کتاب «دختری با روسری آبی» نوشته فریبا طالش‌پور با موضوع مرور زندگی شهیده نسرین افضل از سوی نشر فاتحان منتشر شد.<BR>

مهر گزارش داد: کتاب «دختری با روسری آبی» شامل خاطرات شهیده نسرین افضل است که به کوشش فریبا طالش‌پور و با سرپرستی رحیم مخدومی از سوی نشر فاتحان منتشر شده است. طالش‌پور در این کتاب در قالب مصاحبه و بیان خاطرات برخی از آشنایان و دوستان شهیده افضل سعی در به تصویرکشیدن نمایی از زندگی وی از دوران نوجوانی تا زمان شهادت وی داشته است.

نویسنده در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: «نسرین در حرکتش و در زندگی‌اش منتظر تایید دیگران نیست و ذم سایرین کمترین اثری در مشی و منش وی ندارد. جایی که تشخیص دهد لازم است دوره تکنسین برق‌کشی ساختمان را ببیند این کار را انجام می‌دهد، گواهینامه رانندگی را زمانی اخذ می‌کند که کمتر بانویی به این کار همت گمارده، در مسابقات ورزشی مدرسه‌شان افتخارآفرین است. همراه دوستانش به مناطق عشایرنشین فارس می‌رود و به تعلیم زنان و دختران می‌پردازد و... با آغاز جنگ تحمیلی عراق به ایران اسلامی مانند دیگر مشتاقان به هر در می‌زند تا راهی مناطق جنگی شود و خدمتی نماید. تقدیر پروردگار او را همراه 11 تن از دختران پیرازی راهی مهاباد می‌کند و در نهایت مهاباد نقطه عروج نسرین می‌شود.»

این کتاب در 11 فصل تدوین شده و در آن نیره تاشک دوست هم مدرسه‌ای شهیده افضل، فرزانه پوست فروش دوست دوره جهاد وی، فاطمه فخارزاده دوست دوران جبهه، زهره هاشمی‌نور دوست شهیده افضل و عبدالله حاج مطلبی همسر شهیده افضل به روایت خاطراتی از وی پرداخته‌اند.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«نسرین آهی کشید و خطاب به خانم فخارزاده که کنارش بود، گفت: تو بگو، خدا رو خوش میاد این رزمنده‌ها ظل آفتاب، توی جاده‌ها زیر بارون خطر، با گلوی خشک و گشنه، نگهبانی بدون و اون وقت ما جعبه سیب آبدار ببریم خونه؟ بیا اینا رو میون این بچه‌ها قسمت کنیم.از پیشنهادش همه استقبال کردیم. جعبه سیب‌ها رو شستیم و توی ماشین گذاشتیم. توی مسیر جاده ارومیه به مهاباد، میون رزمنده‌های بسیجی، ارتشی و سپاهی قسمت کردیم. یادمه با ماشین رد می‌شدیم و نسرین سیب‌ها رو یکی یکی دست اینا می‌داد و می‌گفت: خدا قوت برادر...»

 

کتاب «دختری با روسری آبی» را نشر فاتحان با شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 6 هزار تومان منتشر کرده است.

 

همچنین به گزارش ایسنا، کتابی درباره‌ زندگی رابرت دنیرو منتشر شد. کتاب «رابرت دنیرو؛ زندگی‌نامه، فیلم‌شناسی و آلبوم عکس» اثر جان پارکر ترجمه‌ مجید نوریان از سوی نشر چکاوک و پگاه منتشر شده است.

در این کتاب، نویسنده گزارشی از زندگی و فعالیت هنری رابرت دنیرو به دست می‌دهد و از عکس‌ها و مستنداتی برای آشنایی بیش‌تر مخاطب بهره می‌برد.

رابرت دنیرو اولین‌بار در سال 1963 در سن 20 سالگی با فیلم «جشن عروسی» به کارگردانی «برایان دی پالما» وارد دنیای سینما شد. «دنیرو» اولین بازیگر سینما نام گرفت که با فیلمی که اکثرا دیالوگ‌های غیرانگلیسی داشت، موفق به کسب اسکار شد.

دنیرو جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «گاو خشمگین» و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای قسمت دوم «پدرخوانده» دریافت کرده است. چهار نامزدی دریافت اسکار نیز در کارنامه او دیده می‌شود. این بازیگر به‌خاطر تعهدی که به نقش‌هایش داشته، در فیلم‌ها به هر مشقتی تن داده است. برای فیلم «گاو خشمگین» 27 کیلو به وزن خود اضافه کرد، در «پدرخوانده 2» سه ماه در منطقه جنایت‌آمیز سیسیل ایتالیا زندگی کرد و برای «نیویورک، نیویورک» نواختن ساکسیفون را به‌سختی آموخت.

 

ساکنان تهران برای تهیه این دوکتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =