مراسم تشییع پیکر آیت​الله انواری با حضور شخصیت​های لشکری و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله انواری، رییس مجلس خبرگان، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس قوه قضاییه و چهره‌های سیاسی و حزبی و روحانیون سرشناس حضور داشتند.
در این مراسم که در مقابل مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزارشد، آیت‌الله مهدوی کنی بر پیکر آیت الله انواری نماز خواند و سپس پیکر این عالم روحانی جهت خاکسپاری به حرم شاه عبدالعظیم منتقل شد.
حجت‌الاسلام ناطق نوری، هادی غفاری، سیدرضا تقوی، حدادعادل، مصباحی‌مقدم، عسگراولادی، علاالدین بروجردی، محمدرضا باهنر، محمدحسن ابوترابی، سیدمحمود دعایی، علی‌آبادی، حسین مرعشی، پورمحمدی، محمدنبی حبیبی و ... از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند. همچنین حجت‌الاسلام میرحجازی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم حضور داشت.
در پایان مراسم تشییع پیکر آیت الله انواری، فرزند این روحانی فقید از حضور تمام شخصیت‌های سیاسی و روحانی در این مراسم تشکر کرد.
آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله محمد باقر محی‌الدین انواری در جمع خبرنگاران، ایشان را فردی متقی توصیف کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله انواری سوابق علمی گسترده‌ای در قم و در مدرسه مروی داشتند و سال‌ها در درس مرحوم آیت‌الله محمد تقی آملی کسب فیض کردند.
وی با تاکید بر اینکه «مرحوم آیت‌الله انواری مورد احترام علما بودند»، خاطرنشان کرد: مناصب علمی، سوابق مبارزاتی و تواضع نسبت به همه، مخصوصاً نسبت به علما، طلاب و روحانیت از ویژگی‌های خاص مرحوم آیت الله انواری بود.
مهدوی‌کنی با بیان اینکه، آیت‌الله انواری به دلیل مراتب تقوا و نیت پاک در همه جنبه‌های علمی روح نشاط را به همه تزریق می‌کردند، از خداوند خواست آن مرحوم را با اولیای الهی محشور کند.
همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر آیت الله انواری در دانشگاه امام صادق (ع) در جمع خبرنگاران در خصوص شخصیت این عالم فقید گفت: آیت الله انواری جزء السابقون در نهضت امام خمینی (ره) بودند و از بدو حرکت امام جزو افراد پیشرو بودند.
وی تصریح کرد: ایشان سالهای زیادی را در زندان سپری کردند و در سابقه ایشان عضویت در جامعه روحانیت مبارز است. آیت الله انواری نقش موثری در حرکت انقلاب داشتند و بعد از پیروزی انقلاب هم در کارهای عمومی که مربوط به ساماندهی مساجد و کمک به مردم بود، نقش موثری داشتند.
/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =