وقتی سفارت کانادا هم تعطیل شد،این سوال پیش آمد که تکلیف دانشجویان بورسیه چه می شود؟

زهرا تالانی:. بعد از تعطیلی سفارت انگلیس،وزارت علوم اعلام کرد که دانشجویان با هزینه شخصی می توانند در این کشور تحصیل کنند.اما در مورد دانشجویان  بورسیه ای کشور کانادا،در آن زمان، حسن مسلمی نائینی معاون بورس وزارت علوم، در گفت وگو با خبرآنلاین، اعلام کرد که هنوز مشخص نیست اما ممکن است اعزام دانشجو به کانادا متوقف شود.وی تعداد دانشجویان در این کشور را حدود 10 نفر اعلام کرد.
اما امروز با شروع سال تحصیلی جدید، محمود ملاباشی رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد که دانشجویان بورسیه وزارت علوم می توانند به جز کانادا در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند و تقریباً تمام رشته هایی که در کانادا دایر است در سایر کشورها نیز وجود دارد.
وی در گفت وگو با مهر می گوید:تمام ظرفیتهای پذیرش دانشجو که در کانادا نیست، اگر به عنوان مثال سالانه 200 دانشجو به کانادا اعزام می شدند این ظرفیت می تواند در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهد و تقریباً تمام رشته هایی که در کانادا است در روسیه، چین، ژاپن و سایر کشورها نیز وجود دارد.


کانادا ویزا نمی دهد
وی درباره آخرین تصمیمات برای اعزام دانشجویان بورسیه وزارت علوم به کانادا گفت: این کشور ویزا نمی دهد و پیگیری امور مربوط به ویزا از عهده سازمان امور دانشجویان خارج است. پیش از این وزارت امور خارجه به سفارت کانادا می نوشت که به دانشجویان بورسیه شده ویزا دهد اما این شرایط دیگر امکانپذیر نیست.
افزود: تنها در صورتی می توان امور مربوط به ویزای بورسیه ها را پیگیری کرد که دفتر حفظ منافع فعال شود، برخی دانشجویان حتی برای دریافت ویزایشان به کشورهای دیگر مراجعه می کنند.


تنها انگلیس نروید
به گفته ملاباشی اینکه چه دانشجویی اعزام شود یا نشود توسط سازمان امور دانشجویان تصمیم گیری می شود اما در کل هیچ منعی برای اعزام دانشجو به هیچ کشوری به جز انگلیس وجود ندارد و وزارت علوم تنها برای انگلیس هیچ دانشجویی را بورس نمی کند.

 4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =