۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر معتقد است حضور مردم مصر در صحنه تکلیف اختلاف پیش آمده میان مرسی و مخالفانش را تعیین می کند. <BR>

مجتبی امانی در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید براینکه دو سال از انقلاب مصر می گذرد ولی هنوز این کشور نتوانسته نهادهای مورد نیاز برای انقلاب خود را تاسیس کند گفت : به هرحال مرسی چاره ای نداشت جز اینکه برای دست یابی حکومت به حداقل نهادهای لازم، چنین حکمی را صادر کند.
حافظ منافع ایران در مصر گفت از نگاه محمد مرسی، قوه قضائیه مصر یک از موانع بزرگ در پیشبرد اهداف انقلاب مصر محسوب می شد که اجازه نمی داد کارها پیش برود و نه تنها اقدامی جدی درباره محاکمه عوامل نظام گذشته انجام نداد بلکه مجلس را نیز منحل کرد و می رفت تا مجلس موسسان قانون اساسی را نیز منحل کند. از این رو مرسی چاره ای نداشت جز صادر کردن این بیانیه که اجازه دهد کارها پیش برود.
امانی درباره مخالفان مرسی می گوید : برخی از این نگرانی ها به جا است اما برخی دیگر از آنها نه . مثلا اینکه مرسی به دیکتاتوری مثل مبارک تبدیل شود نگرانی بیجایی است اما از این منظر که اختیارات او فراتر از حد قانون شود نگرانی درستی است که البته مرسی قول داده است به محض عبور از این مرحله آنها را به حالت قبل باز گرداند.
رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که نهایت تکلیف اوضاع را چه کسی معین خواهد کرد گفت : به نظرم این مردم هستند که نهایتا تکلیف را مشخص خواهند کرد بدین شکل که ما تا کنون شاهد قدرت نمایی مخالفان مرسی در خیابان ها بوده ایم اما اگر حضور خیابانی موافقان و طرفداران مرسی بر مخالفان انها بیشتر باشد آن وقت ورق به نفع مرسی تغییر می کند.

متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با مجتبی امانی را فردا در صفحه بین الملل بخوانید

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    3 0
    آفرین به ملت بزرگ مصر که جلوی هرخود کامه ای چه فردی چه عقیده گروهی که خود را باین ملت میخواهند تحمیل کنند یکپارچه ایستاده