ایسنا نوشت:

در شرایطی که سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که هیچ تغییری در موضع کشورش در قبال روابط با رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است، مسئولان فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخورد ناشایستی با یک هیات امنیتی ترکیه‌ای کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سلجوق اونال، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی در خصوص روابط آنکارا و تل‌آویو گفت: همگان می‌دانند که چگونه روابط ترکیه و اسرائیل به این جا رسیده است.

اونال خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های اسرائیل برای بیان اظهاراتی در رسانه‌ها، اما هیچ تغییری در موضع ترکیه در خصوص روابط با اسرائیل صورت نگرفته است و مسئولان اسرائیلی باید تدابیری را برای عادی سازی روابط با ترکیه اتخاذ کنند.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ترکیه به دنبال آن صورت گرفت که یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی اعلام کرد: اسرائیل آماده بررسی تحولات اوضاع سوریه با ترکیه است و تل‌آویو آماده است که راه‌های عادی‌سازی روابط با ترکیه را بدون پیش‌ شرط‌ مورد بررسی قرار دهد.

از سوی دیگر، روزنامه ترکیه‌ای "ملیت" نوشت که یک هیات امنیتی ترکیه‌ در فروگاه "بن گوریون" در تل‌آویو با برخورد ناشایستی روبرو شدند و تمام اقدامات بازرسی از جمله بازرسی سگ‌های پلیس نیز روی آنها صورت گرفت و این اقدامات با قوانین مغایرت دارد.

روزنامه مذکور در ادامه آورد: با وجود آنکه ترکیه به طرف اسرائیلی در خصوص ماموریت این هیات از طریق سفارت تل‌آویو در آنکارا اطلاع داده بود، اما آنها این اقدامات و بازرسی‌ها را انجام دادند در حالی که این هیات برای آموزش دانشجویان دانشگاه پلیس فلسطین بر اساس توافقنامه همکاری امنیتی منعقد شده میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین اعزام شده بودند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =