حجت‌الاسلام منتظری دو انتقاد به مواضع رئیس​جمهور در نیویورک وارد کرد.

ريیس دیوان عدالت اداری، گفت: در نظامی که مردم تا این اندازه برای تحقق استقلال و آزادی آن ایثار کرده‌اند، کسی نباید از اصول و مسایلی که جزء مسلمات آن است، کوتاه بیاید.
حجت‌الاسلام منتظری در جلسه هیات عمومی ديوان عدالت اداري اظهار كرد: کسی که در لباس ريیس جمهور نظام اسلامی سخنی می‌گوید، باید بسیار مراقب باشد؛ چرا که او نماینده نظامی است که امام راحل، بنیانگذار و رهبری معظم انقلاب، هدایت‌کننده و سکان‌دار آن است.
وی با انتقاد نسبت به ديدگاه رييس‌جمهور درباره گفت‌وگو با آمریکا خاطرنشان كرد: اولا به موجب قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام به عهده رهبری است و ایشان در تعیین این سیاست‌ها آنجایی که لازم باشد از مردم در قالب مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام یا مشاورانشان مشورت می‌گیرند. رهبری معظم انقلاب با استدلال‌های قوی و منطقی همانند سلف صالحش امام بزرگوار که در مقابل آمریکا خروشیدند، در این ارتباط مسایل را به طور روشن تبیین فرموده‌اند.
گزيده سخنان ريیس دیوان عدالت اداری را به نقل از ايسنا بخوانيد:
·         آمریکايی‌ها نیز نیز شاید می‌دانند بحث گفت‌وگو با امریکا از اختیارات ريیس جمهور نیست و او به موجب قانون اساسی نمی‌تواند چنین سیاستی را تعیین کند.
·         چگونه است، ريیس‌جمهور آمریکا در مجمعی که بسیاری از کشورهای اسلامی نیز در آن حضور داشته و عضو آن مجمع هستند، راضی نمی‌شود، جمله‌ای دال بر محکومیت این اقدام بیان کند و در عین حال طلبکارانه می‌گوید کشورهای اسلامی باید جلو حرکت‌های ضدآمریکایی را بگیرند؟ آیا حق نبود که رييس جمهور آمریکا در محکومیت این اقدام نیز سخنی می‌گفت و توهین به مقدسات به یک میلیارد و نیم مسلمان را محکوم می‌کرد؟ آیا نگفتن این جمله دلالت نمی‌کند بر این‌که حداقل آمریکا راضی به این عمل و بسترساز آن بوده است؟ آیا در ادامه این کشور نمی‌توانست این فیلم موهن را از شبکه اینترنت بردارد؟ حال آن‌که همچنان با کمال وقاحت و بی‌شرمی می‌گویند که این مغایر با آزادی بیان است! همه عالم می‌دانند که این حرف‌ها دروغ و برخواسته از حقد و کینه‌ای است که آنها نسبت به اسلام و مسلمانان دارند.
·         هجوم به سفارتخانه‌های آمریکا، آتش زدن پرچم آن کشور و زیر پا قرار دادن آن توسط توده مسلمانان نشانه دشمن‌شناسی آنان است. متاسفانه در حالی که آنان می‌ دانند که محور این دشمنی آمریکاست، ريیس جمهور ما می‌گوید که من اعتقاد ندارم دولت آمریکا پشت این حرکت زشت و توهین‌آمیز بوده است.
·         امیدوارم خداوند به ما بصیرتی عنایت فرماید که اینها را درک کنیم و حتی اگر سیاست و مصلحت اقتضا می‌کند سخنی بگوییم، مراقب باشیم که این سخن برای عده‌ای از مسلمانان دردآور نباشد.
·          امام صادق(ع) فرمودند، «کسی که عامل ظلم است و کسانی که به او در ستمش کمک می‌کنند و همچنین کسانی که راضی به آن هستند، همه آنها در این ظلم سهیم و شریکند».
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    7 40
    زده تو خال
  • بدون نام CH ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    102 3
    آقای منتظری شما به فکر اجرا نشدن حکمتان در خصوص مرتضوی .... باشید لطفا...!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    91 6
    اتفاقا رئيس جمهور آمريكا اين اقدام رو محكوم كرد و گفت كه توهين به اسلام توهين به آمريكا هم بوده است چون ما معتقد به آزادي اديان هستيم.
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      63 3
      دقیقا.... منتها دوستان میخوان اوباما با دیدگانی خون بار و صدای لرزان بیاد پشت تریبون و بگه مارو ببخشین ما اشتباه کردیم... حالا دوستان بشینن تا بیاد بگه...
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    29 3
    بابا انصاف داشته باشيد، اون كه چند بار محكوم كرد.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    0 0
    قربان دهنتان ای رئیس دیوان عدالت اداری ای یاور رهبری جانم فدایت