۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱

«لبخند یک معجزه» شامل آثار برتر نخستین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران با موضوع خاطرات عملیات والفجر هشت است به چاپ سوم رسید تا در جشنواره ادبی والفجر 10 عرضه شود.

جواد صحرایی، گردآورنده خاطرات «لبخند یک معجزه» که دبیر علمی نخستین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران را هم بر عهده داشته، به ایبنا، گفت: این جشنواره سال 1389 توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان برگزار شد و حاصل آن این کتاب بود.

وی ادامه داد: در این کتاب 50 خاطره برگزیده از 155 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره گنجانده شد و ویرایش جدید و چاپ سوم آن توسط کنگره سرداران و 10 هزار شهید استان مازندران منتشر می‌شود.

صحرایی درباره ویرایش‌ جدید کتاب «لبخند یک معجزه» گفت: نخستین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران، تجربه نخست استان در حوزه خاطره‌نگاری فارغ از کاستی‌ نبود. باید مستندات خاطرات از نظر محتوایی ویرایش می‌شد و متن خاطرات هم نیازمند ویرایش بود.

وی افزود: البته خاطرات ارسالی به نخستین جشنواره، نسبت به جشنواره دوم از کیفیت بهتری برخوردار بودند. ویرایش جدید و چاپ سوم کتاب «لبخند یک معجزه» در 200 صفحه، پنجم بهمن ماه در اختتامیه جشنواره ادبی والفجر 10 که سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس استان مازندران محسوب می‌شود، از سوی کنگره سرداران و 10 هزار شهید استان مازندران عرضه خواهد شد.

 

همچنین بر اساس گزارش این خبرگزاری، کتاب «لبخندی به معبر آسمان: خاطرات سردار شهید حاج محسن دین‌شعاری» اثر گروه تحقیقاتی فتح‌الفتوح از سوی انتشارات صریر به چاپ رسید. کتاب حاصل تلاش گروه تحقیقاتی فتح‌الفتوح است و برخی اطلاعات آن به صورت غیر مستقیم از مصاحبه‌های انجام شده برای مجموعه 10 جلدی «معبر تنگ» به دست آمده است. ارتباط این گروه با رزمندگان سپاه (لشکر) 27 محمد رسول الله (ص) باعث شد پس از تلاش در طول دو سال گذشته و مصاحبه با همرزمان و خانواده شهید محسن دین‌شعاری، اطلاعات اثر تکمیل و کتاب نوشته شود. «لبخندی به معبر آسمان» در قالب خاطره به نگارش درآمده و سیر زندگی شهید را دنبال می‌کند. این کتاب در قطع رقعی و 316 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 70 هزار ریال توسط نشر صریر روانه بازار نشر شده است.

محسن دین‌شعاری در سال 1360 به سپاه پاسداران پیوست و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، فرمانده گردان تخریب لشکر 27 محمدرسول‌الله (ص) شد. وی روز پانزدهم مردادماه سال 1366 در حال خنثی‌سازی مین ضد تانک در منطقه سردشت به شهادت رسید.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =