طبق تحقیق انجام شده توسط مایکروسافت، 63 درصد از دی وی دی های حاوی نرم افزارهای غیر قانونی در آسیا در خود بدافزار و ویروس دارند که با نصب انها روی کامپیوتر، سیستم آلوده می شود.

تیم کارشناسان امور جرایم کامپیوتری در مایکروسافت در ردموند ، 118 دیسک حاوی برنامه و نرم افزار را از کشورهایی مانند اندونزیف مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام خریداری کرده و مود آزمایش قرار دادند.
این تیم بیش از 2000 نوع از بدافزار و ویرس رادر این نمونه ها پیدا کردند. بر این اساس سطح بالایی از بکدور، hijackers، droppers، bots، crackers، برنامه های سرقت پسورد و تروجان در این دیسک ها و برنامه های داخل آنها پیدا شد.
همچنین در سی دی های نصب ویندوز ،مقادیر متنابهی bootleg از سیستم عامل کشف شد که با غیر فعال بودن به روز رسانی ویندوز و یا تغییر مسیر به روز رسانی به سرورهای مشکوک در این سی دی ها و دی وی دی ها هدایت کامپیوترها بدست حمله کنندگام می افتد. کارشناسان می گویند ویندوزهایی که یه روز رسانی در آنها غیر فعال شده و وصله های امنیتی در آنها قابل نصب نیستند (بدلیل بحث genuine) به راحتی ویروس گرفته و از امنیت درجه پایینی برخوردار هستند. روی این کامپیوترها حملات سایبری تنظیم می شود و حمله کنندگان از این کامپیوترها بعنوان پلی برای حمله به سایر سیستم ها بدون اینکه صاحب کامپیوتر اطلاعی داشته باشد، سوء استفاده می شود.
جف بولوینکل از مدیران مایکروسافت در آسیا اقیانوسیه می گوید: سیستم عامل های غیر قانونی محلی برای پرورش جرایم رایانه ای است و برای تعمیر و جبران خسارات ناشی از آن باید به مراتب بیش از پول سی دی قانونی،  هزینه کنند.
وی افزود ما می خواهیم مشتریان این موضوع را درک کنند و بدانند قصد ما کمک کردن به آنهاست تا تجربه خوبی را با داشتن سیستم عامل و برنامه های قانونی بدست بیاورند.
ظهری یونس مدیر اجرایی سایبر سکیوریتی مالزی می گوید نصب چنین برنامه هایی یدان معناست که دربهای کامپیوتر را به روی هر نوع جرم کامپیوتری باز می گذاریم و اجازه می دهیم اطلاعات محرمانه و دیتا حساس خود را با دیگران تقسیم کنیم و به آنها اجازه می دهیم تا اطلاعات ما را سرقت کنند و نتایج این تحقیق نشان از وجود خطری واقعی برای کاربران کم اطلاع است.
مایکروسافت قرار است نتایج کامل و بدست آمده از این تحقیق را در فصل اول 2013 منتشر کند. در ماه می 2012 طبق تحقیقی مشابه عنوان شد 63 درصد از کاربران جنوب شرق آسیا پذیرفتند که از نرم افزارهای غیر قانونی استفاده می کنند. این رقم در سطح جهان 57 درصد است.
سالانه کمپانی های نرم افزاری از بابت کپی غیر قانونی 21 میلیارد دلار ضرر می کنند.
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    14 6
    ما میخواهیم مشتریان بدانند 150 دلار باید بابت یک ویندوز بدهند. تا وقتی تحریم میکنید ویندوزت که هیچی آنتی ویروس و ادوب اکروبات و فیفا و بت من رو هم دانلود میکنم مفتی.
    • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      4 0
      دوست عزیز نسخه جعلی باید هم مفتی باشه . در ضمن نسخه های اصلی و معتبر ویندوز در ایران قابل خرید و ثبت و آپدیت هستش همونطوری که میتونی سایت ماکروسافت رو باز کنی . مشکل فقط کمبود دانش و فرهنگ ملت ایران نیست ف مشکل شرکتهای کلاهبرداری هستن که ویندوز جعلی رو چند سال 125 هزار تومان به ملت قالب کردن . مشکل وزارت ارشاده که به نرم افزار جعلی 10 تا لوگو و هلوگرام میده .
  • بدون نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    7 2
    اخه نرم افزارهای قانونی وویندوز اصل خیلی گرونه
  • محمد هادی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    27 1
    هکرا اگه بخوان سیستم های ایرانی رو طعمه قرار بدن،تا اطلاعات با اینترنت ما بخواد بهشون برسه خودشون به غلط کردم میوفتن :-دی
  • هموطن IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    7 1
    الآن برای خیلی از نرم افزارها و کاربردها نرم افزارهای رایگان وجود داره که میشه از اونا استفاده کرد. برای دانلود نرم افزار مورد نظر کافیه به سایت سی نت به آدرس http://download.cnet.com/windows/ برید. کلمه ای از نرم افزار یا کاربرد مورد نظرتون رو سرچ کنید. لیستی از نرم افزار ها می یاد که می تونید از قسمت سمت چپ بر حسب رایگان بودن و... سرچتون رو فیلتر کنید. برای پی بردن به اینکه کدوم نرم افزار کارآیی بهتری داره میشه به میزان امتیاز گرفته شده نرم افزار (ستاره های زرد رنگ و حداکثر امتیاز 5) توسط کاربران یا رتبه بندی که بر همین اساس توسط سی نت بعد از کلیک روی هر نرم افزار توی توضیحاتش در اون دسته ای که نرم افزار وجود داره توجه کرد. البته کاربران حرفه ای این مطلب رو حتماً می دونن. با تشکر
  • کوروش IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    8 2
    اکثر نرم فزار های کشور ما به صورت کر ک شده وغیر قانونی هستند ویکی از همین دلایلی که باعث آسیب دیدن اطلاعات ما می شود
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      1 1
      کرک شده ، جعلی ، تقلبی و حاوی بدافزار و اواع تهدیدات و ویروسهای خطرناک .
  • بدون نام IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    11 5
    قابل توجه وزارت ارشاد که به این نرم افزارها لوگو و هلوگرام های قشنگ قشنگ و قابل توجه شورای عالی انفورماتیک که بهشون مجوز فنی میده . و از همه مهمتر قابل توجه خریداران نوت بوک که به دنبال نوت بوک بدون سیستم عامل اصلی و معتبر هستن . و قابل توجه کاربرها که وقتی میخوان برای نرم افزار معتبر و اصلی هزینه کنن انگار میخوان جون بدن . و قابل توجه وزارت بازرگانی که باعث شده هر فروشگاهی مجوز اعتماد داره ، کاربرها فکر کنن محصول اصلی و معتبر میفروشه . فقط با اطلاع رسانی و آموزش میشه مشکلات فنی و فرهنگی رو حل کرد . آموزش ، آموزش و آموزش . تو کشور ما متخصصین کامپیوتر و فناوری اطلاعات جزء اولین گروهی هستن که نیاز به آموزش جدی دارن .
    • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      1 2
      راست میگه والا . طرف مهندس کامپیوتر یا کارشناسا آی تی هست ولی آنتی ویروس جعلی و نرم افزار جعلی استفاده میکنه . من استاد فناوری اطلاعات دیدن با دست خودش آنتی ویروس جعلی رو رایت میکرد میداد شاگرداش استفاده کنن . خوب وقتی ی کارشناس اینطوریه چه انتظاری از مردم عادی داری .
  • امین IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    1 0
    آخه ما ایرانی های بدبخت نرم افزاری یه دلار هم نداریم بدیم چه برسه به چهارصدهزار تومن واسه یه ویندوز!!!، درآمد ماهانه یه خانواده متوسط ایرانیه
    • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      1 4
      ی ویندوز برای 10 تا 12 سال آپدیت میشه . اگه بگیم 500 هزار تومن = میشه سالی 40 هزار تومن . مفته ؟ نه . من جای میکروسافت بودن 1000 دلار میدادم ویندوز رو . همه هم مجبورآ بخرن .
    • هموطن IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      3 2
      شما اگر لپ تاپ داشته باشید که روش ویندوز اوریجینال نصب هست برای آنتی ویروس ترجیحاً یک نرم افزار معتبر پولی بخرید چون کیفتش از رایگان ها خیلی بالاتره. فقط می مونه آفیس که میشه از لایسنس های OEM استفاده کرد که قیمتش مناسبه اما محدودیت نصب روی سخت افزار مشخصی داره. یعنی اگر سخت افزار کامپیوتر عوض بشه دیگه نمیشه اون محصول رو استفاده کرد. برای باقی موارد می تونید از نرم افزارهای رایگان استفاده کنید. من خودم دارم استفاده می کنم و بسیار راضیم. یه در خواستی هم از سرویس فناوری اطلاعات داشتم. اینکه اگه امکانش باشه سعی کنید با معرفی نرم افزارهای رایگان آگاهی استفاده از این نرم افزار ها افزایش پیدا کنه و خطرات سایبری هم کاربرا رو تهدید نکنه. با تشکر.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    5 2
    حالا مگه "اکثر" کاربران ایرانی چه اطلاعات مهمی دارن که بخواد به سرقت بره؟ یه مشت آهنگ و کلیپ و عکسهای هنرپیشه مگه چیز دیگه ای هم دارن؟ بذار بدزدن.
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      3 1
      نامهای کاربری و پسوردهای اکانتهای ایمیلها ، شبکه های اجتماعی ، بانکی و شماره حسابها و مشخصات شخصی و ... عکسهای شخصی و خانوادگی . خیلی از زوجهای تازه ازدواج کرده از همه لحظاتشون عکس و فیلم تهیه می کنن و خاطرات قشنگشون رو ثبت می کنن عزیزم و اگه این عکسها لو بره چی میشه ؟ هر شخصی و شرکتی حداقل 1 گیگابایت اطلاعات بسیار بسیار بسیار محرمانه داره .
    • سعید IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
      0 1
      خب اطلاعاتشون رو توی یه دیویدی رایت کنن جوش نزنن واگه هم دوست دارند برن 300000 تومان بدن یه ویندوز بخرن 100000 بدن یه انتی ویروس بخرن 30000 تا 40000 بدن انتی ویروس رو ماهانه اپدیت کنن و بقیه نرم افزار ها به همین شکل تهیه کنند فقط یادشون نره بعد باید یه سال نون خشک بخورن!!!