کنگره امریکا مخالفت صریح خود را با حاکمیت احتمالی اتحادیه جهانی مخابرات بر اینترنت اعلام کرد.

مردان کنگره به لایحه ای تحت عنوان "free from government control"  رای دادند با این هدف که به کنفرانس جهانی ITU در دوبی گفته باشند که حاضر به انتقال حاکمیت اینترنت به این نهاد بین المللی که زیرمجموعه سازمان ملل است، نیستند.
بر این اساس 397 نماینده بدون هیچ گونه رای مخالفی به این لایحه رای دادند. آنا ایشو دموکرات اهل کالیفرنیا گفت پشتیبانی دو مجلس امریکا از این لایحه پیام روشنی دارد.
به گفته وی ایالات متحده امریکا به وجود ساختاری باز و رهیافت چند سهامی موجود، در دهه های اخیر در حاکمیت اینترنت ایمان دارد.
گوگل نیز اخیرا با راه اندازی سایتی علیه ITU به ادامه حاکمیت امریکایی بر اینترنت تاکید کرده است. گوگل گفته آزادی موجود اینترنت باید کماکان به رهبری امریکا ادامه یابد.
کنفرانس جهانی ITU تا تاریخ 14 دسامبر در دوبی ادامه خواهد داشت و نماینده امریکا و گوگل و برخی اعضای مخالف، پیشنهاداتی که می تواند بر حاکمیت امریکا بر اینترنت لطمه بزند را از رده خارج می کنند.
امریکایی ها حاکمیت خود بر اینترنت موجود را عین آزادی قلمداد کرده و دادن اینترنت بدست ITU و نقش قائل شدن برای کشور ها را خروج اینترنت از آزادی تعبیر کرده اند.
با شروع کنفرانس کشورهایی مانند روسیه و چین بر خارج کردن اینترنت از دست امریکا تاکید کردند و هر چند اروپایی ها بر سر هزینه های ترافیک اینترنت با امریکا مشکل دارند اما در نهایت آنها نیز بر حاکمیت ITu با سبک روسی مخالفت خود را در کنفرانس اعلام کردند و به علی رغم موضع هفته پیش خود با امریکا از در سازش وارد شدند. هر چند تا هفته پیش ابراز کرده بودند بدشان نمی آید تا به امریکا و هم به ITU فشار بیاورند تا در نهایت خودشان را برنده این کنفرانس که تا 14 دسامبر ادامه دارند، اعلام کنند.
 
56502
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مونا فلاح IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    10 5
    ممنون
  • محسن IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    44 4
    خدا اون روز رو نیاره که اینترنت بره زیر دست کشورهایی مثل روسیه و چین. آمریکا تا الان بخوبی پشتیبانی کرده از این به بعد هم این کار رو خواهد کرد. من هم به نوبه ی خودم از آمریکا حمایت میکنم. گرچه طرح اروپایی در مورد هزینه های اینترنت رو هم قبول دارم. در این مورد خاص، گوگل داره سنگ خودش رو به سینه میزنه...
    • سمج IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      0 8
      صحبت سر کنترل است! نظر من اینه که کنترل در اختیار مجموعه ای از کشورها به مراتب بهتر از کنترل توسط یک کشور است! روسیه و دیگرانی هم که شما نگرانشون هستید یک رای بیشتر ندارند و نمیتونند چیزی رو به اینترنت تحمیل کنند! کلا من با خارج شدن کنترل هر چیزی از دست آمریکا موافقم کنگره آمریکا هم دلش به حال کسی نسوخته اونها دنبال حفظ برتری رسانه ای هستند!