ایرنا نوشت:

با وجود انتقاد گسترده به متن نامتوازن و عدم توجه به جنایت های گروه های مسلح در سوریه، کمیته سوم حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای یکجانبه وضعیت حقوق بشر را در سوریه محکوم کرد.
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل سه شنبه بعداز ظهر به وقت محلی با 132 رای قطعنامه ای در محکومیت وضع حقوق بشر در سوریه صادر کرد.

12 کشور با این قطعنامه مخالفت کرده و 35 کشور دیگر نیز به دلیل متن نامتوازن این قطعنامه و عدم اشاره آن به نقض حقوق بشر توسط گروه های مسلح به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

در این جلسه اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر مخالفت ایران با قطعنامه یکجانبه شورای حقوق بشر علیه سوریه گفت: ادامه رویکرد گزینشی و یکجانبه بویژه در کمیته سوم مجمع عمومی به اعتبار آن خدشه وارد می کند.

آل حبیب وجود نگاه جهانشمول در شورای حقوق بشر را اصل تعیین کننده ای در عملکرد این نهاد سازمان ملل دانست و گفت: هیات ایران به قطعنامه حقوق بشر علیه سوریه رای منفی خواهد داد و تاکید دارد که شورای حقوق بشر باید به شکل بیطرفانه عمل کند.

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل که در این جلسه حضور داشت با اشاره به پیشنهاد این قطعنامه از سوی برخی کشورها مانند قطر گفت: قطر و عربستان برای مردم سوریه اشک تمساح می ریزند در حالی که دولت این دو کشور با ارسال اسلحه و پول برای کشتار مردم سوریه کمک می کنند.

وی تاکید کرد: ارسال سلاح و پول ازسوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و پناه دادن به گروه های مسلح در خاک کشورهای همسایه مانند ترکیه زمینه افزایش فعالیت گروه های تروریستی و القاعده را در سوریه فراهم کرده است.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل با تاکید براینکه متن قطعنامه حقوق بشری علیه دمشق اشاره ای به جنایت های گسترده گروه های مسلح مخالف در خاک سوریه و نقض حقوق بشر توسط آن ها ندارد، گفت: به نام دین، این گروه ها در حال بمبگذاری و قتل مرم بی گناه هستند.

وی تصریح کرد: سیاست یک بام و دو هوای شورای حقوق بشر سازمان ملل باعث از میان رفتن اعتبار آن به عنوان یک نهاد بی طرف بین المللی شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260305

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =