ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه ترکیه در پاسخ به پیشنهاد مذاکره رژیم صهیونیستی با این کشور اعلام کرد ، تل آویو به جای پیام رسانه ای انتظارات آنکارا را برآورد کند.
ˈپینهاس هاویوی ˈ Pinhas Havivi,مدیر امور سیاسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی و سفیر سابق این رژیم در آنکارا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه تلویزیون دولتی ترکیه اعلام کرد که اسرائیل خواهان مذاکره با ترکیه و نشستن پای میز مذاکره بدون هرگونه پیش شرط است.

وی گفت : تل آویو برا رفع اختلافات خود با آنکارا در مورد حادثه کشتی مرمره آبی و همکاری در تحولات سوریه آماده مذاکره با ترکیه بدون هرگونه پیش شرط است.

ˈسلجوق اونالˈ سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی در مورد این پیشنهاد گفت: شرایط و دیدگاههای ترکیه برای بهبود مناسبات با اسرائیل تغییر نکرده است.

وی افزود: مقامهای اسرائیلی به جای مبادله پیام از طریق رسانه ها تلاش کنند که انتظارات ترکیه را برآورد کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در مورد شرایط ترکیه سخنی به میان نیاورد ولی ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که شرط عادی سازی مناسبات آنکارا با تل آویو عذرخواهی رسمی و پرداخت غرامت از سوی اسرائیل و لغو محاصره غزه است.

پس از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی ترکیه که قصد شکستن محاصره نوار غزه را داشت و منجر به کشته شدن 9 شهروند ترکیه شد ، مناسبات سیاسی ترکیه با رژیم صهیونیستی رو به سردی گرایید ولی آمار نشان می دهد که در دو سال گذشته حجم مناسبات طرفین به طور چشمگیری افزایش یافته است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253007

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    46 30
    ترکیه شریک دزد و رفیق قافله
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    4 0
    تنها کشور اسلامی که بهترین سیاست خارجه را دارد