مهر نوشت:

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا حمایت ایران از سوریه نقش اساسی در استمرار دوام این حکومت داشته است، گفت: بیش از 90 درصد از کسانی که در سوریه علیه حکومت و مردم این کشور می جنگند غیر سوری هستند.
علی اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در مراسم افتتاح خبرگزاری بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی یک امر بسیار مهم است که قدمت آن به قدمت تاریخ اسلام باز می گردد چرا که اسلام همیشه زنده بوده و هست.
ولایتی همچنین گفت: امروز ایران تبدیل به برترین و قدرتمند ترین کشور موجود در آسیای غربی و خاورمیانه شده است، اقتدار هر کشوری در یک منطقه یا صحنه بین المللی به میزان نفوذ آن کشور بستگی دارد و در خاورمیانه کشوری را نمی شناسیم که به اندازه ایران نفوذ داشته باشد.
وی تاکید کرد: در لبنان حزب الله برنده شد و همه می دانند که حامی اصلی ایران فلسطینی ها در غزه در جنگ 22 روزه پیروز شدند اما حامی اصلی ایران بود و امروز حکومت بر اساس آراء مردم در آنجا وجود دارد که جمهوری اسلامی از آن حکومت حمایت می کند.
ولایتی ادامه داد: آخرین این موارد مسئله سوریه است که همه تصور می کردند که ظرف چند ماه حکومت سوریه ساقط می شود و می خواستند آنچه را در آفریقا از دست دادند در سوریه جبران کنند.
وی با تاکید بر اینکه قطعا حمایت ایران از سوریه نقش اساسی در استمرار دوام این حکومت داشته است، گفت: بنای آنها این بود که آدمی در سوریه بر سر کار بیاورند که حامی اسرائیل باشد اکنون بیش از 20ماه از حادثه می گذرد وامروز دولت سوریه قوی تر از آغاز زمان جنگ است.
ولایتی گفت: ایران قبول دارد که باید در سوریه اصلاحات صورت گیرد اما اینکه چند کشور مرتجع عربی به عنوان دموکراسی یک عده مزدور القاعده را به سوریه بیاورند ، پول بدهند و افراد غیر نظامی را قتل عام کنند مورد پذیرش نیست.
وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد از کسانی که در سوریه علیه حکومت و مردم این کشور می جنگند غیر سوری هستند و به هر حال سوریه سرپا ایستاده و این از برکات بیداری اسلامی است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    19 2
    بیش از 90 درصد از کسانی که در سوریه علیه حکومت و مردم این کشور می جنگند غیر سوری هستند. سوال از دکتر ولایتی عزیز: منبع این 90% کدام آمارگیری علمی است؟