آیت الله سید هاشم بوشهری در حاشیه بازدید از نمایشگاه «صریر روحانی» از جذب طلاب هنرمند در انجمن خوشنویسان دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در قم آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خصوص ارزیابی خود از برپایی این نمایشگاه «صریر روحانی»، اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه و در معرض دید قرار دادن آثار هنری طلاب هنرمند و خوشنویس، حرکتی مبارک و ارزشمند است.

مدیر حوزه های علمیه در پاسخ به این سؤال که چه مشوق هایی برای طلاب و روحانیون هنرمند در نظر گرفته شده است، گفت: دوستان مان در دفتر تبلیغات اسلامی، انجمنی به نام انجمن خوشنویسان دارند که طبعا با اطلاع رسانی خوبی که انجام می دهند، مشوق هایی را هم اعلام و طلابی را در این خصوص جذب می کنند؛ اساتیدی هم که در این انجمن ها حضور دارند، نقش خود را در گسترش این فرهنگ به خوبی دنبال می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که لازم است حوزویان جامعیت داشته باشند؛ یعنی همان گونه که در فقه، اصول، کلام، تفسیر و ... می درخشند، در عرصه هنر نیز بدرخشند، چون هنر یک زبان مشترک بین المللی است؛ بنابر این اگر این فرهنگ هم در حوزه احیا و روی آن سرمایه گذاری شود، قابل ارائه به تمام جهانیان خواهد بود.

وی با بیان این که خطاطی در جهت تبیین معارف دینی، کاری بسیار زیبا و قابل توجه است، تأکید کرد: ارائه احکام اسلامی، دستورات دینی و ...، با خط زیبا، تأثیر گذاری بیشتری بر روح و روان آدمی دارد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه اهتمام ویژه ای به احیا وگسترش هنرهای دینی، مثل شعر، خط و ... دارد، چرا که این هنرها، از هنرهای اصیل اسلامی ماست؛ برای مثال شعرای ما مثل آقا شیخ محمد حسین اصفهانی، معروف به کمپانی که از شعرای چیره دست بود، یا در بین شعرای عرب و افرادی که واقعا اثر گذار بودند، گاهی با بیان یک بیت شعر، فرهنگ صحیح را به جامعه معرفی می کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: گاهی یک سخنران، یک ساعت تمام سخنرانی می کند، اما یک شاعر با یک بیت شعر، همان تأثیر یک ساعت سخنرانی و چه بسا تأثیر بیشتری می گذارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امروز کتابخانه های ارزشمند حوزوی، از جمله در کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) نسخه های خطی و مکتوب دینی بی نظیری وجود دارد که یکی از دلایل بی نظیر بودنشان این است که علاوه بر محتوا ، نوشته های خطی گران سنگی است که عملا این محتوا را در دل خود ضبط کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان یادآور شد: ما هم به سهم خود، به عنوان مسئولین حوزه، هر قدمی که بتوانیم در این زمینه برداریم تا طلاب و روحانیون را به کار هنری تشویق و این مهم را در حوزه نهادینه کنیم، دریغ نخواهیم ورزید.

/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =