پس از گذشت چند ماه از پیش فروش رانا، قیمت این خودرو نسبت به آنچه قبلاً مطرح می‌شد، حدود 44 درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، سازمان حمایت اخیراً با قیمت 21.5 میلیون تومانی رانا موافقت کرده درحالیکه مسوولان ایران خودرو قبلاً قیمت پایه این خودرو را 15 میلیون تومان اعلام کرده بودند.
همین امر این روزها باعث افزایش گلایه مشتریان رانا شده به نحویکه یکی از خوانندگان خبرآنلاین در بخش مشکلات مردم می نویسد: لطفا افزایش قیمت شدید و 44 درصدی رانا را پیگیری کنید. ما به امید حداکثر 15 میلیونی که قول داده بودند ثبت نام کردیم در حالیکه 21.5 میلیون نداریم این ماشین را بخریم. آن زمان اگر تیبا میخریدیم، 2.5 میلیون از 15 میلیون تومان هم برای خودمان می ماند، حالا تیبا از 15 میلیون هم گرانتر است و ایران خودرو فقط 600-700 هزار تومان پول خواب 10 میلیون را می خواهد بدهد. چرا کسی به فکر مردم نیست؟ مگر نگفته بودند رانا را 3 میلیون زیرقیمت 206 میدهند؟ دلمان سوخت این دو سه روز که از اعلام قیمتها گذشت! می دانم هیچ راهی برای ما نیست!
برهمین اساس روابط عمومی ایران خودرو در پاسخی به این مشکل خوانندگان تاکید کرد: «همانطور که مستحضرید عمده سهم قیمت هر خودرو وابسته به قیمت قطعات و مواد اولیه آن است و در ساخت خودروهای تولید داخل قطعه‌سازان داخلی بیشترین سهم را در تولید قطعات خودروهای داخلی عهده‌ دارند.
نوسانات بازار ارز و افزایش بیش از انتظار قیمت مواد اولیه که تابع این نوسانات ارزی است، موجب شده قطعه‌سازان به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی مواد اولیه نسبت به افزایش قیمت قطعات تحویلی به خودروسازان و از جمله ایران خودرو اقدام کنند.
این تغییر قیمت در قطعات بی‌تردید بر قیمت خودرو تاثیر شگرفی خواهد داشت زیرا قیمت تمام شده در چنین فرایندی افزایش چشمگیر می‌یابد.
در چنین شرایطی تلاش اولیه ما این بوده است تا با افزایش بهره‌ وری در خطوط تولید و مدیریت اقتصادی فرآینده های مونتاژ نسبت به بهبود شاخص‌های تولید اقدام کرده و از رهگذر عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد؛ نتیجه محتوم چنین اقداماتی نیز، کاهش هزینه‌ها به نحوی است که بار کلی افزایش قیمت‌ها را به مصرف کننده منتقل نکند.
همچنین در حالی که قیمت مواد اولیه تحویلی به قطعه‌ساز و متعاقب آن تحویل قطعات به خودروسازان افزایش یافته شکی نیست که ایران‌خودرو به طور اعم و خط تولید رانا به طور اخص متاثر از قیمت جدید شود، شرحی از دلایلی که علت قیمت‌گذاری‌‌های جدید است ذیلا به اطلاع می‌رساند:
1- قیمت خودرو رانا درآن مقطع زمانی 15 میلیون تومان اعلام شد که قیمت مواد اولیه برای تولید قطعات این محصول کمتر از نیمی از قیمت فعلی بود.
2- همانطور که مستحضرید تمام آنچه که مواد اولیه برای تولید محسوب می‌شود با افزایش قیمت مواجه شده و در مواردی قیمت آن چند برابر شده است. جهت اطلاع به عرض می‌رساند طی همین ایام اخیر، قیمت فولاد، آلومینیوم، مواد پلیمری، مس و روی، پلاستیک و لاستیک و سایر مواد تشکیل دهنده خودروافزایش قیمت چشمگیری داشته است؛ در نظر بگیرید که این مواد جزو مواد اولیه تولید محسوب می‌شود؛ به این موضوع اضافه کنید افزایش و نوسانات نرخ ارز را که گاهی تا سه برابر طی سال جاری رسیده است.
3- مجموعه شرایط پیش گفته دلالت بر این دارد که قیمت واقعی خودرو در چنین شرایطی باید بیش از دو برابر قیمت گذشته شود حال آنکه قیمت مصوب با در نظر گرفتن محدودیت‌های خریداران نیز تعیین شده است.
4- از آنجایی که قیمت تمام شده قطعات از عوامل مهم و موثر بر قیمت‌گذاری هر خودرو به شمار می‌رود، بی‌تردید قیمت خودرو رانا نیز از همین قاعده پیروی می‌کند.
5- اما باید اذعان نمود که در شرایط تحریم ساخت و تولید خودروی مدرن رانا، افتخاری برای تولید کشور محسوب می گردد و بدیهی است با کاهش قیمت عوامل تولید از جمله مواد اولیه و افزایش تولید رانا در آینده قیمت تمام شده آن و طبعا قیمت فروش این خودرو نیز می تواند کاهش یابد.
6- در پایان اینکه با تصویب قیمت جدید خودرو رانا از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده، خوشبختانه صدور دعوت‌نامه برای اولویت‌های مهرماه این خودرو آغاز شده و در آینده نزدیک تحویل این محصول به مشتریان آغاز خواهد شد.

45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    70 1
    اصلا قابل قبول نیست.
  • یک خریدار پشیمان و متضرر شده IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    72 1
    با سلام من 3 دلیل منطقی دارم که ایران خودرو سر مشتریان کلاه گذاشته: 1 - ایران خودرو در زمانی اقدام به دریافت ودیعه 10 ملیون تومانی نموده است که قیمت مواد اولیه هنوز افزایش نیافته بوده است و قطعا ایران خودرو نیز که با مشکل کمبود نقدینگی مواجه است، این پول را برای انعقاد قراردادهای جدید با قطعه سازان پرداخت نموده است و یا در بدترین حالت، صرف پرداخت معوقات شرکتهای قطعه ساز نموده است. 2 - بسیاری از خریداران در آن زمان امکان خرید یک خودرو مشابه مانند 206 یا تندر 90 را (با قیمت 16 تا 17 میلیون تومان) داشته اند و با ثبت نام رانا ضرر زیادی متحمل می شوند. زیرا در صورت خرید 206 یا تندر 90 و استفاده از آن، درحال حاضر می توانستند خودرو خود را با قیمتی بین 20 تا 25 میلیون بفروشند. ادامه دارد:
    • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      5 10
      پس دلیل سوم چی شد؟؟؟؟؟
  • یک خریدار پشیمان و متضرر شده IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    58 0
    ادامه: 3 - از همه مهمتر آنکه در زمان ثبت نام،‌مسئولین ایران خودرو به صراحت قیمت نهایی آنرا زیر 15 میلیون تومان اعلام کردند و از رسانه ملی نیز به دفعات پخش شده است. آیا هنگامی که مسئولین ایران خودرو به صراحت قیمت را زیر 15 میلیون اعلام می کنند، آیا نباید برنامه ریزی لازم را (مانند عقد قراردادها، خرید قطعات و ...) انجام داده باشند و قیمت اعلامی فقط روی تصورات مسئولان بوده است؟ آیا ضرر این بی برنامگی را باید خریداران بپردازند؟ در حالت بدتر آیا مشتریان حق ندارند که فکر کنند مسئولیم محترم ایران خودرو فقط برای استقبال از این محصول و جبران نقدینگی خود، قیمت را کمتر اعلام نموده اند؟؟؟ زیرا در صورتی که از اول اعلام می شد قیمت 215 میلیون ریال است، استقبال بمراتب کمتر بود. امیدوارم مسئولین پاسخ دهند.
  • مجید IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    19 0
    نمیدونم چرا سوال من رو از ایران خودرو پیگیری نمیکنید تا حالا 3 باز از شما خواستم تولیدشدن یا نشدن تیپ5 در اینده رو از ایران خودرو پیگیری کنید اما متاسفانه هیچ جوابی ندادید نمیدونم با من مشکل دارید یا موضوع دیگه ای هست چون جواب همه دوستان رو میدید بغیر از من
  • علي IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    37 0
    شما را به خدا پيگيري كنيد باور كنيد بيشترين ضرر را ثبنت نام كنندگان رانا مي كنند آخه اين چه وضعيه؟ده ميليون ملت را گرفتند خودشون رفتند سرمايه گذاري كرده اند نمونه اش مجتمع مسكوني رانا در پونك و كلي سود كسب كرده اند درسته كه مواد اوليه گران شده از اين طرف هم شما پول مردم بريد يا مواد اوليه و قطعات خريديد يا سرمايه در مسكن ، سكه بورس و...كرديد ناسلامتي اسمش پيش فروش هست خوب توي وسط گناه مردم چيه؟افزايش 44 درصدي نه عرفي هست و نه شرعي كسي به داد مردم برسه
  • علمدار US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    28 1
    اگر اضافه کردن افزایش قیمت تمام شده محصولات و خدمات قانونی است پس افزایش جبران خدمات ما کارمندان گرفتار در این شرایط نیز بایستی قانونی شود.
  • بدون نام EU ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    6 1
    در تاریخ مرداد 91 نسبت به خرید یکدستگاه خودروی تندر90 از شزکت لیزینگ واسپاری ملت اقدام نمودم،مبلغ خودرو 17540000 تومان بوده که پیش پرداخت حدود 9 میلوین به شرکت واریز شد.تحویل خودرو60 روزه عنوان شد. با توجه به تغییرات قیمت از سوی سازمان نظارت، خودروی اینجانب با توجه به زمان قرارداد میبایستی با قیمت قبل منظور میشد که متاسفانه با قیمت جدید و سود بالا محاسبه ای در حدود24 میلیون انجام میشود(به جز اقساط و وام). هنوز نیز بعد از نزدیک 3 ماه خبری از تحویل خودرو نیست. لطفا شرکت سایپا و پارس خودرو پیگیری نمایند: 1-وقتی نام اینجانب در مشتریان سایپا ثبت شده چطور خودرو اینجانب در سایپا از طرف شرکت واسپاری ملت ثبت سفارش نشده است 3-نحوه تخصیص خودرو از سایپا به واسپاری ملت به چه شکل است؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    18 1
    یه سوال :چرا تیبا تا 7 میلیون افزایش قیمت نداشته؟؟؟؟
  • خریدار رانا EU ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    38 0
    جواب اصلا قانع کننده نبود.زمانی که شما 10 میلیون تومان از ما دریافت کردیت یعنی رفتید با این پول مواد اولیه خریدیت .پس میمونه 5 میلیون که طبق مصوبه سازمان حمایت از مصرف کننه حق دارید حداکثر 20 درصد این خودرو رو گرون کنید و 20 درصد 5 میلیون میشه 1 میلیون که این یک میلیون سود همون 10 میلیونی هست که قرار بوده برامون حساب کنید .پس 5 میلیون بیشتر نباید ما بدیم.بعد تو تمام کارخونه های جهان ضرر هم جزئی از کاره و این ضرر رو هیچگاه پای مشتری حساب نمیکنن.ضمنا من موندم که چرا افزایش قیمت مواد اولیه چرا افزایش 44 درصدی در خودرو های دیگه رو در پی نداشته.پس به این نتیجه میرسیم که کارخونه میخواد تمام ضرراشو از مردمی که رانا اسم نوشتن بگیره .
  • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    67 1
    عجب! چه راحت پیچوندین! این شش دلیل که همش یکی بود و اونم افزایش نرخ ارز و دلار بود! واقعا در مورد ما مردم چی فکر کردین که حرفارو به خورد ما می دین؟ ما خبر داریم که شما قطعات و مواد اولیتون رو به نرخ ارز دولتی می خرین پس افزایش قیمت به خاطر بالا رفتن قیمت جهانی دلار همش بهانه است! آره عزیزم! شما دارین از شرایط پیش اومده سو استفاده می کنین و به قولی از آب گل آلود ماهی می گیرین و فکر می کنین هیچ کس متوجه نمی شه! پس خدا چی؟ ضمنا رانا خودروی مدرن و جدید نیست عزیزم! به این می گن فیس لیفت 206 صندوقدار.
    • نوید EU ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      16 1
      ایول آقا محمد.من نمیدونم واقعا مردمو چی فرض کردن.رانا دقیقا 206 صندوق داره که چراغاش و داشبوردش عوض شده و جنس داشبوردش خیلی بد تر شده .اصلا بیایید فرض رو بر این بذاریم که به خاطر گرون شدن دلار هست خوب ولی ما 10 میلیون رو زمانی بهشون دادیم که دلار کاملا دولتی و ارزون بود.که خودشون اعلام کردن با این 10 میلیون مواد اولیه خریدن.خوب این مواد اولیه که برای زمان ارزونیه چرا برای ما گرون حساب میکنن؟به نظر من اگر گرونی هم باشه برای 5 میلیون باقی مانده هست که اونم فقط 20 درصد (طبق قانون) هست نه 44 درصد کل.ضمنا دیروز وزیر صنایع در 20:30 اعلام کردند که افزایش قیمت شامل خودروهای پیفروش شده قبل از تاریخ 1391/7/12 نمیشود
  • خریدار رانا(2) EU ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    22 0
    ضمنا یک مطلبی رو که دیدم اینه که در جواب گفتن قیمت پایه 15 میلیون اعلام شده و این در صورتی است که خودشان گفته بودند قیمت این خودرو حداکثر 15 میلیون هست که این دو مطلب کاملا با هم فرق میکنه.
    • بهنام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      7 0
      بله درسته گفته بودن در دو تیپ میدن که قیمت مدل پایه 15 و مدل فول 16 هست. اما الان نمیدونیم که مدل 22.140 تومانی کدوم هست همون مدل فول یا پایه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    47 0
    ا سوال اگه نوسانات ارز سیر نزولی پیدا کرد رانا ارزان میشه؟ لطفا مردم را صاحب فم بدانید
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    37 0
    بنابراین بسیار از مسئولین متشکریم که خودرویی که 30 میلیون تومان ارزش دارد را به ما 21.5 میلیون تومان می فروشند!!!
  • lموسی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    37 0
    واقعا با این استدلال حقوقی اگر ما آن 10 میلیون را دلار می خریدیم الان پولمان حد اقل دو برابر شده بود ضمنا ایران خودرو نیز پول ما را دلار خریده یا جنس پولش دو برابر شده اما حاضر نیست به ما چیزی بدهد
  • حمید رضا عرب IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    22 0
    با سلام و خسته نباشید میشه به این آقایون کارشناس روابط عمومی بگید مگه قطعات رانا را تو این چند وقته اخیر که قیمتها افزایش داشته تهیه کردن یا قبلا که بقول خودشون و فیلمهای پارکینگ ایران خودرو که از 2 ماه پیش این خودروها آماده بوده و منتظر قیمت گزاری بودن که اینقدر قیمت را بالا ببرن ولله اینا خودشون به گرونی بیشتر دامن میزنن تا بازار!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      3 0
      حرف حسابی زدی
  • جوانمردی از نهاوند IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    8 1
    با سلام-آیا مگر جناب آقای غضنفری وزیر محترم صنعت و همچنین مسئولین سازمان حمایت از مصرف‌کننده اعلام نکردند که قیمت خودرو های پیش فروش شده قبل از 91/7/12 شامل حال این افزایش قیمت نمی شوند و قیمت آنها همان قیمت اعلام شده در زمان ثبت نام می باشد.پس چرا شرکت ایران خودرو راساً قیمت رانا را افزایش داد؟آیا اگر قیمت قطعات رانا هم اکنون کمتر از زمان ثبت نام می شد شرکت ایران خودرو مابه تفاوت آنرا به ثبت نام کنندگان پرداخت می کرد؟ آیا تکلیف کسانی که توان پرداخت 6/5 میلیون تومان افزایش قیمت را ندارند چیست؟ از کلیه مسئولین ذی ربط تقاضا داریم جلوی این ظلم و بی عدالتی در حق مردم را بگیرند. با تشکر
  • شاهرخ IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    19 1
    من کاملا قانع شدم واقعا توضیحات کامل و دقیق بود فقط ای کاش پدرم قطعه ساز بود
  • مسعود IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    27 0
    احتراما باطلاع ایران خودرو میرساند زمانی که ده میلیون تومان را میگرفتند وباآن قطعات میخریدند دلار 1600تومان بود حالانیز نرخ سپرده رانیز برحسب دلارمحاسبه وتخفیف دهند فقط چرا به سود خودفکر میکنند وافزایش قیمت قطعات در حال حاضر را میبینند
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    43 0
    اين خودروهايي که شما توليد مي کنيد يک سوم قيمت قبليشون هم ارزش نداشتند. اين رو هم خودتون خوب مي دونيد. بيچاره مردمي که هيچ راهي ندارن و از روي اجبار بايد اين ماشين هاي بي کيفيت و خطرناک رو بخرن
  • آقای میم IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    5 0
    "تلاش اولیه ما این بوده است تا با افزایش بهره‌ وری در خطوط تولید و مدیریت اقتصادی فرآینده های مونتاژ نسبت به بهبود شاخص‌های تولید اقدام کرده و از رهگذر عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد؛ " برگرفته از کتاب "چگونه مشتریان خوب را در مورد افزایش قیمتهای 44 درصدی قانع کنیم"!!
  • بدون نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    11 0
    خلاصه ی جواب ایران خودرو: به ما ربطی نداره که شما پولت این همه مدت خوابیده. اصلا هم به ما ربطی نداره که تاخیر در تحویل هم به دلیل بد قولی ما بوذه. تاوان بد قولی و عدم مدیریت هم طبق رسم و استاندارد های ایران خودرو همیشه باید مشتری بده. خیلی هم حرف بزنین تحویل خودرو تون رو می ندازین نوبت های آخر که حساب کار دستتون بیاد
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    42 0
    آیا ماشینی که قرار است الآن تحویل بدهند، قطعاتش را امروز خریده اند که به قیمت روز حساب میکنند؟ آنها ماشین های ازقبل تولیدشده را درانبارهایشان نگاه داشتند تا به قیمت روز بفروشند.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    8 0
    آقایان مثلاً مدیرو مدبر! روزی که قرارداد خرید رانا را 15 میلیون اعلام کردید موظف بودید کلیه نوسانات قیمت ریالی و ارزی را محاسبه کرده آنگاه اعلام قیمت نمایید . از نظر من حقوقدان ، کلیه خریدارانی که ازفبل قرارداد خرید رانا را به مبلغ 15 ملیون تومان منعقد نموده اند قانوناً میتوانند از ایران خودرو بدلیل خلف وعده و نقض قرارداد به دادگاه شکایت نموده و کلیه هزینه های ضرر وزیان و دادرسی را هم مطالبه نمایند.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    17 0
    خودرویی که سومین خودرو ملی اعلام شده چرا نسبت به بقیه خودروها بیشترین افزایش را داشته است ؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    13 0
    یعنی 21تومن بخرین بعد تو بازار ممکنه بیاد پایین 16تومن بفروشین؟
  • برهان IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    25 0
    من روز ثبت نام ماشینمو به قیمت اون روز فروختم تارانای پانزده میلیونی بگیرم جواب این ضررمنو کی میده اخه چرا به مردم اهمیت نمیدین
  • مجتبی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 3
    به نظر من اون دسته ازمردم که این ماشین رو ثبت نام کردند با توجه به اینکه خیلی ضرر کردن ولی برن پولشونو پس بگیرن ! و این محصول رو نخرن ! اگه مردم با توجه به این افزایش قیمت غیر معقول و باورنکردنی این محصولات رو نخرن خیلی بهتره. اون موقع ببینم ایران خودرو میخواد چیکار کنه اگه محصولاتش فروش نره ! بهترین راهکار همینه.نخرید آقا نخرید.
    • رانا=15میلیون EU ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      8 0
      آقا مجتبی این کاری که می گید هدف ایرانخودرو هست.ایران خودرو از خداشه ما بریم پولمونو پس بگیریم تا بجای 20 درصد سود 10 میلیون 17 درصد سود بده و خودرو رو هم به قیمت حتی بالاتر از 215میلیون ریال در بازار آزاد بفروشد .اتفاقا باید وایسیم و خودرو خود را با قیمت 15 میلیون بگیریم.این کار فقط با اتحاد خریداران این خودرو محقق می شود و با استناد به حرف های قبلی مدیر ایرانخودرو و حرف های فعلی وزیر محترم.
  • شهاب IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    8 0
    دوست عزیزازلحاظ حقوقی این عمل ایرانخودرو(افزایش44%قیمت رانا)به بهانه افزایش قیمت قطعات ومواداولیه یک نوع کلاهبرداری واغفال وگمراه کردن ماشین می باشدچراکه اگرقبلاًمواداولیه وقطعات خودروراناتهیه نشده شرکت ایرانخودروحق اعلام قیمت خودرودررسانهارانداشتندولی اگرقطعات وموادولیه قبلاًبانرخ پایین تهیه شده امروزبه بهانه افزایش نرخ ارزودلارحق افزایش قیمت راندارند.درثانی عجب نرخ تورم به ارزش پول مردم تاثیرنگذاشته فقط موجب افزایش به نفع ایرانخودروشده بایدپول وسپرده 10میلیونی مردم هم بانرخ دلارامروز 44%افزایش آن به مردم پرداخت شود.
  • افتخار بزرگ EU ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    12 0
    عجب افتخار بزرگی .عجب خودروی مدرنی.206 صندوقدار رو چراغشو عوض کردن و آشغال ترین داشبوردو روش گذاشتن بعد قیمتشو از 15 میلیون هم که همون موقع هم نمی ارزیده کردن 21 میلیون و نیم بعد میان میگن افتخار بزرگ.البته واقعا هم افتخار بزرگیه که تونستن همچین خودرویی رو با اعلام 15 میلیون بودن آن فروختن و بعد 6 ماه اعلام کردن بیایید به جای 4 میلیون و خورده ای 7 میلیون بدیت تا بشه 21 میلیون و نیم.
  • الكي IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    11 0
    تمامي نرخها همين جوري شده اند از شير و ماست گرفته تا آهن و سيمان ، مگر ما در كشور خودمان سنگ آهن ، گاز نفت برق را به توليد كننده ها و كارخانه دارها به چه قيمتي ميدهيم كه آنها اين چنين بي رويه نرخهاي خود را افزايش داده اند.
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    8 0
    این توضیح فقط توجیه کردن الکیه. مگر نه اینکه مدیرعامل فعی با سه سال تأخیر این خودرو را روانه بازار کرد با این بهانه که اقتصادی شود؟ مگر نه اینکه ادعا کردند با داخلی سازی، این خودرو اقتصادی شده؟ حالا چرا برای این خودروی اقتصادی شده و داخلی، میزان و درصد افزایش قیمت از خودروهای خارجی که این میزان داخلی سازی هم ندارند (مثل ال نود و 206 اس دی) بیشتر است؟ به نظر می آید قیمت اولیه را پایین اعلام کردند که پول امثال ما را جذب کنند که مشکل مالیشان رفع شود. ما بودیم که ساده گول خوردیم و ضرر کردیم! به نظر میرسد چاره ای هم نداشته باشیم.
  • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    11 0
    كي ميگه قيمت رانا 44% افزايش يافته!؟ با يك حساب سرانگشتي معلوم ميشه كه ايرانخودرو رانا را 110% افزايش قيمت داده !!!چراكه وقتي 10.000.000اوليه را گرفته قطعات خودرو ارزون بوده و قطعا ايران خودرو قطعات را به قيمت خرداد ما خريداري نموده(اگر هم خريداري نكرده و پولش را صرف كارهاي ديگه نموده مقصر خودشه و مردم نبايد تاوانش را بدهند) الباقي قيمت خودرو 5.000.000بوده كه ايرانخودرو با كمال جسارت اين 5.000.000 را 110درصد افزايش داده !!!بفرماييد اينم محاسبه:10.500.000 =(110%×5.000.000) 5.000.000
  • امير GB ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    15 0
    آقا دلتون خوشه آآآآآآآآا اينجا ايران است، نه خارج. پس بايد ضرر شركت را خيلي مودبانه من مشتري بدهم، به مسئولان چه ربطي دارد كه من يه كارمند قراردادي هستم كه كل درآمد 3 سالم را دادم كه يه ماشين 15 ميليوني داشته باشم ولي حالا نه پولم ارزش داره نه ماشين دارم. راستي اگه ارز ارزان شده بود باز هم زير 15 ميليون به ما ماشين مي دادند؟؟؟؟؟ تازه سر كارم هم گفتند شركت ضرر داده به خاطر ارز پس بايد تعديل نيرو كنند. به قول شاعر همه چي آرومه من چقدر خوشبختم .
  • آرش پ IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    قیمت بالای ماشین به خاطر انحصاری شدن خودرو در ایران هست مردم فقط میتونن این ماشینهای با کیفیت پایین بخرن حق انتخاب وجود نداره اگر واردات خودرو آزاد بود وقتی پرادو قیمتش در اروپا 11 هزار دلار هست کی میاد ماشینهای بی کیفیت ساخت داخل بخره
  • بهنام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 1
    دوستان بنده هم یکی از ثبت نام کنندگان این خودرو هستم. دیروز که به ایران خودرو مراجعه کردم گفتن تازه 640000 تومان دیگه گرون شده. یعنی 22140000 تومان و این 640 تومان پول کارت طلایی 3 ستاره هست که زوری باید بگیری. بابا من کارت طلایی مسخره اینا رو نخوام باید چه غلطی کنم. خودم بیرون بیمه بدنه میکنم یا نمیکنم چرا باید پول چیزی که نمیخوای رو بدیم؟؟؟؟؟؟
  • irani IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 0
    سلام لطفا نظر ما را هم روی سایت بزارید چون سعی کردم جوری باشه که مشکل پخشی نداشته باشه اگر رو سایت نره انوقت تفکر ما نسبت به شما جور دیگری خواهد بود انشاالله شما طرفدار مردم و حرف حق خواهید بود
  • بهنام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    5 1
    نظر ما رو هم که اصلا نمی زنن. هر چی دلشون بخواد رو تائید میکنن. 21.500 هم نیست قیمت 22.140 هست و این 640 تومان مربوط به کارت طلایی میشه که زوری باید بدی پولش رو.
    • بدون نام EU ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
      4 0
      نه دیگه.جون خودت اینو دیگه تو دهنشون ننداز.این خودرو چون به اصطلاح نلی هست کارت طلایی با همون قیمت اعلام شده یعنی 21و نیم میلیون هست.
  • بهنام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    6 0
    نه دوست عزیز من این رو ننداختم. این حرف رو از معاونت برنامه ریزی فروش ایران خودرو دارم میگم. از خودم که نگفتم. و دلیل اینکه دعوتنامه ها هم صادر نمیشه همین کش مکش هست. در ضمن اتحویل های مهر ماه هم بر اساس 4 الویت میدن. یعنی همه رو با هم دعوتنامه صادر نمیکنن.
  • منوچهر شهبازی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    6 0
    امدیم درسال تولید ملی از صنعت ملی حمایت کنیم واندک سرمایه خود رادر اختیار ایران خودرو گزاشتیم تا صاحب خودر ورانا شویم ای کاش بجای حمایت از تولید ملی دلار وسیگار واجناس چینی میخریدیم تا صاحب ماشین بهت می شدیم
  • پریا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    8 0
    یعنی هیچکس به فکر مردم نیست که کلاه سرشون رفته.ما روی 15 تومان برنامه ریزی کرده بودیم.حالا چه خاکی بر سرمون بریزیم که انقدر قیمت رانا رفته بالا
  • ياسمن IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    3 0
    من 140 كرم طلا مببلغ 10 مليون فروختم كه خوىرو رانا را15 مليون تحويل بدهند حال كه بصورت نا عادلانه قيمت اضافه شده تكليف من با اين شركت جيست ترا به خدابجاي ماشين 100كرم طلا تحويلم نماييد
  • علی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 0
    وقتی رئیس سازمان حمایت (وزارت بازرگانی) نظرش این است ! فکر می کنید با این گرانی ها مبارزه خواهد شد ؟؟ یا دیگران ترسی از افزایش قیمت دارند؟ آن طور که رییس سازمان حمایت تشریح کرد: چند عامل اساسی در افزایش قیمت‌ها نقش دارند؛ در حالی که مواد اولیه بیش از هفت تا هشت هزار صنایع پایین دستی از بورس کالا تهیه می‌شود و در برخی موارد افزایش 100 درصدی قیمت کالاها در بورس کالا دیده می‌شود. افزایش 25 درصدی هزینه حمل‌ونقل و 18 درصدی دستمزد و نیز افزایش مالیات‌ها و مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیمه دیگرعوامل افزایش قیمت تمام شده کالاها است که به اعتقاد تقوی افزایش این شاخص‌ها قانونی بوده و بنابراین افزایش قیمت تمام شده ناشی از آن نیز قانونی و اجتناب‌ناپذیر است !! چهارشنبه 26 مهر 1391
  • میلاد IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 1
    ایا قیمت پارس کاهش می یابد یا نه> /
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    کاهش قیمت
  • محمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    2 0
    چراجلوي ثبت نام خودروگرفته شده اگه ماشين هست چرانميدن اگه قيمتها تثبت شده چراراه نميان آب دركوزه ماتشنه لبان ميگرديم
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 0
    زمانی که از ما 10 میلیون گرفتید دلار 1600 تومان بود. الان باید 10میلیون مارو با قیمت جدید دلار حساب کنید و خودرو مارو تحویل بدید.
  • sam IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    2 0
    آقا ترو خدا قیمت رو بیارید پایین مگه چه گناهی کردم اومدم ماشین بخرم به ماکه رسید شد .......خواهش من جوون اینه بزارید حداقل ماشین رو بتونیم بخریم خونه که فکرس هم به سکته میندازه....
  • وهاب EU ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام چرا ماشین به ما تحویل نمیدید ما از قبل ماه رمضون پول کا مل تحویل دادیم زود جواب بدید اگه مردید