بر اساس آمارهای بانک مرکزی سرانه کارت بانکهای الکترونیکی به 1.9 کارت برای هر ایرانی رسیده است.

در پی انتشار خبر « می دانید کمترین تعداد کارت بانک در کدام استان صادر شده؟ » یکی از کاربران خبرآنلاین خواستار مقایسه بین جمعیت استانها و تعداد کارتهای بانکی صادر شده در هر استان شد، برای این کار با مراجعه به آخرین برآوردهای جمعیتی مرکز آمار ایران در مورد جمعیت کشور در سال 89 نشان می دهد سرانه کارتهای بانکی در کشور به رقمی معادل 1.9 کارت برای هرایرانی رسیده است.

در بین استانه بالاترین سرانه کارتهای بانکی مربوط به تهرانی ها است که به ازای هر تهرانی 3 کارت بانکی صادر شده و پایین ترین سرانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که این سرانه به رقمی معادل 0.9 کارت برای هر نفر می رسد. نکته جالب آنکه دربین استانهای کشور کمترین تعداد کارت بانکی صادر شده مربوط به استان خراسان جنوبی است که این استان از نظر سرانه کارت به ازای جمعیت با سرانه ای معادل 1.7 کارت برای هر نفر چهاردهمین استان کشور از نظر رتبه سرانه کارتهای بانکی است.

سرانه کارتهای بانکی در استانهای کشور

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    2 0
    هیچ کدام از کارت ها هم مانند کارت های ویزا و مسترکارت، قابلیت تجارت الکترونیک ندارد یا که این قابلیتش محدود است. با کارت های الترونیکی درست حسابی در 185 کشور جهان میتوان خرید کرد