نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز(یکشنبه) در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مقرر کردند که صلاحیت نامزدهایی که جعل سند کرده باشند در هر مرحله، مجددا قابل بررسی خوهد بود.

بر اساس مصوبه امروز مجلس که به عنوان تبصره به ماده 85 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری الحاق می‌شود، چنانچه هر یک از نامزدها در ارائه مدارک خود مرتکب جعل اسناد یا استفاده از اسناد مجعول یا غیرواقعی شود، شورای نگهبان در هر مرحله که چنین امری را احراز نماید، صلاحیت وی را مجددا بررسی می‌کند.

این ماده با 113 رای موافق، 37 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر به تصویب رسید.

بر اساس ماده 85 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، مجازات کسی که با اتخاذ سمت مجعول در انتخابات دخالت کند تا پنجاه ضربه شلاق خواهد بود و هرگاه مرتکب، سندی هم در این باره جعل نموده باشد، مجازات جعل و تزویر را خواهد داشت و چنانچه دخالت وی موثر در سرنوشت انتخابات باشد و مسیر انتخابات یک بخش و یا یک شهرستان و یا یک استان را بر هم بزند مرتکب از یک تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

در جریان بررسی این ماده، آقامحمدی نماینده خرم‌آباد در تذکری گفت که لزومی ندارد بحث احراز صلاحیت مجدد کاندیداها در قانون انتخابات ذکر شود.

پورابراهیمی نیز در تذکری در همین رابطه گفت: شما چیزی را به قانون انتخابات اضافه می‌کنید که در حد اختیارات مجلس نیست و برای شورای نگهبان در جایی که قانونا وظایفی دارد، وظیفه تعریف می‌کنید که در این باره باید تجدیدنظر شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =