فارس نوشت:

محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه که در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس سخن می گفت با انتقاد از اظهارات منسوب به رئیس جمهور درباره مذاکره و رابطه با امریکا اظهار امیدواری کرد که این مطالب از سوی رئیس جمهور صادر نشده باشد و ساخته و پرداخته رسانه‌ها و محافل سیاسی باشد.
وي طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان را نوعی کج سلیقگی سیاسی دانست که می‌تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.
وی موضوع مذاکره و رابطه با امریکا را نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی دانست که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری کند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت درباره آن سخن گفته‌اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است.
ذوالقدر گفت: امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ قلمداد کردند، و هیچ کس به شیطان نزدیک نمی‌شود و با او مذاکره نمی‌کند، مقام معظم رهبری نیز به کرات و در مناسبت‌های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته‌اند و آن‌را متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته‌اند و بارها فرموده‌اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد.
معاون راهبردی قوه قضاییه طرح بحث مذاکره و رابطه با امریکا را که در شرایط فعلی جهان که اقدام امریکائی‌ها در انتشار فیلم موهن علیه رسول گرامی اسلام، خود به یک جنبش جهانی علیه استکبار تبدیل شده است و همه مسلمانان انگشت اتهام را به سوی امریکا نشانه رفته‌اند و روزانه شاهد تظاهرات مردمی در اقصی نقاط دنیا علیه امریکا و سیاست های استکباری آن کشور هستیم و حمله به سفارتخانه ها و کنسولگری‌های امریکا و به آتش کشیدن پرچم آمریکا امری عادی شده است، برای جمهوری اسلامی ایران که کانون مبارزه ضد استکباری و ضد آمریکائی بوده و هست، به معنای مشروعیت بخشی به امریکا و خالی کردن پشت ملت‌های مسلمان و به‌پا خواسته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران و ملت انقلابی ایران را الهام بخش و پشتیبان خود می‌دانند.
وی با اشاره به اظهارات وقیحانه رئیس جمهور امریکا در سازمان ملل علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را ادامه همان مواضع استکباری آمریکا دانست و گفت: انتظار بود هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قبال آن واکنش نشان می‌دادند و جلسه را ترک می‌کردند. در قبال چنین اظهاراتی هر سخنی که بوی نرمش و سازش از آن استشمام شود به ضعف و عقب نشینی تعبیر می‌شود که این معنی در قاموس ملت سلحشور ایران جایی ندارد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    25 0
    پس چرا باید رئیس جمهور رو فرستاد تو اونجا سخنرانی کنه؟
  • بدون نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    11 4
    به نظر من بار همه مسئولیت را به دوش یک فرد گذاردن برای آن فرد هم خوب نیست بهتر در اینگونه موارد گروهی تصمیم گیری شود چرا که اینگونه ، دشمنان به خواسته خود نخواهند رسید وکشور هم آسیب نمی بیند
  • دانشجو US ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    20 9
    ما که مخالف رابطه با آمریکا هستیم ولی کاش میشد با روسیه که درتاریخ این مملکت علی الخصوص 8سال جنگ تحمیلی که کنا رصدام جنایتکار جوانان مارو به خاک وخون کشیدند هم رابطه مون رو قطع میکردیم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    29 3
    اتفاقا" این اظهارات درست به موقع بود.در زمانی که فاصله آمریکا با اسرائیل در حال زیاد شدن است موضع ما باید مسالمت آمیز باشد تا این شکاف دوباره به نزدیکی تبدیل نشود.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    1 29
    این فلسفه حکومت هست که همه قدرت فرماندهی را به یک شخص بدهند و آن شخص آنقدر مشاور دارد که بهترین تصمیم را بگیرد. با آدم زیاد کردن یعنی کیلویی نمیشه تصمیم بهتری گرفت. قطعا شخصی که در راس حکومت قرار می گیرد جایی را میبیند که افراد عادی از مشاهده اش عاجزند. چون در بالاترین جایگاه قرار ندارند
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    18 1
    با احترام به آقای ذوالقدر ولی بالاخره سیاست خارجی نظام زیر نظر رئیس جمهور است و ایشان مسئول توسعه سیاسی کشور هستند. چرا شما با این تیترها خوراک تبلیغاتی مخالفان را فراهم می کنید.