ایسنا نوشت:

مديركل حفاظت محيط زيست استان سمنان، گفت: هر 8 گونه گربه سان طبیعت ایران در استان سمنان زیست می‌کنند.
حميد ظهرابي افزود: در گذشته بطور کلی 10 گونه از گربه سانان در طبیعت ایران شناسايي شده بود که با انقراض "شير ايراني" و "ببر مازندران"، تعداد گربه سانان ایرانی به 8گونه رسید که در حال حاضر تمامی این 8 گونه ارزشمند در زیستگاههای استان سمنان زیست می‌کنند.
وي تصريح كرد: مشاهده اين 8 گونه گربه سان در سطح استان سمنان توان بالاي اكولوژي این استان را نشان مي‌دهد.
ظهرابي، یوز آسیایی را مهمترین گونه جانوری استان و نماد محیط زیست جانوری ایران دانست و اظهار کرد: علاوه بر يوز آسيايي گونه‌هاي جانوري ديگري نيز در استان سمنان وجود دارد که گورخر ايراني، پلنگ ايراني، گربه شني، گربه پالاس، گربه كاراكال، سياه گوش، گربه وحشي و نيز گزبه جنگلی از آن جمله‌اند که همگی از گونه‌هاي مهم جانوري در محيط زيست به شمار مي‌آيند.
وی ادامه داد: گونه‌‌های مهمی از پرندگان نیز در زیستگاههای استان زندگی می‌کنند که عقاب طلايي، بحري، بالابان، هما، دال سيه، پرنده زاغ بور و هوبره از آن جمله‌اند و به جرأت می‌توان گفت، در برخی موارد مانند زاغ بور هر كسي بخواهد آن را مشاهده كند، مجبور است به منطقه توران استان سمنان سفر كند، چراکه در هیچ زیستگاه دیگری زندگی نمی‌کند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان، همچنین اظهار كرد: علاوه بر این استان سمنان تنها استاني است كه دسته‌جات خوبي از جمعيت‌هاي قوچ، ميش، آهو و ببر را در سطح زيستگاههاي خود دارد.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =