دعوا بین حامیان اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) یعنی چین و روسیه برای تسلط بیشتر دولتها بر اینترنت از یک سو و امریکا و گوگل و حالا اتحادیه اروپایی علیه ITU بالا گرفته و امروز ششم دسامبر حین برگزاری کنفرانس، سایت ITU هک شد.

دوبی از سوم دسامبر تا پانزدهم میزبان 193 کشور دنیا برای کنفرانس سران اتحادیه جهانی مخابرات است و دعواها بر سر لوایح و پشنهادات مطرح شده از سوی کشورها بالا گرفته است؛ طوری که امروز پنجشنبه ششم دسامبر 2012 سایت این نهاد هک شده (http://www.itu.int/en/Pages/default.aspx) و نسبت به سانسور اینترنت بعد از بدست گرفتن حاکمیت احتمالی آن توسط کشورها، هشدار داده شد. گروه هکرهای ناشناس اعلام کرده بودند به سایت این سازمان حمله خواهند کرد.

این هک زمانی که گروه یک کمیته شماره 5 در حال بررسی تعرفه ها و مالیات جهانی بر اینترنت بود به صورت حمله DDOS صورت گرفته و سایت از کار افتاد.(ITU Website Hacked - 2012-12-06 15:19:16 )

برخی کشورها برای جبران کاهش درامدهای مخابراتی خود جهت توسعه زیرساختهای پهنای باند پیشنهاد گرفتن مالیات کشوری شده اند که این موضوع به مذاق امریکا (فیل ورور نماینده امریکا در کنفرانس)و شرکتهای بزرگ اینترنتی خوش نیامده است. جاشوآ پپرا از غنا که مسوول کمیته شماره 5 است به صراحت گفته برای توسعه پهنای باند کشورهای افریقایی می توانند از اپراتورهای بین المللی مالیات بگیرند و این مالیات را خرج توسعه پهنای باند خود کنند.

 

 منابع: نتورک ورلد، برود کستینگ کیبل

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    دست آمریکا باشه خیلی بهتره . کشورهای دیگه عمومآ نه مدیریت خیلی خوب و جهانی رو بلدند و هر روز ممکنه به ی بهونه به کاربران ضربه بزنن .
    • مهدی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      11 17
      من هم موافقم که دست آمریکا باشه بهتره ولی از یه جهاتی هم بدی داره دیگه ! مثلا سایتی مثل گوگل یا خیلی سایت های دیگه اصلا ایران رو کشور حساب نمیکنن و تو لیستشون نیستی خوب جز بدیهاشه
    • ماریو IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      2 3
      می بینم که نظرتان ارزشمند من در جاهای دیگه کپی شده و مورد استفاده دوستان قرار میگیره . مشخصه دست آمریکا باشه بهتره . اوه اوه چین و روسیه ؟! 2 کشور بی نهایت وحشی . برای همینه شرکت روس و ....و کلاهبردار کسپرسکی چند وقتیه با ITU تبلیغات راه انداخته . به به . پس منتظر سرایت کلاهبرداری و ......به ITU هم باشید . اگه اینطوریه اصلا دیگه نباید دست ITU به اینترنت برسه . 100درصد که نه . .
    • بدون نام DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      11 4
      بعضی امکانات گوگل نباشه بهتر از اینه که کلاً اینترنت نباشه!
    • حسین US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      16 2
      این طرح اگه تایید بشه به دولت ها رسمآ اجازه داده میشه که توی گردش آزاد اطلاعات دخالت کنن ! خب هممون میدونیم که دولت های روسیه و چین چه نفعی از این طرح میبرن و این مخالف قوانین شهروندی آمریکا و اتحادیه اروپا و شرکت های بزرگه ! در جواب این دوستی که فرمودن گوگل ما رو توی لیستش نداره نمیدونم چی بگم ! ترجمه فارسی ، وبلاگ خبری فارسی، جی میل فارسی ، تبدیل فینگیلیش به فارسی ، جستجو فارسی ، اندروید به زبان فارسی و ... داره ، موقعی هم که شما میخوای جی میل باز کنی میتونی ایرانو انتخاب کنی !
  • بدون نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    62 1
    مدیریت رو بدن به ایران طی 1 سال دنیا یادش میره که یه زمانی اینترنت هم بود
    • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      1 1
      یعنی به یک سال میکشه
    • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      2 1
      1 سال ؟ زیاد نگفتی ؟ 1 هفته هم کافیه فکر کنم . ولی خیلی باحال و درست اومدی . کلی خندیدیدیم . :*:*:*:* ای ول