سخنگوی قوه قضاییه در سی و ششمین نشست خبری خود به خروج گروهک منافقین از لیست گروه های تروریستی آمریکا، حکم متهمان بیمه و نقل قولی درباره توصیه برای نیامدن مهدی هاشمی، توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مورد شکایت سعید مرتضوی از گروهی از نمایندگان مجلس و رسانه ها توضیحی نداد اما گفت: پرونده مرتضوی در حال پیگیری است و پرونده به دادگاه می رود اما نمی دانم چه زمانی و احتمالا به زودی می رود.

دادستان کل کشور  در مورد نقل قولی از آیت الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر اصرار رئیس قوه قوه قضائیه و دادستان کل برای نیامدن مهدی هاشمی گفت: ما نمی توانیم افراد مجرم را از بیرون ممنوع الورود کنیم. البته چندین بار از سوی پدر ایشان اعلام شد که مهدی هاشمی بر می گردد. پدر مهدی هاشمی چندین بار از من سوال کردند و من گفتم بهتر است بیاید تا پرونده رسیدگی شود و استخوان لای زخم نماند. دو نفر دیگر از اعضای خانواده ایشان هم با من ملاقات داشتند و من گفتم بهتر است به تمامی شایعات پایان دهیم. یک بار هم به پدر ایشان گفتم از نظر حقوقی بیاید خوب است و بار دوم که از من در زمان دیگری سوال شد باز هم گفتم از نظر حقوقی بیاید بهتر است اما از نظر شخصی می گویم الان اگر نیاید بهتر است و بار سوم گفتم بیاید.


قدرت خرید مردم کم شده است
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالاتی در خصوص افزایش ارز و بازار خرید و فروش ارز گفت: دولت و مجلس به دنبال این قضیه هستند و راه حلهایی را در دستور کار خود قرار داده اند. امیدواریم توفیقات آن زودتر حاصل شود. قدرت خرید اقشار جامعه کم شده و این را قبول دارم و امیدوارم این مشکلات حل شود و مسئولان بیایند و مشکلات را به مردم بگویند تا بار روانی کم شود. به سیستمهای اطلاعاتی هم گفته شده تا اگر افرادی در حال اخلال هستند به سرعت شناسایی و دستگیر شوند. پرونده هایی هم تا الان به دستگاه قضا ارائه شده در حل این افزایش بازار نیست.

 

حکم متهمان بیمه

دادستان کل کشور گفت: متهم ردیف اول پرونده بیمه به حبس ابد و جریمه 10 میلیارد تومانی محکوم شد. ومحکومین پرونده بیمه به حبس ابد، 25 تا 23 سال زندان و جزای نقدی از 10 میلیارد تومان به پایین محکوم شده اند. 
اژه ای گفت: یکی از متهمان به حبس ابد، پنج سال و دوسال حبس برای سه جرم متفاوت همراه با 101 میلیارد تومان جریمه نقدی و رد مال 28 میلیارد تومان محکوم شده است.

 

پایان مهلت اعتراض متهمان پرونده فساد بانکی

دادستان کل کشور سپس به پایان یافتن مهلت اعتراض متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ اشاره کرد و گفت: براساس آخرین اصلاحیه صورت گرفته 10 مهر آخرین فرصت اعتراض متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ به حکم مجازاتشان بود. به همین خاطر تا پایان وقت اداری امروز شعبه اعتراض متهمان را دریافت می کند و از فردا اقدامات برای ارسال پرونده به دیوان عالی کشور صورت می گیرد. در تلاش هستیم تا پایان این هفته پرونده فساد بانکی بزرگ به دیوان عالی کشور فرستاده شود.
در پرونده فساد بانکی بزرگ 4 متهم ردیف اول به اعدام و دو متهم دریف پنجم و ششم به حبس ابد محکوم شده اند.
 

اقدام زشت آمریکا
وی با بیان اینکه مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها را با توجه به ظلم و ستم‌هایی که نسبت به آنها انجام داده بود می‌شناختند و از حمایت آمریکا از تروریست‌ها آگاه بودند افزود: کشوری که با ادعای مبارزه با تروریسم افغانستان را اشغال کرد امروز دیگر دستش برای سایر کشورها هم رو شده و همه فهمیدند که آمریکا در ادعاهایش صادق نیست و فقط براساس منافعش اقدام می‌کند.
سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این اقدام زشت آمریکا براساس مقررات بین‌المللی از جمله قطعنامه 1373، 1368 و 1229 شورای امنیت قابل تغییر است زیرا در این قطعنامه‌ها تأکید شده کسانی که به هر نحوی از تروریست‌ها حمایت کنند قابل تعقیب هستند.
دادستان کل کشور تأکید کرد: مردم ما هم که قربانی این تروریست‌ها هستند می‌توانند هم علیه منافقین و هم علیه دولت آمریکا اعلام جرم کرده و مطالبات خود را پیگیری کنند.
وی گفت: وزارت امور خارجه، ستاد حقوق بشر و امور بین‌الملل قوه قضاییه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

تمدید حکم سخنگو

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سپس از تمدید حکم سخنگویی خود برای قوه قضائیه در مدت دو سال آینده خبر داد و اظهار داشت: دومین سال سخنگویی بنده در قوه قضائیه پایان یافت و درحالی که دوست داشتم این وظیفه به فرد دیگری محول شود همچنان این سمت به نام من ماند و دو سال دیگر تمدید شد.

وی با اشاره به عملکرد دوساله گذشته سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: طی دو سال گذشته 6 هزار خبر از استان‌ها گرفتیم که به ضمیمه اخبار تهران به 7 هزار خبر رسید. در این مدت نیز خبرنگاران 751 سئوال داشتند که به آنها پاسخ داده شد.
47232 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین PL ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    81 6
    حتی منتقدترین ایرانیان نسبت به کل وضع مملکت،سر سوزنی گروهک منافقین راقبول ندارندپس جناب محسنی اژه ای: آمریکاچه این خائنین رابلک لیست کند(که تاکنون کرده بود)منتی برایرانی جماعت نبود وحالاهم که ازبلک لیست خارج شده برای مامهم نیست،ما33ساله داریم میگیم مرگ بر آمریکا حالاازهمین آمریکاچه انتظاری بایدداشت؟