انتخاب نوشت:

جمعی از نیروهای اصلاح طلب و خانواده های شهدای مازندران با رئیس جمهور سابق ایران دیدار کردند.
گزیده سخنان خاتمی از این قرار است:
·         یکی از خوشوقتی های من در انتخابات 76 این بود که جناب آقای ناطق نوری که مازندرانی هم هستند، رقیب یا بهتر بگویم رفیقم بود.
·         انقلاب ما اسلامی بود؛ اسلامی که از مسیر اهل بیت می گذرد. آن چه شیعه راستین را در تاریخ پرآوازه می کند دو چیز است؛ عقلانیت و عدالت.  روش ائمه ما روشی بوده است که مردم باید بخواهند تا حتی فرد شایسته مورد تائید خدا که منصوب هم هست، حکومت کند. و می بینیم که ائمه ما در مقطعی حساس که بنی امیه در حال زوال بودند و می توانستند عده و عُّده جمع کنند و حکومت ظاهری را بگیرند، اما این کار را نکردند؛ زیرا مردم خودشان باید بخواهند و تا زمانی که آنها رشد نکنند و به میدان نیایند حکومت حق برقرار نمی شود. به اعتقاد ما شیعیان حکومت مطلوب حکومتی است که «معصوم» در راس آن باشد. و معصوم هم می گوید اگر مردم رضایت بدهند و بخواهند حکومت می کند.
·         امام علی(ع) می گویند که اگر مردم نخواهند روی کار نمی آیم. امام خمینی(ره) هم در پیام مربوط به اصلاح قانون اساسی در این زمینه صراحت دارند و می گویند «از آنجا که مجتهدی که رهبر می شود و مورد انتخاب خبرگان ملت است و خبرگان منتخب ملت هستند، او بالضروره مورد قبول مردم و رأی او نافذ است.
·         عدالت در نظر اسلام و امام علی بسیار وسیع تر از عدالت اقتصادی است. البته عدالت اقتصادی مهم است، ولی همه چیز نیست. بخصوص اگر این طور تلقی شود که عدالت عبارت است از توزیع سرمایه های ملی و سرمایه بین نسلی به صورت یک بار مصرف میان جامعه.  حفظ کرامت انسان از مصادیق بزرگ عدالت است. دفاع از آزادی و رای او عین عدالت است.
·         جمهوری اسلامی هم متعلق به همه مذاهب و اقوام و گروه ها است و خوشبختانه انقلاب ما منشاء تأسیس جمهوری اسلامی شد. یعنی اسلام در این انقلاب با جمهوری و جمهوریت سازگار است . یکی از وظایف عمده ما هم اثبات و دفاع از این مطلب است. تعبیر یکی از دوستان درست است که نباید بگوییم حرکتهای حکومت عین نظام و انقلاب است تا اگر بچه ما رفتار بنده رئیس جمهوری را ببینید بگوید اسلام همین است. و برای رفع این سوء تفاهم باید نقد نظام و حکومت آزاد باشد. و در این برهه حساس این که طرفداران و مدافعان واقعی جمهوری و اسلام سازگار با آن باید با مردم تماس داشته باشند و مدام این را توضیح دهید.
·         می خواهیم در صحنه حضور داشته باشیم و از اسلام و انقلاب و حقوق و حرمت مردم دفاع کنیم و از روشهای موجود انتقاد کنیم؛ اگر راه فعلی درست است چرا جلو مخالفان و منتقدان گرفته می شود.
·         حذف اصلاح طلبان و همه منتقدانی که عملاً پای بند قانون اساسی هستند، زمینه دادن به کسانی است که می خواهند اصل انقلاب و جمهوری اسلامی نباشد. در چنین شرایطی جریان هایی بخصوص برای نسل جوان محور و مطلوب می شوند که نه درد اسلام دارند و نه درد ایران.
·         ممکن است خود ما هم در گذشته اشتباهاتی کرده باشیم، اما بالاخره اگر می خواهیم انتخابات پرشور باشد باید فضا باز شود و این امر باید تضمین شود. ما می گوییم قانون اساسی به طور کامل و جامع مبنا باشد. قانون اساسی اصل ولایت فقیه دارد، فصل حقوق ملت هم دارد. ما می گوییم نظارت در انتخابات که در قانون اساسی آمده است، آری، اما قیمومیت نه! نباید به نام نظارت بر مردم قیمومیت شود. 
·         البته می توان از همین قانون اساسی هم انتقاد کرد، ولی براندازی نکرد. ولی امروز اگر کسی انتقاد داشت و بیان کرد می گویند این فرد التزام به اسلام و قانون اساسی ندارد و لذا ردصلاحیت می شود! مگر ساده است که ما اینگونه حکم کنیم؟ کسی که به قانون اساسی در عمل پای بند است باید از تمام حقوق شهروندی برخوردار باشد. مگر امام نگفت حتی مارکسیستها به شرط عدم توطئه آزادند. اتفاقا اگر فضا باز شود و هرچه به این سو برویم، هم انقلاب محفوظ می ماند، هم بدبینی ها کم می شود، هم عقلانیت. خدا را شکر می کنم که با وجود همه مشکلات و تنگناها، تفکر اصلاح طلبی جایگاه خوبی را در جامعه دارد.  البته من هم معتقدم که افت پیدا کرده است و در دو، سه سال اخیر بعضی از جوانان از اصلاح طلبان ناامید شده اند و می​گویند چه چیزی اصلاح شود؟ ما هم میگوییم راهی جز اصلاح طلبی نداریم و براندازی را نمی خواهیم و با کسانی هم که آن را می خواهند رابطه نداریم. تازه اگر خدای ناخواسته اوضاع به هم بخورد وضع همه بدتر خواهد شد. باید همین چارچوب حفظ شود اما نباید دایره نظام را تنگ کرد تا افراد بیشتری خود را درون آن حس کنند و از منابع کشور هم استفاده بهتری شود. 
·         درست است که ما نباید در برابر مطامع بیگانه تسلیم شویم، اما دامن زدن به دشمنی و هزینه گذاشتن روی دوش مردم که کار عاقلانه ای نیست. اینکه شعار عدالت بدهیم اما مردم روز به روز فقیرتر شوند صحیح نیست.
 
/2729
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    این ره که تو رفته ای به ترکستان است
  • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    یک اقدام مثبت را که برای مردم انجام داده ای رو بگو
    • بدون نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      با نفت 9دلار ،حداقل وضع مردم از الان خیلی بهتربود
    • بدون نام IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      تشکیل صندوق ارزی.انتخاب ریس دانشکده توسط گروه ها. ریشه یابی قتل های زنجیره ای. کنترل نقدینگی. قهر نکردن با رهبری. خانه نشین نشدن....
  • ایران دوست US ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    1.بله نباید در برابر مطامع بیگانه تسلیم شویم، همانطورکه شما درتسلیحات هسته ای را بازنگه داشتیدودوسال عقب نیفتادیم(راستی از روحانی چه خبر)بخشودگی و واگذاری دریای خزر نیز از یادمان نرفته است و........ 2.آری می خواهید در صحنه حضور داشته باشید و از اسلام و انقلاب دفاع کنید البته بادست دادن به زنان و کراوات زدن وبغل کردن دختران و... 3.امام گفت حتی مارکسیستها به شرط عدم توطئه آزادند،اما امام نفرمود به شرط فتنه هم آزاد باشند. 4.آری شاید نظرایشان این باشد که حتی اگر مردم خلافت را که حق الهی امیرالمومنین بود را به دیگری دادند درست باشدو...
    • جواد از اورمیه US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      90 9
      عزیزم خودت بهتر میدونی 100بار هم همین روحانی گفته که سیاست خارجی وتصمیماتی از این دست اصلا در دست نهاد ریاست جمهوری نیست ! پس سعی کن از یه طریق دیگر بهانه گیری کنی نه؟!!! مثل این است که احمدی نزاد خودش رو بکشه بگه الا وبلا رابطه با آمریکا بدون اجازه از باا میشه نه میشه آخه!؟
    • بهرام آریایی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      7 4
      آقا یا خانم ایران دوست!!! تو که اینقدر درد انقلابو داری ، امریکا چیکار میکنی ؟ !!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    براندازی نمیخواهید چون قدرت اش را ندارید !!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محمد حسن IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      17 63
      موافقم هزار هزار
  • بدون نام EU ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    خاتمی ! جون هرکی دوست داری دیگه نیا.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    93 10
    حرف عاقلانه ای است
  • بدون نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    81 4
    « نباید بگوییم حرکتهای حکومت عین نظام و انقلاب است تا اگر بچه ما رفتار بنده رئیس جمهوری را ببینید بگوید اسلام همین است. » جالب و مهم
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    از اولش هم خاتمی معلم انشا بود. هیچ اصلاحی را هم نکرد و گذاشت رفت. الان که قدرتی ندارد چکار تواند کرد.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    واقعا شانس اوردیم رقیبش ناطق بود و بعد از شکست بهش تبریک گفت ... اگه رقیبش موسوی بود، سال 76 فتنه به وجود میومد
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    4 سال پیش که تائید صلاحیت هم شدید، مردم نخواستنتون ولی شما گفتید تقلب و آشوب کردید حالا امسال هم انتخاب نشید میگید تقلب ... واقعا منطقیه حرفاتون!؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    13 82
    حرفات درست سید ولی به شرطی که حرف مردم قبول کنید!!!
  • بدون نام EU ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    103 7
    سلام سید مابه اشتباهمون درتندروی پی بردیم وفهمیدیم اون چیزی که ایران وانسان رانجات میده صبر ومداراست
  • مكس JP ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    110 6
    يه روزه خوب مياد...........................
  • بدون نام FR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    127 6
    دوره سید بی اشکال نبود اما هم اقتصاد خوب بود هم هیچگاه معاون اولش را مخالف رهبر انتخاب نکرد هم انقدر انقلاب ظربه نخورد
  • ata IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    83 5
    به نظرم اصلاحات باید یک سیستم نظام مند ایجاد کند و عضو گیری کند تا بطور دقیق معلوم شود چه تعداد اصلاح طلب در ایران هست . باید میتینگ بگذارد و اعضای خود را از اهدافی که سران دارد اگاه کند . حیفه که اصلاحات از بین برود.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    نظر آقای خاتمی درباره موارد زیر چیست؟ 1)جورج سورس؟ 2)ملاقتهای پنهانی و دریافت کمکهای مالی از سران عرب و اروپا ؟ 3)بهره گیری از فرمولهای جین شارپ و مایکل لدین و تیموتی گارتن اش و ریچارد رورتی برای براندازی ؟ . . .
    • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      67 9
      جناب مسلمان این اتهامها هیچگاه اثبات نشد ایمانتو به خاطر دنیای عده ای نفروش
    • شهاب IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      45 4
      هیچ وقت بدون مدرک و از روی حرفههای دیگران و بدون منطق حرف نزن!!!
  • رامین IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    سید دوست داشتنی صداقت داری ای کاش یه کم بیشتر شجاعت داشتی
  • کوروش IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    جناب آقای خاتمی کمی از سوابق مبارزاتی خویش در مقابله با رژیم نحوس پهلوی بگویید
  • reza EU ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    119 7
    اینکه شعار عدالت بدهیم اما مردم روز به روز فقیرتر شوند صحیح نیست.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    10 63
    آقای خاتمی یاس نخون تورو خدا که فایده نداره
  • بدون نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    79 10
    براندازی هزینه زیادی دارد و سرنوشت آن مشخص نیست. ما هم اصلاحات می خواهیم.
  • کورش بزرگ IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    علی (ع) انچه انتظار کشیدنی است عاقبت دست یافتنی است تصمیم من برای انتخابات اینده تصمیم خاتمی است. زنده باد سید ازاده
  • بدون نام NL ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    89 4
    از اصلاحات خسته شدن به معنای اصولگرا شدن نیست. به معنی دورتر شدن از اصولگراهاست
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    من واقعا یک سوالی دارم که دوست دارم از اصلاحات بپرسم.لطفا با احساسات و اینکه به ایشون دلبستگی دارید جوابم رو ندید. من اصلا دنبال تخریب ایشون و اصلاحات هم نیستم و فقط سوالی دارم که دوست دارم جوابش رو بگیرم تا موضوع کمی برام روشن بشه. سوال من اینه که چرا آقای خاتمی و کلا اصلاحات که به این خوبی و زیبایی از نظام سخن می گویند،در سال 88 که نظام در مقابل سخت ترین حملات قرار گرفته بود،اونها مواضعی برای مقابله با مهاجمین به انقلاب نگرفتن؟و چرا در مقابل شعارهایی که به اصل انقلاب و نظام حمله میکرد موضع نمی گرفتند؟به خدا این سوال برای تخریب اصلاحات نیست و من فقط از این دوگانگی سر در نمی یارم که روزی که نظام به اصلاحات نیاز داشت،اونا حداقل با موضع گیریشون به کمک نظام نیومدن ولی حالا که نظام اون دوره سخت
    • بدون نام IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
      9 89
      اگه جوابی داشتن خود آقای خاتمی تا الان در سخنرانی های (انتخاباتیشون!!!!) در موردش هزار تا آیه و حدیث و تاریخ و فلسفه میاوردن!!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
      3 9
      همچنان منتظر پاسخم. ولی این پاسخ ندادن طرفداران اصلاحات خیلی چیزا رو برام روشن میکنه. در ضمن منفی زدن خیلی راحته. من خودم می تونم توی دانشگاهمون با حدود 50 آی پی مختلف بیام و به اون نظراتی که برام مهمن مثبت بدم یا منفی.اونهایی که اینقدر قشنگ بلدند حرف بزنند، لطفا به سولات هم اگر تونستین پاسخ بدین. با زنده باد زنده باد موضوع حل نمی شه.
  • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    درود فراوان بر انسانیت درود فراوان بر شرافت درود فراوان بر امید و شور زندگی درود فراوان بر سید عزیزمان که بند بند وجودش را بهترین ها تسخیر نموده اند...
  • محمد IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    91 6
    اصلاحات پله پله و دور از افراط و تفریط بهترین و آخرین راه اصلاحات حکومتی است
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    80 5
    منظور سید از کاسته شدن طرفداران اصلاحات مطلوب شما نیست که تیتر کردی برادر من، اصلا خوب هم نیست
  • بدون نام DE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    اقای خاتمی دیدم دنباله براندازی نیستین.کاملا بعد انتخابات 88 معلوم شد دنباله چی بودین. در ضمن چون میدونستید نمیتونید احمدینژاد رو شکست بدیدخودتون نیومدید و میر حسین رو انداختین جلو که اونم شده الان مهر سوخته درضمن چن نفر به خاطره شما و ... شکسته شدن؟متاسفم براتون در ضمن امسال هم به شما صلاحت نمیدن اصلا تو انخابات شرکت کنید.....
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    جناب آقای خاتمی مردم در هیچ زمانی از شما واصلاح طلبها ناامید نشدند همه به در ستکاری وصداقت شما وتیم کاریتان شهادت می دهیم وبر شما درود می فرستیم
    • بدون نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
      24 19
      جوانان شعار زده هستند نه اینکه اصلاح طلب نباشند. افرادی که عنوان اصلاح طلب را به یدک کشیدند و کاری از پیش نبردند آخرش خودشان هم کنار گذاشته شدند. هم از جانب مردم و هم از جانب مخالفانشان.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    سید بزرگوار نگران و ناراحت نباش هنوز هم جوانان معتقد به اصلاحات زنده اند به امید روزی که دوباره سید عزیز ما به عرصه سیاسی برگردد و کشور سروسامان بگیرد واقعا دلتنگ آن روزها شده ایم
  • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    7 38
    بعضا مطرح میکنی حضور مجدد نخواهی داشت و از سویی هر روز اعلام نظر میکنی.
  • جاماسب اقائی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    12 51
    اقای خاتمی عزیز چرا انروزها که دولت دست شما بود تلاش نکردی دروغ که بسیار خانه مان برانداز است ( و به قولی میگویند دروغگو دشمن خداست ) را جمع کنی تا همه چیز خود بخود اصلاح شود دیگه حرفاتون متاسفانه با ان زیبائی که بهش میدین تو دل نمی نشینه و باید عمل کنید تا جامعه که ما هستیم و شما اهمیت بهمون نمیدین شماها را باور کنیم و بپذیریم
  • احمد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    37 12
    درجواب دوستی که ادعاکرده بودآقای خاتمی ازسوابق مبارزاتیشون بگن بهتره به تاریخ مراجعه کرده ببینندبیانیه های امام راحل نویسندش چی شخصی بود؟!!!
    • کوروش IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      7 28
      اگر حرفت درست هم باشه آیا این یعنی سابقه مبارزاتی با رژیم منحوس پهلوی؟ آقای محمد خاتمی چقدرسابقه مبارزه با نیروهای رژیم پهلوی یا تبعید یا حبس یا تحت تعقیب بود یا شکنجه و... رو دارند؟
    • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
      7 25
      امام خمینی(ره): اشخاصی در حال حیات من ادعا نموده اند که اعلامیه های اینجانب را می نوشته اند این مطلب را شدیدا تکذیب می کنم تاکنون هیچ اعلامیه ای را غیر شخص خودم تهیه نکرده است وصیت نامه امام خمینی (ره)
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    11 2
    چه خبر شده تو این خبرآنلاین؟ این چه وضع تایید کامنته؟ نود در صد کامنتها منفی بارونه. نظر مخاطبت رو منتشر کن دیگه ترسو
  • بدون نام EU ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    13 1
    سلام سید بزرگوار بسیار دوستت دارم . خدا حافظ شما باشد
  • صادق IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    4 1
    دولتی که شما می خواهید مدینه فاضله است که اونم نگرد نیست ، امیرالمومنین علی (ع) ابر مردی بود که می توانست این دولت و حکومت حتی جهانی رو بنا کنه که متاسفانه بدخواهان نگذاشتند . پس حال رو دریاب هیچ دولتی خالی از اشکال نیست آیا بهتر نیست دولتی روی کار بیاد که اشکال کمتری داشته باشه خودت قضاوت کن وضع اقتصادی و روابط بین المللی ما اون موقع بهتر بود یا الان ، بنده به خاتمی رای ندادم ولی اهل دروغ و شعار هم نبود بعضی ها متانت و تواضع ایشون رو ترس تعبییر کردند که درست نیست. بعضی وقتها باید دید در چه شرایط زمانی و مکانی تصمیم گرفته میشه ؟ سیاست مثل کوه یخی میمونه آنچه شما میبینی قسمت کوچکی است که بخش عظیمی از آن در زیر آب قرار داره.
  • محسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    4 1
    واقعا عده ای نمی فهمند یا به شعور مردم توهین می کنند. در دوره خاتمی می گویند رییس جمهور در جریان هسته ای خیانت کرد . امروز می گویند تصمیم در مسایل هسته ای با مقام معظم رهبری است و رییس جمهور تصمیم گیرنده نیست .یک بام دو هوا که نمی شود . . ضمن اینکه آقای شریعتمداری با یک عذر خواهی ساده توهین کاریکاتوریست موسسه کیهان را ماست مالی کرد . در حالی که اگر یک نشریه غیر همسو و احیانا همسو اینکار را میکرد . آنها را عامل دشمن معرفی میکرد . و از این دست مسایل فراوان است . اگر مردم به کاندیدای آنها رای دادند مردم فهیم و با شعور هستند اگر نه .......
    • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      3 0
      روزنامه کیهان کاریکاتور توقیف شد
  • بارانی IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    4 1
    من،وتمام کسانی که به سیدمحمدخاتمی رای دادیم درآینده افتخارمی کنیم که به ایشان رای داده ایم همچنانکه الآن مفتخریم . ولی واقعاتوکه رای ندادی چه؟باورکن آنان پشیمان ونادمنداگرعقل سالم داشته باشند.
  • آزاد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    2 1
    حرف های خاتمی عزیز مثل آبی که بر آتش میریزند انسان را آرام میکند. جانا سخن از زبان ما میگویی...
  • مازيار IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    2 1
    خدايا خاتمي رو به ما برگردون قدرشو ندونستيم