بانک مرکزی اعلام کرد: خرید با کارت خوان‌های فروشگاهی با تاخیر مواجه نیست.

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک جمهوری اسلامی ایران  انتقال الکترونیکی وجه از پایانه‌های فروشگاهی مجاز همانند سابق انجام می‌شود.

هیچ گونه اختلالی در‌ فرآیند انتقال وجه کارت به کارت از طریق پایانه‌های مجاز بانکداری الکترونیک رخ نداده و این کار، مطابق روال سابق صورت می‌گیرد .

به اطلاع می‌رساند که حواله‌های انتقال وجه کارت به کارت از طریق تمامی پایانه‌های مجاز شامل خودپردازها ،‌ شعب بانکها و اینترنت بانکها مطابق روال سابق به انجام رسیده و هیچ‌گونه تاخیری در انتقال وجه مشاهده نشده است و دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند همانند گذشته با مراجعه به پایانه‌های فوق، وجه را به صورت آنی به کارت دیگر منتقل نمایند .

همچنین اختلالی در تراکنش‌های خرید توسط دستگاههای کارت خوان نصب شده در فروشگاهها وجود نداشته و تمامی فروشندگان می‌توانند اطمینان داشته باشند که پس از دریافت رسید، تراکنش موفق از دستگاه کارت خوان ، وجه تراکنش به حساب آنها منظور شده است .

بانک مرکزی اعلام کرد: بدیهی است ، واریز وجه منظور شده به حساب بانکی فروشندگان در مقاطع مشخص چند ساعته در هر روز به صورت تجمعی صورت می‌پذیرد .

تمامی فروشندگان دارای دستگاه کارت‌خوان می‌توانند در صورت بروز مشکل با شماره تلفن‌های مندرج بر روی دستگاه کارت‌خوان خود تماس گرفته و درصورتی که شرکت مربوطه از پاسخگویی مناسب خودداری کرد ، شکایات خود را جهت پیگیری بعدی ، به شماره پیام گیر 29954855 بانک مرکزی با ذکر شماره حساب و نام بانک متصل به پایانه اعلام نمایند .

تغییرات ناشی از روند تجمعی تسویه حساب و واریز وجه به حساب فروشندگان به منظور افزایش ظرفیت پاسخگویی ، کنترل بهتر ترافیک شبکه و در راستای افزایش کیفی سطح خدمات به دارندگان کارت به ویژه با توجه به در پیش بودن ایام پرتراکم پایان سال صورت پذیرفته است.
 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    53 2
    ولی در یک هفته گذشته مشکلات زیادی برای مردم و فروشگاه ها به وجود آمده: 1-تعداد زیاد تراکنش ناموفق و کم شدن وجه از حساب خریدار و برنگشتن وجه بعد از یک هفته 2-عدم پاسخگویی بانک ها در قبال این مشکلات و حالا هم که بانک مرکزی کلا این مشکلات را نفی کرده است واقعا خسته نباشند!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      6 3
      دقیقا واسه من چند بار پیش اومد تو این هفته
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    36 3
    " روابط عمومی بانک جمهوری اسلامی ایران" جان امروز تازه نهم آذر ماهه ، در پیش بودن ایام پرتراکم پایان سال یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • گنبد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    53 1
    .مشتری من ظهر کارت کشید فردا رفت تو حساب .تا حالا 3 تا از چک هام برگشت خورده.این چه وضعشه.فقط دنبال پول گرفتن از مردم هستن
  • رضا عفتی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    39 1
    سلام یعنی از این مسخره تر نمیشه تا چند روز پیش زمانی که کارت میکشیدیم همان لحظه پول به حساب واریز میشد الان میگن تو چند مقطع چند ساعته طی روز پول واریز میشه 2 تا 3 ساعت . اسم طرحش شاپرک بانک مرکزی هست و تمام بانکها هم میگن اصلا راضی نیستن ازش و ما مغازه دار ها موندیم که چی کار کنیم من دیروز ساعت 9 صبح کارت کشیدم 10 شب واریز کرده و پریروز ساعت 11 کارت کشیدم 5 عصر واریز کرده . بانکها میگن بانک مرکزی واسه سود اون چند ساعت پولها رو نگه میداره ایا درسته یا نه و کی به حالت قبل یعنی واریز انی برمیگرده اصلا چه مشکلی داشته که بجای پیشرفت همش پسرفت میکنیم ما
  • غلامرضامحمدنژاد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    29 2
    من در مورخه 06/09/91ساعت 18:38از پوز بانک پاسارگاد مبلغ 20000000ریال خرید نمودهام با همین شماره که اعلام کردهاید با بانک مرکزی صحبت وکد پیگیری در یافت نمودهام ولی بعد از گذشت 72 ساعت نتیجه ای نگرفتهام ضمنا با شعبه خوی بارها صحبت نمودهام ولی تا حالا به حسابم واریز نشده چک دست مردم دارم دارند برگشتش میزنند چکار کنم ؟
  • 555 US ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    21 1
    سیستم کارت خوان فروشگاه ها از اول آذر بامشگل روبروست وجوهی به حساب ها واریز نشده ... برید شعب بانکها ببینید چه خبره .. بعضی فروشگاه ها دستگاهاشون جمع کردن وفقط میگن پول نقد....میگن حسابداری فروشگاه مختل شده ... بانک مرکزی باید فروش روزانه را در یک مرحله ساعت 24 به حساب واریز کنه تا جمع فروش کارت خوان در یک روز مشخص باشه ... سیستم شاپرک فروش رو مختل کرده صف دستگاه خود پرداز 3 برابر شده....
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    26 1
    حدود 15 روز پیش از دستگاه کارت خوان شارژ ایرانسل خریدم. مبلغ کم شد اما عملیات ناموفق شد! روزی هزاران بار این اتفاق می افتد و خیلیها پیگیری نمیکنند و این پولها به کجا می رود... !!!!
  • منوچهر IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    25 1
    خدمات دستگاه پوز واقعا چند ماهی است که افتضاح شده. در اکثر موارد پول از حساب کم میشه ولی خرید انجام نمیشه/
  • پارسا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    28 1
    اول تبلیغ میکنید که کارهایتان رر الکترونیکی انجام دهید و حالا میگویید نمیتوانید این حجم تبادلات را پاسخگو باشید؟ به جای این کار ظرفیت شبکه را افزایش دهید نه محدودیت ایجاد کنید.خیلی ها نیاز دارن پول آنی به حسابشان برود تا مثلا کارهای اداری همان روز را انجام دهند. متاسفانه به جای پیشرفت در حال پس رفت هستیم!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    26 1
    پس چرا چند روزه که اکثر تراکنش ها ناموفق هستند و برای مردم مشکل ساز شده؟
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    31 1
    مشخص است که مجریان طرح هیچ اطلاعی ولو مختصر از اهمیت حساب و کتاب برای فروشگاه ها و موسسات اقتصادی که دستگاه پوز (کارت خوان) نصب کرده اند ندارند . اینکه کلیه واریزها پس از چند ساعت بطور تجیعی و بدون تفکیک بحساب می آید فقط و فقط باعث سردرگمی و ایجاد زحمت زیادی برای دارندگان کارت خوان است . حالا معلوم می شود که چرا اوضاع اقتصادی و مدیریت ارز اینچنین درهم برهم و سردرگم است . کافی است در هر حوزه مسئولی کم دانش تصمیماتی اینچنین بگیرید و سپس مثل همه این سال ها عواقب منفی و مشکلات ایجاد شده بر دوش مردم بیفتد . واقعا جز ابراز تاسف از وجود چنین به اصطلاح مسئولینی چه باید گفت که ناچار هستیم تابع اوامرشان نیز باشیم .
  • حسین IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    25 1
    با سلام نمدونم چرا مسولان کشور ما برای آسایش کار نمکنن اقا جان من بازاری با روش قبلی مبلغو می زدم به حساب شخصی که می خواستم ازش جینس بگیرم اونم در جا جیگ میکرد جنسو می فرستاد حالا این روش جور در نمیاد طرف میگه اقا بعد دو ساعت بزار مبلغ به حسابم بیاد بعد واست جنس بفرستم حالا ما باید برگردم 10 سال پیش پولو بدیم به اقا پیکه تا دستی پول بدیم تا بتونیم در جا جینس بگریم دوستا اگر در مورد می تونن واسم کمک کنن بگین
  • اكبري IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    23 4
    با اين طرح فروشنده نسبت به كارت كشيدن ديگر تمايلي ندارند.عده اي جمع كردند و مي گويند خراب شده است
  • دلال مرکزی EU ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    30 3
    کی گفته نیست، امروز کسانیکه از کارت خوان من استفاده کردن پولش با 3 یا 4 ساعت تاخیر به حسابم واریز شده. چرا همیشه میگویید نه، حتما" یه چیزی هست که اینهمه آدم میگویند و شما چند نفر فقط تکذیب میکنید.
  • بدون نام EU ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    6 1
    آقا من در رشت مبلغ 2 تومن از کارت خودم زدم به کارت دوستم.از حساب من کم شد ولی بعد از 1 روز هنوز به حساب طرف مقابل نرفته است. منو مجبور کردن رفتم هم پرینت حساب خودمو در تهران گرفتم هم در رشت پرینت حساب دوستمو گرفتم هر دو رو بردم بانک تا قبول کرده....ای خدا از دست این بیسوادا به کی پناه ببریم؟
  • هادی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    2 1
    30 آبان مبلغ 12.000.000 ريال پرداخت اینترنتی داشتم ، از حسابم کم شده به حساب مقصد هم واریز نشده ، 2 هفته هم گذشته به هرجا هم زنگ می زنم می گن تا آخر وقت واریز میشه. فقط بلد هستند برای مردم دردسر درست کنند
  • قلعه سیدی A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 1
    سلام.مرسی از اینکه بانک مرکزی به جای اینکه مشکالت مردم از جمله مشتری و فروشندگان را حل کنه وبه اونها اطمینان خاطر بده ازقضا نه تنها فروشندگان به این دستگاهها شک میکنن ما فروشندگان هم دیگه شک میکنیم مرسی از حمایت های بی دریغ بانک مرکزی.