حسن غفوری فرد، اعتقاد دارد در دولت دهم در راس وزارت صنعت و معدن که از ادغام سه وزارتخانه بسیار مهم ایجاد شده بود، جوانی قرار گرفت که علیرغم برخی از توانایی های شخصی و انقلابی قادر به اداره این مجموعه بزرگ نبود.

حسن غفوری فرد، عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم اعتقاد دارد در دولت های نهم و دهم برخی جوانان بی تجربه در راس کار ها قرار گرفتند: « در دولت نهم و دهم هم با توجه به رویکرد جناب آقای دکتر احمدی نژاد، بعضی از جوانان بی تجربه و بدون سابقه مدیریت در راس کارها قرار گرفتند که حتی نتوانستند رضایت خود آقای احمدی نژاد را کسب کنند و بعدا کنار گذاشته شدند. اما در هر حال خسارات دوران مدیریت آنها همچنان باقی است. به عنوان نمونه در راس وزارت صنعت و معدن که از ادغام سه وزارتخانه بسیار مهم ایجاد شده بود، جوانی قرار گرفت که علیرغم برخی از توانایی های شخصی و انقلابی قادر به اداره این مجموعه بزرگ نبود و به ناچار بعد از مدتی جای خود را به دیگری داد. در حالیکه این وزارتخانه قبلا توسط افرادی چون نژادحسینیان، نعمت زاده، محلوجی یا بهزاد نبوی اداره می شد که هرکدام دارای توانایی های ویژه ای بودند و خدمات فراوانی به صنعت مملکت کردند. »
او ادامه داد: « به عنوان مثال علی رغم اختلافات فراوانی که اینجانب از ابتدای انقلاب با مهندس بهزاد نبوی داشته و دارم، اما نمی توان از توانایی های او چشم پوشید. من حتی به یاد دارم که مرحوم شهید رجایی به دلیل اعتقاد و شناختی که به توانایی های بهزاد نبوی داشت مایل بود که او وزیر کشور شود ولی با مخالفت های من و چند نفر دیگر مساله منتفی شد و حضرت آیتالله مهدوی کنی به عنوان وزیر کشور معرفی شدند. یا مهندس نعمت زاده که در زمان وزارت من مدیرعامل توانیر شد هم از توان علمی بسیار بالایی برخوردار است و هم تجربه بسیار فراوانی در صنعت داشت و هم یک مدیر قوی و سخت کوش و بسیار پرکار و دقیق بود. همینطور دکتر نژادحسینیان که هم در وزارت راه و ترابری و هم در وزارت صنایع سنگین به عنوان وزیر و در وزارت نفت به عنوان معاون وزیر خدمات فراوانی انجام داد. و یا مهندس محلوجی که در وزارت صنایع و معادن بسیار موفق عمل کرد و بسیاری از کارهای اساسی و زیر ساخت صنایع در زمان ایشان انجام شد. استاندارهای دولت های قبل با استاندارهای کنونی و وزرای قبلی با مسئولین کنونی چندان قابل قیاس نیستند. »
غفوری فرد در بخش دیگری از توضیحات خود نمونه های مدیریت متغیر را مورد نقد قرار داد: « بگذارید نمونه ای از مدیریتهای متغیر در کشور را برایتان بگویم. در عرض همین یکی دو هفته اخیر ببینید که چند بار واردات و صادرات برخی کالاها مجاز و ممنوع شد. این چه بلایی بر سر ثبات بازار ما می آورد؟ شما حتما می دانید که در بازارهای جهانی، کسی که بخواهد بازاری را به دست بیاورد، باید در آن کلی زمینه سازی کرده و به اصطلاح دمپینگ کند. مثلا قیمت کالا را به کمتر از نرخ تمام شده ابتدا ارائه دهد تا پس از آنکه بازار را در اختیار گرفت بتواند قیمت کالا را بالا ببرد. شاید 10 بار این کار در مورد فروش گوجه فرنگی انجام شده اما به محض اینکه بازار آماده شده، صادرات گوجه فرنگی ممنوع شده است! برای همین بسیاری از خریداران خارجی با ما قرارداد بلند مدت نمی بندند. »

متن کامل این گفت و گو را می توانید ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــنجا بخوانید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    31 2
    اقای غفوری فرد خواب می بینم؟ اگر چه از ترکان و زنگنه و ناطق و محتشمی و نوری و.... نام نبردید اما عیب ندارد.فقط چرا اینقدر دیر؟چرا اینقدر دیر؟
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 1
    به نظر من انتصاب جوانان کم تجربه و یا افراد فاقد تخصص در سمتهای مهم، فقط مربوط به دولتهای نهم و دهم نمی‌شود. بسیاری از آقایانی که نام برده شدند، زمانیکه قبول مسئولیت کردند، هم کم سن و بی تجربه بودند و هم بعضاٌ بدون تخصص لازم. متاسفم که این آقایان وقتی تجربه لازم را کسب می‌کنند و بالاخره یاد می‌گیرند که چکار باید کرد، دیگه به اونها فرصت کار داده نمی‌شه و دوباره روز از نو!!! هزینه این داستان رو کی میده؟ مردم بیچاره!