هیات دولت آیین نامه اردوهای راهیان نور را اصلاح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش آئین‌نامه چگونگی اجرای اردوهای راهیان نور را منتشر کرد. این آیین نامه در 11 ماده و 9 تبصره در تاریخ 91.8.7 به تصویب رسیده و توسط معاون اول ریاست جمهوری به دستگاه های اجرایی و نظارتی ابلاغ شده است.

مطابق این ابلاغیه، آموزش دفاعی را معادل 2 ماه خدمت نظام وظیفه تلقی می شود و مسئولیت اجرای برنامه هایی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد به عهده وزارت آموزش و پرورش و بخش عملی آن را که خارج از مدرسه اردوگاه‌ها، محیط های نظامی(مناطق عملیاتی دفاع مقدس) برگزار می شود به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

در تبصره ذیل ماده 7 این آئین نامه آمده است: «مسئولیت امور اجرایی آموزش های عملی و تامین امنیت و سلامت دانش آموزان ، مربیان و سرپرستان آن ها در مسیر رفت و برگشت ، اردوگاه ها و مراکز آموزشی در مدتی که در اختیار سپاه قرار می گیرند بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است»

آموزش و پرورش این مصوبه را چنین تفسیر می کند: "همانگونه که از مفاد این مصوبه مستفاد می شود، تمامی مسئولیت های مترتب بر آموزش ها در داخل مدرسه به عهده وزارت آموزش و پرورش و مسئولیت های مترتب بر آموزش ها و اردوهای خارج از مدرسه اعم از اردوگاه ها، محیط های نظامی، راهیان نور و غیره بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

لازم به توضیح است بر اساس مفاد آئین نامه اجرایی اردو و بازدیدها، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تمامی اردوهایی که از طرف مدرسه طراحی و به مورد اجرا گذارده می شود صرفا بر اساس رضایت ولی دانش آموزان صورت گرفته و با اعلام رضایت ولی، دانش آموزان می توانند در اردوها شرکت کنند. لازم به ذکر است موضوع راهیان نور نیز در همین رابطه است."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =