یک کارشناس مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا گفت محمد مرسی بحران پیش روی مصر را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.<BR>

جعفر قنادباشی یکشنبه عصر در کافه خبربا منطقی خواندن اقدام مرسی در صدور بیانیه قانون اساسی گفت: اصلی ترین هدف از صدور این بیانیه تحقق اهداف انقلاب مصر بوده است که یکی از آنها داشتن قانون اساسی است و اگر مرسی این کار را نمی کرد معلوم نبود مصر تا کی باید برای داشتن یک قانون اساسی منبعث از اهداف انقلاب صبر می کرد.
این کارشناس مسائل آفریقا در ادامه با اشاره به اینکه عمده قضات حال حاضر مصر کسانی هستند که با حکم مبارک در کرسی های قضاوت و مسئولیت های کلیدی قوه قضائیه نشسته اند گفت : پیش از اینکه محمد مرسی بیانیه قانون اساسی را صادر کند بسیاری از مصری ها به نحوه رسیدگی به جرایم مقامات سابق مصر از جمله حکم صادر شده برای مبارک معترض بودند.
به گفته قنادباشی مردم مصر و از جمله خانواده قربانیان انقلاب از اینکه می دیدند دستگاه قضایی به سادگی از کنار جرایم مقامات سابق رژیم مبارک گذشته است عصبانی و ناخرسند بودند و این بیانیه که بر محاکمه همه آنها و محاکمه مجدد آن دسته از کسانی که علیه آنها حکم صادر شده از جمله شخص حسنی مبارک تاکید کرده ، باعث رضایت خاطر آنها شد.
کارشناس خاورمیانه و شمال آفریقا با اشاره به اینکه عمده اعتراضاتی که تا کنون دیده شده از سوی کسانی بوده است که در دو عرصه انتخابات گذشته مصر چه انتخابات پارلمانی و چه انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده اند گفت: محمد مرسی به صورت منطقی از همه آنها خواسته است تا زورآزمایی واقعی را در همه پرسی قانون اساسی که قرار است روز 25 آذر برگزار شود، بعمل آورند.
از نظر این کارشناس، مرسی مطمئن است که قانون اساسی تدوین شده توسط مجلس موسسان مورد حمایت او در همه پرسی اکثریت آراء مردم را به دست خواهد آورد و چون مخالفان او به این مسئله واقف هستند می خواهند پیش از برگزاری همه پرسی آن را با شکست مواجه سازند.
متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با جعفر قنادباشی در کافه خبر را به زودی در صفحه بین الملل بخوانید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    عالی است عالی