۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۴

کنار گذاشتن تنباکو کار بسیار دشواری است، شاید این جمله معروف را از مارک تواین شنیده باشید که: ترک کردن سیگار بسیار آسان است، من تا کنون هزاران بار این کار را انجام داده ام!

در اینجا قصد داریم برنامه های تحت وبی را به شما معرفی کنیم که در ترک کردن این وابستگی به کمکتان خواهد آمد.
با ترک کردن همیشگی سیگار می توانید طول عمرخود را بالا برده و بر کیفیت زندگی خود بیفزایید. سیگاری ها چین و چروک های عمیق تری روی پوست خود دارند، دندان هایشان زرد است، لباسهایشان همیشه بوی دود می دهد و از همه بدتر اینکه خطر ابتلا به سرطان در این افراد بالاتر است.
 خوشبختانه انجمن های مبارزه با سیگار فراوانی روی نت هستند که می توانند اطلاعاتی بسیار مفید و ابزارهایی برای ترک سیگار به شما ارائه دهند. متخصصین معتقدند بهترین راه برای ترک سیگار ، جایگزین کردن این عادت مخرب با ورزش، مدیتیشن و تنفس های ساده است. همچنین آگاه کردن نزدیکان از قصد خود برای ترک سیگار می تواند بسیار کمک کننده باشد. به این طریق مسئولیت بیشتری را روی دوش خود حس می کنید.
اما کمک هایی که پهنه بیکران وب می تواند به شما بکند عبارتند از :
1-      Train2Quit
Train2Quit برنامه ای بسیار جذاب است که توسط وزارت دفاع آمریکا برای کارمندان و جانبازان به منظور ترک وابستگی به تنباکو طراحی شده است. کاربران می توانند در این برنامه به صورت محرمانه و رایگان ثبت نام کرده و از برنامه ترک سیگار مختص خودشان بهره مند شوند. این برنامه 4 مرحله برای ترک سیگار ارائه می دهد. مربیان کارشناس نیز در طول برنامه از طریق ای میل و چت روم ها به سوالات کاربران پاسخ می دهند. هر چند که این وب سایت برای کاربران آمریکایی و طراحی شده اما مقالات و منابع زیادی به صورت رایگان روی آن قرار دارد که در راه مبارزه با نیکوتین  می تواند برای همگان سودمند باشد.
2-      Cancer.org
در نیویورک هر پاکت سیگار به طور متوسط 11.5 دلار قیمت دارد. اگر روزانه فقط سه نخ سیگار بکشید 12.5 دلار در هفته ، 53.70 دلار در ماه ، 644.40 دلار در سال و 6444 دلار در یک دهه دود خواهید کرد. بخش ماشین حساب هزینه سیگار (Cost of Smoking Calculator) وب سایت Cancer.org، برای شما حساب می کند که اگر سیگار را ترک کنید چقدر در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. همچنین به شما نشان می دهد که در طول یک روز ، یک هفته و یک سال چقدر سیگار می کشید. و این سیگار ها مجموعه کاملی از ترکیبات سرطان زا و مواد سمی است که به راحتی وارد بدن شما می شود.
این اپلیکیشن که توسط موسسه ملی سرطان آمریکا طراحی شده است مخصوص سیگاری های نوجوان می باشد و منابع آنلاین موجود روی این سایت به خوبی پیام ساده : سیگار کشیدن بد است را به نوجوانان القا می کنند. وب سایت و اپلیکیشت QuitSTART که در آیتونز هم قرار داده شده ، دانش آموزان را از اثرات مخربی که سیگار کشیدن روی سلامتی افراد دارد آگاه می کنند. به علاوه روش هایی برای مبارزه با همسالانی که شما را به سیگار کشیدن تشویق می کنند آموزش می دهد. اپلیکیشن QuitSTART به شما اجازه می دهد حالات و روند بهبود خود را به صورت روزانه ثبت کرده و از چالش ها و پیشرفت های خود آگاه شوید.
4-      NCI QuitPal
موسسه ملی سرطان آمریکا اپلیکیشنی مخصوص موبایل با عنوان QuitPal را ارائه کرده است که می تواند به بزرگسالان  هم برای ترک سیگار کمک کند. با استفاده از این برنامه می توانید تعداد سیگارهایی که در روز می کشید و نیز چالش هایی که با آن مواجه می شوید را ثبت کنید.و مسلما هرگز دوست ندارید روندی که به نام خود ثبت کرده اید را با دود کردن یک سیگار خراب کنید. به علاوه می توانید اخبار خوب و پیشرفت های روزانه خود را در شبکه ها اجتماعی که در آن عضو هستید به اشتراک بگذارید. این برنامه همچنین در طول مسیر ترک نقاط عطف آهنگ سلامتی شما را نیز گزارش می دهد مثل اینکه 24 ساعت پس از ترک آخرین نخ سیگار ریسک ابتلا به حمله قلبی در شما شروع به پایین آمدن کرده است.
5-      IQuit
این برنامه ساده توسط فردی به نام هیو ویلیامز طراحی شده است. IQuit که ویلیامز آن را پس از موفقیتش در ترک سیگار طراحی کرد روز های خوب شما را می شمارد وبه شما می گوید که با ترک سیگار تا کنون چقدر پس انداز کرده اید. کاربران این برنامه همچنین می توانند روند موفقیت خود را در فیسبوک یا توئیتر به اشتراک بگذارند.
منبع:  Mashable
 
56401 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محتاط!!! IN ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    7 3
    داداشششششششششششش.....من کارم شنگین تر اژ این حیفاشت...!!!! =)))) اگه یه چیژی واشه ترک فیشبوک دارید به من هم بگید شواب داره...!!!
  • ابوالفضل A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    1 0
    مرسی عالی بود