کتاب آموزشی «پاستل؛ مهارت‌های اولیه و تکنیک‌های ویژه» نوشته مارلا باگتا با ترجمه سعید مادح خاکسار منتشرشد که تمام مراحل خلق اثر هنری با استفاده از ابزار پاستل همراه با مثال‌های تصویری و چاپ رنگی توضیح داده شده است.

ایبنا نوشت: پاستل وسیله‌ای روان با امکانات بسیار است. با استفاده از پاستل می‌توان انواع مختلفی از بافت‌ها و حالات را با رنگ‌های بسیار متنوع خلق کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های پاستل دو منظوره بودن آن است؛ یعنی با استفاده از پاستل می‌توان هم طراحی و هم نقاشی کرد. کار کردن با پاستل آسان است و مانند دیگر لوازم نقاشی و رنگ‌ها نیازی به خشک شدن ندارد. همچنین مواد تشکیل دهنده پاستل سمی نیست. از این منظر می‌توان پاستل را یک وسیله محبوب به ویژه بین کودکان و نوجوانان به حساب آورد.

نویسنده این کتاب در مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «اگر کار کردن با رنگ را دوست دارید حتما عاشق پاستل خواهید شد. پاستل به عنوان یک وسیله جدی برای نقاشی، به محبوبیت تازه‌‌ای دست یافته و بسیاری از تولید کنندگان جنس مرغوب آن را برای هنرمندان تولید می‌کنند.»

باگتا در بخش دیگری از مقدمه خود نوشته که در طول سالیان متمادی بسیاری دیگر از وسایل نقاشی را برای آفرینش اثر هنری استفاده می‌کرده، اما اکنون به طور اختصاصی به پاستل روی آورده است.

در بخش‌های مختلف این کتاب تمام مراحل کار با پاستل به طور کامل و همراه با مثال‌های بسیار توضیح داده شده است. کتاب با معرفی ابزارها و مواد اولیه و همچنین انتخاب کاغذ مناسب برای کار با پاستل، شروع می‌شود. در ادامه مباحثی چون چگونگی طراحی منظره، چگونگی کار با رنگ‌های مختلف، روش‌های طراحی از چهره و روش‌های طراحی و نقاشی از حیوانات آموزش داده می‌شود.

«پاستل؛ مهارت‌های اولیه و تکنیک‌های ویژه» با شمارگان هزار و 100 نسخه، 64 صفحه و قیمت هفت هزار تومان از سوی موسسه انتشارات قدیانی منتشر شد.

این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌های «کارگاه نقاشی» برای هنرجویان، دانشجویان و علاقه‌مندان است که زیر نظر محمدعلی کشاورز در نشر قدیانی منتشر می‌شود. «آکریلیک»، «گواش»، «ایربراش» و«آبرنگ» و «نقاشی رنگ و روغن» نام‌های برخی مجلدات این مجموعه‌اند.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =