فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به بهبود کیفیت عملکرد نیروی انتظامی، ضریب امنیت کشور رو به افزایش است.

 به گزارش خبر آنلاین و به نقل از سایت پلیس سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی، گفت: نیروی انتظامی با ارتقای زیرساخت‌های کیفی و امنیتی توانسته ضریب امنیت کشور را افزایش دهد.
احمدی‌مقدم تصریح‌کرد: در زمینه کاهش تصادفات نیز مطابق با آمار موجود شاهد ایمنی نسبی در جاده‌ها هستیم به گونه‌ای که با توجه به افزایش سه برابری خودرو در سال 84 تعداد 28 هزار کشته در شرایط کنونی به 19 هزار تن کاهش یافته است.
وی رسیدن به استانداردهای جهانی را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در امنیت جاده‌ای برشمرد و گفت: نرخ استاندارد جهانی زیر 10 هزار کشته است که برای رسیدن به این استاندارد توسعه امنیت جاده‌ای اهمیت فراوانی دارد.
وی با اشاره به کاهش جرائم خشن و جنایی در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته گفت: تشکیل باندهای فساد، برگزاری پارتی‌های شبانه، جرائم اخلاقی و خشن به خصوص سرقت‌های مسلحانه و قتل رو به کاهش است و با ضریب امنیتی قابل توجهی در کاهش جرائم و سیر نزولی مواجه بوده‌ایم.
فرمانده ناجا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، وضعیت کنونی تا حدودی در ایجاد جرائم کوچک تاثیر داشته است.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد جرائم، ریشه در مصرف و فروش موادمخدر دارد، گفت: در این خصوص نیز میزان مصرف و تولید موادمخدر صنعتی و روان‌گردان نیز کاهش چشمگیری داشته است.
وی وضعیت حجاب و عفاف در جامعه را نیز تا حدودی مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود تبلیغات گسترده دشمن در ترویج بی‌حجابی در جامعه، خوشبختانه از نظر حجاب و عفاف وضعیت حجاب در کشور خوب است.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =