ژانگ ییمو جایزه یک عمر دستاورد چهاردهمین جشنواره فیلم بمبئی را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این جایزه روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره بمبئی به ییمو 61 ساله اعطاء شد.
 

ژانگ ییمو پس از دریافت جایزه یک عمر دستاورد گفت: «من همیشه بر این باورم که سینما پل بین فرهنگ‌هاست. من از برگزارکنندگان جشنواره فیلم بمبئی به خاطر قدردانی از تلاش‌هایم و تایید نقش کوچکم در دنیای سینما تشکر می‌کنم. این پایان کار نیست، بلکه آغاز آن است.» 
 

الیور استون و مورگان فریمن از جمله کسانی هستند که پیش از این جایزه یک عمر دستاورد جشنواره فیلم بمبئی را دریافت کرده‌اند.
 

سری‌دوی و جایا باچان بازیگران کهنه‌کار بالیوود در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم بمبئی حضور داشتند که تا 25 اکتبر (4 آبان) ادامه دارد.
 

«کتاب بارقه امید» به کارگردانی دیوید ا. راسل با بازی برادلی کوپر، جنیفر لارنس و رابرت دنیرو فیلم افتتاحیه جشنواره بود و فیلم صامت و سیاه و سفید «سفیدبرفی» به کارگردانی پابلو برگر از اسپانیا فیلم اختتامیه است.
 

جشنواره فیلم بمبئی را آکادمی تصاویر متحرک بمبئی با همکاری شرکت «ریلاینس اینترتینمنت» برگزار می‌کند.
 

ژانگ ییمو در سال 1988 با فیلم «ذرت سرخ» برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و اولین آسیایی بود که این جایزه را دریافت کرد. او همچنین در 2000 برای فیلم «راه خانه» برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره برلین همین طور جایزه کلیسای جهانی شد و در 2003 در برلیناله با فیلم «قهرمان» جایزه آلفرد بائر را برد.
 

ییمو در 1994 برای فیلم «زیستن» جایزه بزرگ داوران جشنواره کن همین طور جایزه کلیسای جهانی را از آن خود کرد و در 1995 برای فیلم «مثلث شانگهای» جایزه بزرگ تکنیکی این جایزه را گرفت.
 

او برای «داستان کیو جو» (1992) و «نه یکی کمتر» (1999) دو بار شیر طلایی جشنواره ونیز را دریافت کرده و برای «فانوس سرخ را بلند کن» (1991) شیر نقره‌ای این جشنواره را برده است. 
 

«خانه خنجرهای پران»، «نفرین گل طلایی» و «گل‌های جنگ» از دیگر آثار اوست.
 

هالیوود ریپورتر / 19 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری
 

5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =