۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

عرضه رسمی و جهانی ویندوز 8 آغاز شد.

استیون سینوفسکی از مقامات ارشد مایکروسافت و مدیر ویندوز و ویندوز لایو،عرضه ویندوز 8 را انقلابی دوباره در تاریخ کامپیوتینگ دانست و آنرا تحولی بزرگ در پلتفورم ویندوز بعد از 17 سال دانست.
استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت نیز ویندوز جدید را بعد از ورود پی سی در سال 1981 و ویندوز 95 ، بزرگترین تحول ارزیابی کرد.
البته استیو بالمر سخنرانی خود برای عرضه رسمی را با نشان دادن فراگیری ویندوز جدید خود روی انواع سخت افزارهایی مانند ایسوس، دل، سامسونگ و ... نشان داد تا گستره محصول نرم افزاری خود را جلوی چشم 500 خبرنگار نشان دهد. در روزهای اخیر نقدهایی در این زمینه صورت گرفته و حتی فروشگاه آنلاین اپ های ویندوز نیز مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است.( در حالی که اپل روی اپ استور خود 275 هزار اپ و برنامه برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده، مایکروسافت تعداد اپ های خود را در فروشگاه خود اعلام نکرده است.)
ویندوز 8 با نبود منوی سمبلیک استارت(start menu on screen)، برای پی سی و تبلت درست شده است. (خبرتگار رویترز در مورد نبود منوی استارت و احتمال بازگشت آن از استیو بالمر روز پنجشنبه در کنفرانس خبری سوال کرده و بالمر نیز در جواب گفته تمام صفحه اسکرین شما استارت است و دیگر به آن نیازی نخواهید داشت!! )
مایکروسافت سعی دارد با عرضه تبلت خود بنام سرفیس که ویندوز جدید و لمسی خود روی آن نصب شده،  تحولی در بازار مینی تبلت ها ایجاد کند تا بعنوان رقیبی برای آی پد مینی اپل و نکسوس گوگل و کیندل فایر آمازون و گلکسی سامسونگ باشد.
از آنجایی که بازار تبلت ها در دستان اپل و سامسونگ است، بالمر عقیده دارد با ورود ویندوز 8 مخصوص تبلت ها این بازار به نفع مایکروسافت تغییر می کند.

منابع: گجت ان دی تی وی ، آی تی ان، دیترویت فری پرس

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    25 5
    راستي قيمتش چند دلاره ؟ الان دلار چنده ؟
    • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      47 3
      یه جوری میگی انگار ایرانیا تا حالا ویندوز یا هر نرم افزار دیگه رو با دلار خریده اند.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      2 1
      http://www.khabaronline.ir/detail/253835/ict/software
    • مهدی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      16 1
      مثلا visual studio قیمتش 3000 دلاره که من خریدم 2000 تومن البته خیلی از دوستان هم دانلود کردن
    • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      9 1
      مایکروسافت اعلام کرده 69 دلار
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      6 1
      69 دلار آزادشه و اگه ویندوز 7 اصل داری با 40 دلار میتونی داشته باشیش.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      2 1
      مهم نیست دلار چنده - هر چیزی قیمتی داره . گرون نیست - قیمتش اونه . تازه ارزونه . ویندوز 7 200-300 دلاره که واقعآ مفته - یعنی از وقتی که ویندوز اود اگه میخریدی تا حداقل 10 سال حساب کن - میشه سالی 30 دلار . خدایی مفته .
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    12 8
    1- ویندوزهای کرک حاوی فایلهای آلوده بوده و سیستم به روت کیت آلوده میشه . 2- خرید ویندوز واقعآ به صرف هست - چون اون رو برای 10 سال میشه استفاده کنی . 3- راجع به قیمت دلار نپرسید - دیگه هر چیزی ی قیمتی داره . تازه ویندوز قیمتش خیلی ارزونه نسبت به کاراییش . 5-میکروسافت و کلا شرکتهای آمریکایی کارشون درسته .
    • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      4 1
      اتفاقا منم زمانی مثل شما فکر میکردم.و زمانی که ویندوز Xp تازه وارد بازار شده بود رفتم با کلی زحمت اوریجینال خریدم.اما اوریجینال با کرک شده هیچ فرقی نداشت.تازه کرک شده ها بعضی نرم افزار ها رو هم به صورت از پیش نصب شده داشتند که اوریجینال نداشت.به همین دلیل از اونزمان به بعد هیچوقت پولم رو واسه اوریجینال هدر ندادم.تنها نرم افزاری که من معتقدم اورجینالش بهتر از کرک شدهش هستش نرم افزارهای انتی ویروسن.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    3 1
    این ویندوز 8 سر تا پاش باگه و اینترنتو هم میخوره چون مدام در حال آپگرید هست استفاده کنندگان این ویندوز باید سیستم بالایی داشته باشند
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    3 3
    واقعا متأسفم که مجبوریم از نسخه کرک شده و دزدی استفاده کنیم دلیلشم دو طرفست هم تقصیر خودمونه چون هزینش خیلی بالاست و ما هم عادت کردیم برای نرم افزار پول ندیم همین که واقعاً اگر کسی هم بخواد هزینه رو بده و تهیه کنه ماکروسافت کلا به ایران چیزی نمیفروشه حتی وارد Store ماکروسافتم نمیتونیم بشیم، البته واقعاً اگر کسی پول زیادی داشته باشه در نهایت خیلی بالاتر از قیمت واقعی بالاخره میتونه تهیه کنه.
  • کاربر 8 EU ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    6 0
    به عنوان یک کاربر ویندوز 8 اولین توصیه ام این است که به خاطر ویندوز 8 تبلت سرفیس را نخرید دوما ویندوز 8 چه اصلی چه کرک برخی از برنامه های مبتنی بر فریم ورک را اجرا نمی کند دوما منوی استارت ان کاملا کارایی خود را از دست داده و تبدیل به یک نقاشی قشنگ شده در این منوی هر برنامه ای که اجرا کنید دکمه close ندارد و کلا کلی مکافات است حتما در استارت با مدیا پلیر مشکل خواهید داشت با دوربین مشکل خواهید داشت مثلا دکمه عکس انداختن نیست و باید روی صفحه خالی کلیک کنید بعد مشخص نمی شود عکس کجا رفت حتی ایکون اب هوا را که اجرا کنید در یافتن شهر مشکل خواهید داشت و نمایش اب هوا هم همچین جذاب نیست وقتی از منوی استارت استفاده می کنید حال کسی را دارید که ایپد خریده و بعد متوجه می شود هیچ یک از نیاز هایش نیست >>>
  • کاربر 8 EU ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    4 2
    حتما کنار ویندوز 8 یا ایکس پی یا هفت را داشته باشید فکر کنم در بوت لودر کملا گیج شوید مثلا در اولین ریست با صفحه سیاه روبرو می شوید که البته چاره اش این است که بروید و محل بوت را انتخاب کنید سپس وقتی XP را انتخاب کنید در کمال ناباوری ریست می شود و فکر می کنید که مشکلی هست ولی بعد متوجه می شوید که بوت لودر 8 مثل 7 نیست وباید بعد از ریست ایکس پی بالا بیاد در یک مورد فکر کنم بوت لودر 8 با grub لینوکس مشکل داشت که البته مطمئن نیستم در یک کلام هنوز XP بهترین گزینه است و تا مجبور نشدید 7 را نصب نکنید و واقعا اگر هنوز کنجکاو هستید صرفا با virtual box یک امتحانی بکنید ولی 8 زیاد دلچسب نیست و نمی توان انرا انقلابی دانست
    • سعید IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      4 0
      ویندوز8 با بوت لودر لینوکس(grub) نسخه 1.99 و قدیمی تر مشکل داشت اما با ارتقاء گراب به نسخه 2 این مشکل هم برطرف شد. اصلاْ از ویندوزxp استفاده نکنید شاید زمانی ویندوز عالی محسوب میشد اما الان ویندوز 7 از نظر امنیت و سرعت بهتره.
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    2 7
    ویندوز فقط xp .
  • امین IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    3 0
    اخه ما ایرانیا کی میخواییم عادت کنیم که به هیچی عادت نکنیم؟ هنوز خیلی از مردم ایکس پی رو بهترین ویندوز میدوننو باهاش کار میکنن. مثل همین دوستمون. بابا به خدا دنیا داره پیشرفت میکنه. شما میگی هنوز زمان نصب ویندوز7 نشده؟ اخه یکم به خودتون سختی بدبن نصبش کنید کنجکاو باشین همه جاشو کشف کنید. ویندوز 8 هم همینجور. قبول دارو ایکس پی عالی بود اما ادم نمیشه که پیشرفت نکنه.