رئیس اداره نظارت دفتر نظارت و بهره‌برداری معاونت معدنی وزارت صنعت گفت: در حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس تاکنون 4 نفر کشته و 4 نفر نیز ناپدید شده‌اند.

وحید عابدین‌زاده  با اشاره به ریزش معدن زغال سنگ طبس اظهار داشت: تعداد نیروی کار این معدن 40 نفر بوده است که حادثه ریزش معدن تاکنون 4 کشته و ناپدید شدن 4 نفر را به همراه داشته است.وی تصریح کرد: کار گروه امداد و نجات در معدن زغال سنگ طبس ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که به طور قطعی چند نفر در این حادثه گرفتار شده‌اند.

عابدین زاده ادامه داد: شرکت آروین‌نوین بهره‌بردار معدن زغال سنگ طبس است و این معدن با نام «معدن یال‌شمالی مهندس راطبی» در زمینه استخراج زغال سنگ فعال است.

 فرماندار طبس:تلفات جانی در اثر ریزش معدن طبس قطعی است

فرماندار شهرستان طبس گفت: ریزش معدن زغال سنگ یال شمالی طبس قطعاً دارای تلفات جانی است اما فعلاً امکان ارائه آماری در این رابطه وجود ندارد.

 احمد طالبیان مقدم به فارس گفت: در اثر ریزش معدن زغال‌سنگ یال شمالی در طبس فعلاً ورودی تونل مسدود است و با توجه به افزایش گازهای خطرناک در داخل معدن، احتمال انفجار در داخل تونل نیز وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ریزش این معدن قطعاً دارای تلفات جانی است اما به دلیل عدم امکان ورود امدادگران به داخل تونل، فعلاً امکان ارائه آماری در این رابطه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان طبس گفت: تمامی امکانات، تجهیزات و نیروهای امدادی شهرستان طبس از سوی بیمارستان، هلال احمر، شرکت زغال سنگ پروده، و فرمانداری، از جمله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که امکان فعالیت نیروها در داخل تونل، به دلیل مسدود بودن ورودی تونل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی اعزام شده به دنبال ایمن‌سازی محل حادثه و خروج گاز داخل تونل هستند و فعلاً به این سرعت امکان خروج افراد داخل تونل وجود ندارد.

طالبیان مقدم بیان کرد: تمامی نیروهای اعزام شده با کار فکری به دنبال راهی برای نجات معدنچیان هستند و حتی نجات جان یک نفر هم برای ما ارزشمند است.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    10 0
    روح هر 8 نفر شاد
  • رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    5 2
    با سلام قطعا مدير عامل و سرپرست ايمني معدن مذكور مقصر اصلي خواهند بود .
  • سیما US ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    6 0
    من خودم از طبس هستم میگن که بعد 2-3 روز تعطیلی به دلیل جمع شدن گاز های خطرناک وقتی کار رو شروع کردن متاسفانه انفجار رخ داده. مننمیدونم چرا کسی دلش به حال کارگرا نمیسوزه.بدون اینکه امنیت روواسشون فراهم کنن مجبورشون میکنن کار کنن
  • amir IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    4 0
    salam.جال بحث است که جراقدر این افراد باارزش رانمیدانند البته باعرض تسلیت به عموم مردم ایران وبه خصوص معدن کاران
  • امیر IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    3 0
    سلام.باعرض تسلیت به مردم ایران وبه خصوص معدن کاران باید راجع به این موضوع جدی بحث شود که چرااین اتفاق رخ داده؟وجراقدراین این زحمت کشان شیر دل وغیور راانگونه که باید بدانند نمی دانند ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    3 0
    باسلام کارمعدن کار دشواری است وشناخت زمین نیز دشوار است شاید تهویه معدن اشکال داشته ونظارت کافی نشده باعرض تسلیت