وزیر علوم،‌ سال تحصیلی جدید دانشگاه ها را در حرم رضوی آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ کامران دانشجو، روز پنجشنبه، در حرم مطهر امام رضا (ع) در سخنانی به دستاوردهای آموزش عالی ایران اشاره کرد و آن را به عنوان برتری های ایران در مذاکرات هسته ای نامید. همچنین خبر از تاسیس 15 دانشگاه دخترانه داد. ضمن اینکه به تندی درباره ماجرای روزنامه شرق و کاریکاتور چاپ شده در آن موضع گرفت.

دانشجو همچنین گفت: "ما متعهد به دین و اسلام هستیم و در دانشگاه علم و ایمان توام با هم سبب رشد و تعالی انسان ها می شود. ما مصمم هستیم که دانشگاه اسلامی داشته باشیم و احکام الهی را در آن جاری و ساری کنیم و هرگز در فضایی که غربی‌ها برای ما ترسیم می‌کنند حرکت نخواهیم کرد."

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میتنگ تبلیغاتی در دانشگاه گفت: مدیران دانشگاه ها باید شرایطی را فراهم کنند که همه افراد بتوانند در چارچوب قانون در دانشگاه صحبت کنند، اما دانشگاه سکوی تبلیغات برای کسی نیست و نمی تواند محل میتینگ های تبلیغاتی باشد.

وی همچنین با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در دنیا از جهت تولید علم ابراز امیدواری کرد که با زحمات دانشجویان در چند سال آینده از این لحاظ به رتبه تک رقمی در دنیا برسیم.

 

گزیده ای از سخنان او را به نقل از ایسنا و مهر بخوانید؛

- متاسفانه در این هفته مقدس روزنامه‌ای که اسم شرقی دارد اما در تمام مسیر تنها سیاست‌های غرب را دنبال می‌کند، سربندی که سلحشوران سپاه و ارتش در این دفاع مقدس به عنوان نماد عشق به اهل بیت می‌بستند را به عنوان نماد تاریکی نشان می‌دهد و با این کار علاوه بر توهین به همه ارزش‌های ایثار و شهادت به اهل بیت نیز توهین می‌کند.

- قطعا جامعه دانشگاهی درباره این کاریکاتور موهن سکوت نخواهد کرد.

- آمریکا و دنباله‌روهای این کشور بدانند محال است که ملت دانشگاهی ایران بتواند چنین توهینی را تحمل کند.

- رمز عاقبت بخیری، ولایت مداریست، اگر کسی تا آخرین دم ولایت مدار باشد عاقبت به خیر خواهد شد اما اگر از این مسیر خارج شود، عاقبت به خیری‌اش نیز خدشه دار خواهد شد.

- در همین نظام اسلامی بودند کسانی از وزیر، وکیل و حتی مراجع تقلیدی که ولایت مداری‌اش خدشه دار شده و به همین جهت عاقبت بخیری‌اش نیز از دست رفته است.

- علیرغم همه تبلیغات و تحریم‌های به قول خودشان فلج کننده و با الگوگرفتن از دفاع مقدس توانستیم پله‌های ترقی علم را بپیماییم و در حوزه‌های مختلف از جمله نانوفناوری،‌فناوری اطلاعات، سلولهای بنیادی و میکروالکترونیک رتبه‌های خود را در دنیا ارتقا دهیم.

-‌ در حالی که در سال 84 تنها 0.3 درصد تولید علم جهانی و در سال 88، 0.8 درصد تولید علم را در دنیا داشتیم در حال حاضر سهم ایران در تولید علم جهانی بالای 2 درصد است.

- در بحث آموزش عالی که به همت جهادگران و یادگاران دفاع مقدس که اکنون در لباس معلم و دانشگاه خدمت می کنند 14 سال زودتر از سند چشم انداز تحقق یافت.

- ایران در منطقه آموزش عالی رتبه اول را دارد و در جهان رتبه 16 را و امیدواریم با همت شما دانشجویان ظرف 5 سال آینده به رتبه تک رقمی دست یابیم.

- در زمینه سلول های بنیادی نیز نظام اسلامی رتبه 18 را دارد و سهم ایران در تولید علم جهانی در سال 84، سه دهم درصد تولید علم دنیا، در سال 88، هشت دهم و در حال حاضر بالای 2 درصد است.

- تعداد دانشجویان در مقطع دکتری 60 درصد افزایش یافته و علی رغم همه تبلیغات سوء مستکبران تعداد دانشجویان ارشد نیز صد درصد افزایش داشته است.

- ما در علوم انسانی 400 سرفصل را بازنگری کردیم و 100 سرفصل را در مسیر اسلام تغییر داده و ابلاغ کرده ایم.

- با تاسیس 15 دانشگاه دخترانه شرایطی را فراهم کردیم که هر کسی که می‌خواهد در این دانشگاه‌ها تحصیل کند بتواند به راحتی این کار را انجام دهد.

- آزمون نیمه متمرکز دکتری را به درخواست دانشجویان که به عدم عدالت آموزشی شکایت داشتند برگزار کردیم، در سال گذشته نیز تخصصی تر شد و مطمئنا امسال باز هم تخصصی تر و به عدالت نزدیک تر خواهد شد.

- دانش هسته‌ای و هوافضا در کشور بومی با این اتفاق هیچ کس نمی‌تواند جلوی ملت ایران را بگیرد و اگر در علم و فناوری حرفی برای گفتن نداشتیم در مذاکرات نیز نمی‌توانستیم مقتدرانه عمل کنیم و جلوی خواسته‌های نامشروع دشمن را بگیریم.

دانشجو با اشاره به شهدای هسته‌ای کشور تاکید کرد: اگر نیاز باشد جامعه دانشگاهی کشور عاشورایی را دوباره اجرا خواهد کرد اما این بار استکبار بداند که پوزه‌اش به خاک مالیده خواهد شد و محال است که جامعه دانشگاهی از حل مسلم این ملت کوتاه بیاید.

- دانشگاهیان ما رسانه‌هایی را که سیاه نمایی می‌کنند صهیونیستی می دانند. همه دانشگاهیان طرح فریب را می‌فهمند. روزنامه‌هایی که منتظر حضور افرادی در انتخابات هستند که نه تنها در فتنه 88 شرکت داشتند پس از آن نیز حتی یک بار علیه فتنه صحبت نکرده‌اند. اما دانشگاه ما کاملا هوشیار است و در بحث انتخابات اجازه نخواهد داد که دشمن در دانشگاه‌های ما طمع کند چرا که فرق نشاط سیاسی را با اهانت به دیگران تمایز و تشخیص می‌دهد.

- (درباره تبلیغات انتخاباتی) صحبت‌ها باید علمی باشد برای مثال فردی راجع به اقتصاد، تحول علوم انسانی و دانشگاه اسلامی صحبت کند. دانشگاه محل میتینگ تبلیغاتی نیست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    4 48
    به نظر من جداسازی دانشگاه ها به نفع خود دانشجویان است که پیوسته به درس فکر کنند و دچار انحطاط اخلاقی نگردند. من مطمئنم خود دانشجویان هم با اشتیاق از این طرح استقبال میکنند و قدردان این طرح هستند
  • بدون نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    7 25
    "تعداد دانشجویان در مقطع دکتری 60 درصد افزایش یافته و علی رغم همه تبلیغات سوء مستکبران تعداد دانشجویان ارشد نیز صد درصد افزایش داشته است." مستکبران در این زمینه چه تبلیغ سوئی داشته اند؟!
  • بدون نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    2 27
    به جای اینکه انقدر سروصدا کنید بودجه ش را تخصیص بدید. اصلا چرا 15 تا ؟ چرا 50 تا نه؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    26 0
    آقای دانشجو لابد نگران عقب ماندن دیگر کشورها از پیشرفتهای علمی ایران هستند. در ضمن همه میگویند رتبه 17 شما چرا میگویید 16؟ " ما در علوم انسانی 400 سرفصل را بازنگری کردیم و 100 سرفصل را در مسیر اسلام تغییر داده و ابلاغ کرده ایم". یعنی در این 32 سال این سرفصلها اسلامی نبودند؟ و یعنی 300 سرفصل دیگه اسلامیند؟
  • حسن IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    39 1
    من اعتراض دارم باید مهدهای کودک رو هم جدا کنیم پسر رو دختر دیده شد مختلط هستند تازه جایی شنیدم صف نون زن و مرد هم قاطی بود راستی جناب وزیر شما هم باید در هیات وزیران جدا سازی رو انجام بدید یعنی چی که وزیر خانم بهداشت بین این همه مرد باشه؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    26 0
    باز دوباره از طرف دانشگاهیان حرف زد و نظر خودشو داد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    22 2
    میشه لطفا به آقای دانشجو بگین به جای تاسیس دانشگاه جدید همون دانشگاه های قدیمی و دارای سطح علمی بالا را کلاس هایش را جدا کنید؟؟؟ دانشگاهی که تازه بخواهد تاسیس شود نه سطح علمی بالایی دارد و نه کارآیی لازم و نه سابقه...
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    26 4
    از ما که گذشت..(منظورم ماهایی که با بدبختی وارد دانشگاه شدیم و کنکور هنوز ابهت غولیشو! از دست نداده بود) .دروغ چرا شاید یکم خودخواهی باشه ولی انقدر بدبختی داشتیم ما بچه های نسل قدیم تر (دهه 60)که ترجیح میدم بچه های دوره ی جدیدی که همه توجه ها متوجهشونه و واقعا خیلی مشکلا واسشون حل شدست حداقل خودشون این مشکل تفکیک جنسیت دانشگاهیشونو حل کنن.ترجیح میدم به فکر دغدغه ها و بدبختیهای خودم باشم