برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، از شنبه دوم دی ماه به روایت دو اثر از ویلیام فاکنر، نویسنده شهیر امریکایی اختصاص یافته است.

ایسنا نوشت: محسن حکیم‌معانی، سردبیر برنامه اظهار کرد: از شنبه ( 2 دی ماه)، برنامه کتاب شب ساعت 23 و 30 دقیقه به مدت یک هفته به روایت داستان "انبار سوزی" و "گل سرخی برای امیلی" اثر ویلیام فاکنر با ترجمه نجف دریابندری می پردازد.
ویلیام فاکنر، نویسنده آمریکایی در ایالت می سی سی پی متولد شد و در 65 سالگی درگذشت. او مخالف سرسخت برده‌داری و هر گونه تبعیض بود، این گونه تفکر و آزادمنشی و مخالفت با هرگونه تبعیض در اکثر آثار او قابل لمس است. وی نویسنده‌ای است که به تدریج در آمریکا کسب شهرت کرده است. آثار این نویسنده هنوز هم در این کشور خواننده کثیر و فروش زیاد ندارد، برعکس در فرانسه طبقه روشنفکر ارزش فوق العاده ای برای او قائلند. «فالکنر» در سال 1943 به اخذ جایزه ادبی نوبل نایل آمد و در سال 1954 جایزه «پولیتزرPulitzer» را دریافت کرد.

محمود احمدی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، معصومه خادم نیا، محمد رضا گودرزی و مریم نیک رو از نویسندگان برنامه کتاب شب هستند که شنوندگان را در این برنامه همراهی می کنند.

بنابر گزارش همین خبرگزاری، براساس تصمیم جدید مقامات استرالیایی، رمان «عشق سال‌های وبا»ی گابریل گارسیا مارکز، همچنان در فهرست کتب درسی دانش‌آموزان دبیرستانی باقی می‌ماند. پیش از این کتاب معروف مارکز که مورد اقتباس سینمایی نیز قرار گرفته است، متهم به بیان مطالب غیراخلاقی شده بود، اما طبق تصمیم اخیر اولیای ارزیابی برنامه تحصیلی ویکتوریا (VCE)، دانش‌آموزان دبیرستانی استرالیایی همچنان آن را در میان دیگر کتاب‌های درسی‌شان مطالعه خواهند کرد.

به گزارش هرالد سان، ویکتوریا ایالتی در جنوب‌شرق استرالیاست. رمان‌نویس برنده نوبل کلمبیایی کتاب «عشق سال‌های وبا» را برای اولین‌بار در سال 1985 به زبان اسپانیولی به نگارش درآورد. اقتباس سینمایی این رمان در سال 2007 به روی پرده سینماها رفت.

به گفته یکی از مسؤلین تصمیم‌گیرنده این موضوع، حمایت فراوان دبیران ادبیات و دیگر منتقدان اجتماعی از متن این کتاب، موجب این تغییر عقیده شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =