مهر نوشت:

دبیرکل سازمان ملل متحد طی بیانیه ای از جهان خواست تا به منظور اشاعه تفاهم میان ادیان، جوامع و کشورها فعالیت کرده و با هرگونه خشونتی مبارزه کنند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت که دیروز 2 اکتبر (11 مهرماه) بود، از جهان خواست تا تلاش های بسیاری به منظور اشاعه تفاهم میان ادیان، جوامع و کشورها انجام دهند.

وی با بیان اینکه منع خشونت یکی از اولویت های اصلی در برنامه های کاری سازمان ملل متحد به شمار می رود، گفت: این سازمان در این امر کوتاهی نمی کند و سعی در ایجاد آرامش و از بین بردن بحران ها با اشاعه فرهنگ مبارزه با خشونت و صلح خواهد کرد.

بان کی مون با بیان ارزش های تسامح تصریح کرد: کشتارها خسارت های بسیاری در پی دارد که از افغانستاان آغاز و اینک در سوریه ادامه دارد. اشکال تبعیض گسترده و کشنده است و آفت های ترور، تجارت انسان، هتک حقوق بشر، خشونت علیه زنان و میلیون ها بشر، اعتیاد و ... بسیار گسترده در جهان وجود دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه یاد آور شد: در این میان مدرسان، رهبران دینی و فعالان اجتماعی نقش مهمی را بازی می کنند. آنها باید ارزش های اجتماعی و دینی بدون خشونت را پایه و اساس قرار دهند و از تمام توانایی خود برای مبارزه با خشونت و ایجاد صلح بهره مند شوند.

/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =