وزیر اسبق اقتصاد گفت که در بحران‌ها باید به دنبال راه حل‌های مبتکرانه باشیم.

به گزارش خبرآنلاین، داوود دانش جعفری در  برنامه تلویزیونی «دیروز امروز فردا» با یادآوری پیام امام (ره) در مورد تاسیس جهاد سازندگی گفت: «بعد از انقلاب یکی از اولین کارهایی که انجام گرفت تشکیل جهاد سازندگی بود. با پیام امام(ره) جهاد سازندگی تاسیس شد و بعد از مدت کوتاهی تقریبا در هر استان یک جهاد سازندگی قوی وجود داشت که به کارهای جهادی می پرداخت. جهاد سازندگی به تدریج شبکه گسترده ای را به وجود آورد که  مردم به صورت خودجوش برای این مجموعه کار می کردند.»
وی با اشاره به اهمیت جهاد سازندگی در جنگ ادامه داد: «بعد از آغاز جنگ یک سازمان آماده و با تجربه مخصوصاً در زمینه های مهندسی به نام جهاد سازندگی وجود داشت که بلافاصله به سمت جبهه ها حرکت کرد تا بتواند نیازهای جبهه را برطرف کند. در ابتدا کار جهاد سازندگی در جبهه حالت پشتیبانی داشت، اما در ادامه کارهای بیشتری توسط جهاد انجام می شد و با توجه به تجربه مهندسی که در اختیار این سازمان مردم نهاد بود، خاکریزهای زیادی توسط جهاد سازندگی زده شد که کمک شایانی به روند جنگ داشت.»
دانش جعفری در مورد ماندگارترین کارهای جهاد در جنگ گفت: «ویژگی خیلی خوبی که جهاد در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت، این بود که همراه با وظیفه اصلی که همان کار عمران روستایی و کشاورزی بود، به بحران ها و مشکلات روز هم توجه می کرد و نسبت به حل و فصل آن واکنش نشان می داد. یکی از این بحران ها جنگ بود، یکی دیگر بازسازی مناطق جنگ زده و نخلستان ها، دیگری بازسازی مناطق زلزله زده و... که برای هر یک از این بحران ها به صورت جداگانه یک ستاد ویژه تشکیل می شد و در کنار پرداختن به فعالیت عمرانی روستایی، به این بحران ها هم توجه می شد .
دانش جعفری در انتهای برنامه با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس گفت: «اصول کار در این زمان و زمان جنگ مشترک است. به نظرمن باید در مشکلات و بحران ها به دنبال راه حل های مبتکرانه باشیم، قطعاً هر چقدر در این مسیر موفق تر عمل کنیم به نتیجه بهتری دست پیدا خواهیم کرد. مهم ترین ثروتی که امروز در دست داریم، نیروی انسانی با تجربه ای است که در جامعه ما هستند و می توانند تجربه خود را به نسل جدید منتقل کنند. مردم در زمان جنگ در تمام مسائل مربوط به جنگ حضور مستقیم داشتند. فکر می کنم امروز هم باید از این پتانسیل استفاده کرد.»
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    1 1
    حالا کی می خوان به جوونا میدون بدن؟