این کتاب مجموعه ای است از سخنان نغز و جالب و طنز افراد مشهور در زمینه های مختلف چون مردم، مردها، زنان، نبرد دو جنس، عشق، ازدواج، طلاق، دوستی، شخصیت، کار، موفقیت و شکست.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تیکه پراکنی» نوشته رزماری جارکسی با ترجمه هورزاد صالحی در 488 صفحه از سوی انتشارات پل منتشر شده که کشکولی متفاوت و خواندنی است؛ مجموعه ای از سخنان نغز و جالب و طنز افراد مشهور در زمینه های مختلف از ویژگی های زنان و مردان، عشق و ازدواج گرفته تا خرید، مهمانی و خواب.

«مردم، مردها، زنان، نبرد دو جنس، عشق، ازدواج، فرزندان و خانواده، خانه، تقلب، طلاق، دوستی، شخصیت، طبقات بالاتر، ضمیر، آداب دانی و نزاکت، نصیحت، حرفه، کار، موفقیت و شکست، جوایز، ورزش و فراغت، سرگرمی ها و تفریحات، خرید، تعطیلات و کریسمس، میهمانی، قلمرو حیوانات، طبیعت، تغییرات جوی، هنر و سرگرمی، معماری، موسیقی، اپرا، هالیوود و فیلم، آهنگساز، تئاتر، هنرپیشگان و بازیگری، اشتهار و نامداری، غیبیت و تبلیغات، تلویزیون و مسائل، طنز، کلمه، کلمات و دستور زبان، نویسندگان، کتاب، شاعری، اخبار و روزنامه نگاری، تعاریف، دشنام و نفرین» برخی از مطالب موجود در این کتاب است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «من ترجیح می‌دهم زن باشم تا مرد. زنان می توانند بگریند، لباس های بامزه بپوشند و هنگامی که کشتی در حال غرق شدن است جزء افرادی هستند که نجات پیدا می کنند...!»
 

این ناشر همچنین دو کتاب پرفروش دیگر هم در بازار نشر دارد، کتاب «یک فنجان آسایش برای مادران و دختران شان» نوشته کالین سل با ترجمه محمدرضا حبیبی. در این مجموعه مادرها و دخترها حرف دل خود را بازگو می کنند. پیوند مادر و دختر قدرت خود را از دست نمی دهد و تلخ و شیرین زندگی زانان به تصویر کشیده می شود. همانطور که مادران به رشد و تربیت دختران خود می پردازند و آنان را به آستانه زنانگی می رسانند، دخترها هم در نیمه راه زندگی و بعد از آن به مراقبت از مادرانشان می پردازند. همین که مادرها به دخترانشان می نگرند که مادر شده اند، این پیوند رشد یابنده و متغیر مادر و دختر همچون تکیه گاهی برای هر زنی در خواهد آمد.

 

در این کتاب مادرها و دخترها، خرد، پند، اندرز و رازهای صمیمانه ای را که شما در کتاب دیگری نخواهید یافت به اشتراک می گذارند و با یکدیگر مبادله می کنند. چه مادر باشید چه دختر یا هر دو، علاقمند خواهید شد که این کتاب را با هر زنی که در زندگی برایتان مهم است، شریک شوید.

 

«وقت استراحت، آشفتگی، مادر گرامی، قدرت عشق و محبت مادر، مادر می داند، تاج گذاری، حلقه کامل، گزینه های قلبی، دختر عروس، ارث، اندرزهایی از دختری چهار ساله، دوست داشتن بیگانه، آنچه می خواستم به او بگویم، موتورسواری، بازوان مادر، دخترک خوشحال من، از یک مادر، رویابافی، پیش از باران، دستان مادرم، کمی موسیقی شبانه، تخم مرغ مادر، ماری و من، خانم سرخپوست سالخورده، روبان صورتی، دختر مادری جنگجو و آرزوهای بزرگ» عناوین برخی از مطالب این کتاب است.

 

و کتاب «یک فنجان آسایش برای مادران و پسران شان» نوشته کالین سل با ترجمه همایون حکیمی. داستان هایی جهت ارج نهادن و قدردانی در روابط مادران و پسران شان. در معرفی این کتاب آمده است: «او همیشه پسر کوچک شما خواهد بود و شما اولین کسی هستید که به او یقین و ایمان داشتید. همچنان که به شکل مرد کاملی در می آید که انتظارش را داشته اید، او به مرور در می یابد اگر روزی در زندگی او کسی بوده و یا خواهد بود که به خاطر چیزی که امروز هست باید از وی تشکر و قدردانی کند، او مادرش است.

 

«یک فنجان آسایش برای مادرها و پسران شان»، پرده از اسراری عمیق و احساساتی زیبا میان مادران و پسرانشان برمی دارد. در این کتاب روابط ساده مادرها و پسران شان را می خوانید که چگونه احساساتشان نسبت به هم آشکار می شود و چگونه به دنبال روشی هستند که توسط آن تشکر و قدردانی را به یکدیگر اعلام کنند و از رابطه ای صحبت کنند و قدر رابطه ای را بدانند که هرگز پشت آنها را خالی نکرده است.»

 

بنابراین گزارش «تکه های یخ، قهرمان، بله می دانم، مثل سنگ، تازه اول شب است، مادر! پیش به سوی لانه خفاش، خارج از تاریکی، یک خاطره فراموش نشدنی، دستورهای پی در پی، من می گویم شاهزاده، آن یک زن دیگر، محصور شده، حدس بزن چی شده؟، کنار حیاط، خرس مهربان و مادرش، فرستاده از بهشت، نامیدن نام ها، نوشته روی دیوار، همه با هم، قویدل، آنچه تکرار می شود، سمت آفتابی، حقیقتی خارج از منزل، عبور از آب های مرزی، صحبت کن به زبان پسرم، حالا صدایم را می شنوی؟، داستان مارمولک، عشق رولر کوستر، یک چیز فریبنده، عقاید درهم و برهم پسرهای نوجوان، دیگر وقت آن رسیده که از من فاصله بگیری، تراکتور، عشق است، ته مانده ای از گذشته، مرا برای تماشای بیس بال ببر، پاها هستند که می روند، قلب ها هستند که می مانند و بازیکن خط دفاع با کفش های پاشنه بلند» از مطالب این کتاب است. در بخشی از کتاب به نقل از آبراهام لینکلن می خوانیم: «هر آنچه هستم و یا آرزوی بودنش را دارم، مدیون فرشته ای همچون مادرم هستم.»

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    2 0
    قدیم ها قیمت میزدید. حالا چرا نمیزنید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    1 0
    همه اش قشنگ و زیبا و کاربردی است اصولا هر آن چه که کمک کند تا ما خود را بهتر بشناسیم خیلی عالی است هر چند این نوع کتاب ها بعضا متناسب با همان فرهنگ مبدا نوشته شده است و من آرزو می کردم که یک روز یک ایرانی مسلط به فرهنگ ایرانی و خلقیات ایرانی همچون کتابی می نوشت تا ما تصویر روشنی از خودمان داشته باشیم اما به هر حال در کلیت انتطباق خوب است. مثل چگونه «مادر شوهر پدر شوهر »خوبی باشیم که بسیار آموزنده است و متاسفانه اسم نویسنده و مترجم اش را به یاد ندارم.