کره جنوبی می گوید آمریکا درتیررس موشک های کره شمالی قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری رویترز در گزارشی که با تیتر "آمریکا در تیررس موشک های کره شمالی" آغاز شده نوشته است که برد موشک های کره شمالی به ده هزار کیلومتر رسیده است.
اگرچه در متن خبر رویترز دیگر اشاره ای به جزئیات در تیررس بودن آمریکا از سوی کره شمالی نشده اما اطلاعاتی درباره توان موشکی کره شمالی ارائه شده است.
رویترز گزارش داده است که این کشور چند دهه منابع خود را صرف دستیابی به فناوری های موشکی کرده است که بتوانند اهدافی در برد آمریکا را هدف قرار دهند و همچنین سرگرم تقویت زرادخانه هسته ای خود بوده است. اما کارشناسان بر این باورند این کشور تا دستیابی به توانایی لازم برای ساخت بمب اتم و به کار گرفتن آن در یک کلاهک جنگی، سال ها فاصله دارد.
این گزارش با اشاره به اینکه کره شمالی در دوازدهم دسامبر گذشته جهانیان را با قرار دادن یک ماهواره در مدار زمین شگفت زده کرد می نویسد: اگرچه این کشور اعلام کرد هدف از این اقدام کاملا علمی و برای ارسال ماهواره به فضا بوده اما این باور به شکل گسترده وجود دارد که این پرتاب اساسا آزمایشی برای بهبود توانمندی کره شمالی در پرتاب موشک های دوربرد بالستیک بوده است.
کره شمالی تحت تحریم های شدید بین المللی قرار دارد که بازوهای اقتصادی این کشور را قطع و آن را بیش از پیش منزوی کرده است. اقدام موشکی کره شمالی گرچه در سطح بین المللی محکوم شد، در داخل این کشور به تقویت اعتبار کیم جونگ اون رهبر جوان آن انجامید.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =