ایرنا نوشت:

همزمان با تلاش ناتو برای استقرار موشکهای پاتریوت در مرزهای ترکیه با سوریه ، دولت آنکارا در مناطق مرزی خود با سوریه موشکهای استینگر مستقر کرد.
به گزارش تلویزیون دولتی ترکیه ، ارتش ترکیه اقدام به استقرار تعدادی موشک استینگر در نقطه مرزی مشرف به خاک سوریه درˈجیلان پینارˈ از توابع استان ˈشانلی عرفاˈ کرد.

تلویزیون دولتی ترکیه مدعی شد ، ترکیه این موشک ها را برای افزایش امنیت مرزهای این کشور با سوریه مستقر کرده است.

بر پایه این گزارش ، پیشتر نیز ارتش ترکیه تعداد زیادی تانک، سکوهای پرتاب موشک ، خودروهای زرهی و شمار زیادی نیروی نظامی در مناطق مرزی این کشور با سوریه مستقر کرده بود.

استقرار موشک های استنیگر در نوار مرزی ترکیه با سوریه در حالی صورت می گیرد که یک هیات 30 نفره متشکل از کارشناسان آمریکایی، آلمانی و هلندی ناتو مشغول بررسی محل استقرار موشک های پاتریوت این سازمان در مناطق نزدیک به مرز سوریه در خاک ترکیه هستند.

به رغم ادعای ترکیه مبنی بر اینکه این کشور از سوی سوریه مورد تهدید قرار دارد ، سازمانهای غیر دولتی و احزاب سیاسی مخالف ترکیه این ادعا را رد می کنند.

ˈحسنی محلیˈ کارشناس امور خاورمیانه و مفسر سیاسی روزنامه آکشام ترکیه دیروز در گفت و گو با ایرنا در این باره گفت: استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه با ادعای مقابله با تهدید احتمالی از سوی سوریه مطرح می شود و این دروغی بیش نیست ، چرا که سوریه تهدیدی علیه ترکیه نیست و برعکس ترکیه از معارضان سوری حمایت می کند.

حسنی محلی افزود: ترکیه و سوریه 900 کیلومتر مرز مشترک دارند اما اکنون هیچ نیروی سوری در طول این مرزها مستقر نیست و سوریه هیچ موشک و تانکی در مرز با ترکیه مستقر نکرده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =