حسن هانی زاده در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، با عنوان «پایان بهار حماس در دمشق» به تحلیل مهر و موم کردن دفاتر حماس در سوریه از سوی دولت بشار اسد پرداخته است. <BR>

کارشناسی مسائل خاورمیانه در یادداشت خود نوشته است: اقدام اخیر دولت سوریه در مهر وموم کردن دفاتر حماس در سوریه به مفهوم پایان فصل بهار میان این جنبش و دولت بشار اسد تلقی می شود. رهبران حماس به ویژه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی و اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس با پشتیبانی آشکار از گروههای تروریستی سلفی و وهابی آخرین "موی معاویه" را که نقطه ارتباط حماس و دولت علوی سوریه به شمار می رفت، قطع کردند.
هانی زاده در ادامه مطلب خود می نویسد: حماس با این تصور که ممکن است اخوان المسلمین سوریه در آینده قدرت را در دست بگیرند مسیر بدون بازگشتی را در خصوص بحران سوریه طی کرد و به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در سبد سلفی ها و وهابی های جنایتکار سوریه قرار داد. حماس که از سال 1987 و همزمان با آغاز انتفاضه سنگ شکل گرفت، نخستین دفتر سیاسی خود را در سوریه و سپس اردن تاسیس کرد. مرحوم حافظ اسد رئیس جمهوری فقید سوریه در همان زمان به سرلشکرعدنان مخلوف فرمانده سابق لشکر گارد جمهوری و یکی از شخصیت های نزدیک به حافظ اسد دستور داد تا کلیه نیازهای لجستیکی این جنبش تازه تاسیس را تامین کند.
سردبیر سابق خبرگزاری مهر در بخشی از یادداشت خود آورده است: دفاتر جنبش حماس در سوریه به دلیل بر خورداری از یک پوشش امنیتی مناسب و امکانات رسانه ای گسترده از فعال ترین جنبش های مبارز فلسطینی به شمار می رفت و هیچ محدودیتی درفعالیت های مبارزاتی خود نداشت.طی ماههای اخیر مشخص شد که دفاتر حماس در اردوگاه یرموک در حومه دمشق به کانون توطئه علیه دولت سوریه و پوششی برای نشست های محرمانه رهبران گروه های تروریستی تبدیل شده است.
رخدادهای بعدی نشان داد که هواداران حماس در همکاری با گروههای تروریستی سلفی نقش فعالی ایفا می کنند و این امر از نظر دولت سوریه به معنی " نمک خوردن و نمکدان شکستن" تلقی شد. لذا دولت سوریه تصمیم به بستن کلیه دفاتر حماس در سوریه گرفت و به این ترتیب آخرین ارتباطات حماس با دولت سوریه قطع شد.
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    74 4
    هنوز زوده که شماها این فلسطینی ها رابشناسید اصولا عربها بسیارزیاد روی عربیت تعصب دارن تاحدی که پیامبراسلام راقبل از پیامبربودن به عنوان یک قهرمان عرب وبعد به عنوان پیامبرقبول دارن حالا وقتی با سوریه که یه کشورعرب هست این کاررا می کنند شک نکنید که با ماصدپله بدترخواهند کرد اما دریغ ازگوش شنوا وامان از منافع یع عده