فرمانده کل سپاه گفت: جنگنده‌های سپاه به وظیفه خود در مقابل پهپاد آمریکایی عمل کردند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم در خصوص تعرض پهپاد آمریکایی به فضای کشورمان، گفت: یکی از پهپادهای دشمن به صورت اشتباه و یا عمدی وارد منطقه خلیج فارس و منطقه FIR که منطقه ممنوعه پروازی بود شد و سیستم‌های پدافند جمهوری اسلامی و جنگنده‌های سپاه که وظیفه مقابله را داشتند، به وظیفه خود عمل کردند.

جعفری ادامه داد: اگر باز هم این اتفاق بیافتد چنین حرکتی از طرف ایران انجام می‌شود.

فرمانده کل سپاه در ادامه در خصوص آخرین پروژه شهید طهرانی مقدم گفت: این پروژه مربوط به پروژه موشکی پرتاب ماهواره با سوخت جامد در مدار ژئو است که مدار بسیار بالایی است و جمهوری اسلامی تاکنون پرتاب ماهواره‌ای بالای 100 کیلوگرم در چنین مداری نداشته است.

وی ادامه داد: انشاءالله در آینده نزدیک پروژه به نتیجه خواهد رسید و کسانی که از توقف پروژه‌های شهید طهرانی مقدم صحبت می‌کنند از فلسفه خون شهید مطلع نیستند.

جعفری تاکید کرد:‌ تعدادی از متخصصان و دانشجویان راه این شهید را ادامه می‌دهند ولی چون کار بسیار بزرگی است، زمان خاص خود را می‌طلبد.

فرمانده کل سپاه در پایان اظهار داشت:‌ ما باید پیشرفت‌های علمی خود را داشته باشیم و در هر زمینه که می‌توانیم جلو برویم و ممکن است با پیشرفت‌های ما دشمن احساس تهدید و خطر کند که این طبیعی است. 

به گزارش فارس، سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه نیز در حاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم در جمع خبرنگاران گفت: هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد سواحل جنوبی استان بوشهر و فضای ایران شده بود که با عکس العمل به موقع جنگنده‌های سپاه مواجه شد.

وی با بیان اینکه این هواپیما از مدل NQ1 است، گفت: طبق گزارش آمریکایی‌ها این هواپیما وظیفه جمع آوری اطلاعات و همان جاسوسی را دارد.

وی تاکید کرد: این هواپیما مشغول پرسه زدن در اطراف جزیره خارک بود، و ما فکر می‌کنیم علاوه بر اهداف نظامی در حال جمع آوری اطلاعات جزیره خارک و تردد نفت کش‌ها بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: قبلا هم این هواپیماها وارد منطقه FIRشده بودند و به آنها اخطار داده بودیم که این بار اخطار شدید‌تری دادیم.

وی ادامه داد: ما از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آییم که اگر دشمن از خطوط قرمزمان عبور کند و این قضیه تکرار شود شدیدتر برخورد می‌کنیم.

حاجی‌زاده با تائید شلیک به این پهپاد گفت: ما شلیک هم کردیم که اخطار بود و اگر آنها توجه نکنند ممکن است اقدامات و پاسخ شدیدتری ببینند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در خصوص طرح‌های شهید طهرانی مقدم گفت:‌ این طرح‌ها توسط نیروهای پرورش یافته شهید طهرانی مقدم ادامه دارد و بسیار پرشتاب‌تر کارها انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: در سالگرد به غنیمت گرفتند RQ170 اطلاعات بیشتری در خصوص آن اعلام می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص همزمانی انتخابات آمریکا و مقابله با پهپاد آمریکایی‌گفت: اگر لاشه آن در اختیار ما بود آن را رسانه‌ای می‌کردیم اما ما به وظیفه خود عمل کردیم و کاری که انجام دهیم شجاعت اعلام آن را نیز داریم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    42 8
    ملت و ارتش ايران از هيچ نمي ترسد و با هر متجاوزي به شديدترين وجهي برخورد خواهد كرد . افرين بر دلاور مردان وطن پرست ايراني زمان ان گذشته كه اجانب به اين ملت مظلوم زور بگويند ودر اينده هم از رفتار خود شرمنده خواهند شد
  • مهدی EU ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    3 2
    درود درود بی پایان بردلاورمردان وعقاب های ایرانی ماجونان بشماتیزپروازان وطن دوست افتخارمیکنیم ازمحصولات هوافضابیشتراطلاع رسانی بکنیددروددرود