غرایض انسانی را در مسیر درست هدایت می کند، گفت: انبیاء الهی با هدف هدایت انسانها و نشان دادن معیارها و شاخص های حق و باطل مبعوث شده اند تا بشریت با اختیار خود مسیر حق و رسیدن به کمال را انتخاب کند.

آیت الله مصباح یزدی ضمن انتقاد از کسانی که درستی یا نادرستی گفتارها و رفتارها را به نظر و رای اندیشمندان حواله داده و معیارهای دینی و الهی را مورد توجه قرار نمی دهند، خاطرنشان کرد: حب ذات باعث انکار زشت بودن افعال قبیح است و وقتی انسان به انجام کار بدی عادت می کند، می خواهد آن را به هر نحو توجیه کند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: کسانی که هوای نفس را معبود خویش قرار داده و هیچ محدودیت و کنترل عقلانی و دینی بر رفتار و گفتار خود قائل نیستند، خداوند متعال آنها را گمراه ساخته و با وجود آنکه شاید صاحب علم و دانش هم باشند، در سراشیبی سقوط قرار می دهد و هیچکس قادر به هدایت و نجات آنها نخواهد بود.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: گاه در عرصه سیاست هم کسانی پیدا می شوند که غرور و خودخواهی آنها را فراگرفته و تصور می کنند که خودشان همه چیز را می دانند و سخن هیچکس را هم نمی پذیرند که خداوند بر دل و جان آنها هم مهر می زند و حقیقت هیچگاه بر دل آنها راه پیدا نمی کند.
 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    8 0
    مثل کی ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    5 2
    شما مراجع عالیقدر چه وظیفه ای در قبال مردم ومشکلاتشان دارید
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    4 1
    اگر خداي نخواسته پيش بيني واظهار نظر مراجع محترم در خصوص دولتيها درست از اب در نيامد تكليف چيست؟