کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی، توانسته است نظر مخاطبان مجله تایم آمریکا را برای کسب عنوان مرد سال این مجله به خود جلب کند.

به گزارش وب سایت نیوزمکس و برخی دیگر از منابع خبری بیش از پنج و نیم میلیون خواننده مجله تایم کیم جونگ اون را برای کسب عنوان مرد سالی این مجله انتخاب کرده اند.
انتخاب شخصیت سال، توسط مجله تایم و انتسار تصویر او بر روی جلد در شمارگان میلیونی یک از سنت های قدیمی در این هفته نامه آمریکایی بوده است.
به گزارش خبرآنلاین اگرچه تصمیم نهایی برای انتخاب چهره یا شخصیت سال مجله تایم توسط شورای سردبیری این مجله اتخاد می شود و تا کنون مواردی بوده است که انتخاب آنها با آنچه مردم در نظرسنجی انتخاب کرده اند متفاوت بوده اما بدون تردید آنها در زمان انتخاب نهایی خود به این نظر سنجی توجه خاصی مبذول خواهند داشت.

با این همه این احتمال وجود دارد که شورای سردبیری و مسئولان انتخاب چهره سال مجله تایم این بار به نظرسنجی بعمل آمده تو سط مخاطبان خود در سراسر جهان که از طریق اینترنت به دست آمده است وقعی ننهند و شخصیت دیگری را انتخاب کنند.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که موج تبلیغات منفی گسترده ای علیه کره شمالی و رهبر جوان آن در آمریکا جریان دارد. با این همه این نظرسنجی نشان می دهد که کیم جونگ اون که کشورش بار دیگر هفته گذشته با پرتاب یک موشک به گفته پیونگ یانگ علمی تحقیقاتی مورد نکوهش جهانی قرار گرفت، توانسته است در این نظر سنجی رقبای سرشناسی از جمله محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و جیمز استیووارت مجری شهیر برنامه دیلی شو را شکست دهد.
سوای از این افراد ، مخاطبان مجله تایم ترجیح داده اند به جای خانم آن سانگ سوچی و آقای تین سین رهبران برمه که اخیرا با سفر باراک اوباما به این کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته بودند به رهبر کره شمالی که جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا آن را محور شرارت خوانده بود رأی دهند. 
سال گذشته مجله تایم با توجه به بهار عربی و اعتراضات وال استریت و نا آرامی ها در اروپا و اقصی نقاط جهان «معترض» را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد. پیش از آن نیز زوکربرگ مالک فیس بود چهره سال مجله تایم شده بود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در سال 2008 توانست به این عنوان دست یابد.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =